On-one lurcher 29er laatste dagen...

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Cnasta
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert 2011

Vind 't een van de mooiste :)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Altijd lekker zo'n Lurcher.
Wel de punt vh zadel iets naar beneden, anders komen er geen kleine Terunky's meer.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

:lol:
Dat kun je nou wel zeggen maar daar geloof ik de ballen niet van. :tong
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

zadel staat voor mij prima, mischien nog een tikkie omlaag ja, morgen nog een testrit met wat hoogtemeters, ben benieuwd hoe hij het doet met trappen !
26'er rulezz !!
Oakley
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: do 10 juli 2003, 11:23
Mijn mountainbike: Rotterdam
Contacteer:

Mooie Lurcher. Ga je zeker geen spijt van krijgen! Rijdt heerlijk en deze is ook mooi afgemonteerd.
Zoals gezegd, zou het zadel iets naar beneden afstellen. En je shifter, moet deze niet onder je rem?
terunky schreef:Afbeelding
MTB: Scott Scale RC
Gravel/race: Mason Bokeh 650b/700c
Strava
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

dacht ik bij de eerste rit ook al, denk dat de shifter onder de rem moet, werken doet ie altijd wel, alleen voor het zicht ziet dit er beetje vreemd uit. ga ik wat aan doen :-q samen met nog een aantal dingen...
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

langs de zeeuwse kust met de vele trappen gister, bleef mijn ketting er maar afpleuren. komt doordat ik een deore schakelblad heb zonder guide of dergelijke, een 1 x zoveel.... blad is al onderweg dus zal het grotendeels opgelost zijn :-D


ondertussen al een paar mooie x0 trigger shifters op de kop getikt en een sram x9 type 2 derrailleur :P terunky goes 10 speed :D al heb ik veel liever twist shifters, maar die staan nu niet op MP, komt vast nog wel een keer.... heb ik nog een cassette en ketting nodig om het compleet werkend te krijgen.

dan zal die ketting er echt niet meer afknallen dacht ik zo :lol:
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

volgende week zijn mijn wielen af!! 1400 gram :P gaat bijna 2 kg aan draaiende massa eraf :-q

ondertussen de 1 x 10 speed geprobeerd, schakelen was waardeloos, bleek dat de kooi van de x9 derrie krom was :o heb je met 2de handse zooi.... maar netjes geld terug gehad, mocht de derrie houden. kooi beetje rechtbuigen en hoppa werkt weer perfect :lol: zeker met de type 2 mechaniek is de ketting er niet meer afgegaan :-q ben ook zeer tevreden over het bereik van de 1 x 10, 12 - 36 met 32 voorblad is helemaal super (voor in NL)
26'er rulezz !!
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Fifty fifty with dealer would be honest..?

2kg minder? Wauw... Had je er autovelgen in zitten?
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

tijdelijk de goedkoopste wielen erin gezet met relatief zware banden en simpele biba's, straks thunder burt en tubeless :-q
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

update!! sram X0 grip shifter 10 speed en een race face narrow wide 32 T kettingblad.

wielen die ik begin december heb besteld nog niet af :evil: de bestelde velgen waren niet goed uit de mal gekomen dus moet ik wachten net als iedereen op de ryde trace xc velgen........

wensen lijstje:

xo type 2 achterderrie ipv de x9
een 80 of 90 mm stuurpen ritchey wet black ipv 120 mm
wat bredere flat pedals (die net zo licht zijn... )
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

hatseflats!!!! mijn nieuwe wielen met thunder burt zijn binnen :P :P :P (heeft ook wel erg lang geduurt.... ) setje weegt 1460 gram, iets zwaarder dan gehoopt, maar nog erg netjes ! :bier: gewicht bike oude wielen en banden was rond de 10,050 kg gewicht nu = 8,615 kg alleen draaiende massa dus dat schiet wel lekker op :o :P

voor het eerst tubeless gemaakt, ging in 1 keer dicht! met een + - 1500 L compressor :tong , de banden erop leggen was ook geen probleem. van het weekend eerste ervaringen, ben benieuwd!!

novatec naven - ryde trace xc velgen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
26'er rulezz !!
michelj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: ma 17 oktober 2011, 13:24

Mooi setje T, ik ben benieuwd wat voor ronde tijden je hier mee kunt halen op een parcours net als schouwen.
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

michelj schreef:Mooi setje T, ik ben benieuwd wat voor ronde tijden je hier mee kunt halen op een parcours net als schouwen.
rijdt wel ontiegelijk snel en echt super strak hoor! alleen qua tijden? even eerlijk! zal niet heel veel schokkends beter zijn dan als ik op deze bike zou gaan :lol: (zie foto) misschien 17 min met de on-one en 19 min met de oude trek :tong je hebt toch echt goede conditie en techniek nodig en zeker op zo een parkoers als schouwen. bike is niet zo heel belangrijk op schouwen :wink:

Afbeelding
26'er rulezz !!
michelj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: ma 17 oktober 2011, 13:24

Ik denk dat het je het effect van lichtere wielen overschat, er is een merkbaar verschil in met namen het accelereren en stoppen met lichtere wielen. Op een parcoursje als schouwen doe je bijna niet anders dan accelereren, remmen bocht zo snel mogelijk nemen en weer door.
Plaats reactie