Nieuwe vaste "Kabouter route" Swolgen, Limburg.

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Ik was vanmiddag wat aan het rondcrossen door de bossen en tref tot mijn verbazing MTB route paaltjes aan in de Swolgense bossen.
Voor het grootste gedeelte waren het ook nog nieuw aangelegde paden. :winkie:

Thuis heb ik wat gegoogeld om te zien of er iets bekend is over nieuwe routes, maar niets kunnen vinden.
Dus als ik hier iemand het gras voor de voeten wegmaai. :oops:

Hoewel de 2 routes, groen 900 meter, en rood 1000 meter, zeer kort zijn en voor 90% dezelfde route hebben, liggen ze in een leuk stuk van het bos.

Dit is wat ik tegenkwam:

Afbeelding

Even later kwam ik routebordjes tegen voor een trap. :winkie:

Afbeelding
Afbeelding

Even later een brug. :winkie: :winkie:

Afbeelding

En nog even later een wasbordje. :~

Afbeelding

Er zit ook nog een afkorting in, al zie ik niet helemaal waarom dit op zo'n kort rondje noodzakelijk is. :lol:

Afbeelding

Er zitten op deze postzegel-formaat-routes best wel wat kruisingen en splitsingen, hier wordt wel netjes voor gewaarschuwd op de bordjes.

Al met al hebben de bouwers toch erg hun best gedaan op deze wel heel korte rondjes. :-q

Het is niet echt iets om voor in de auto te stappen, al kan je in het veeeeel grotere bos wat eromheen ligt prachtig biken. :-q

Strava
Laatst gewijzigd door Bowiex op zo 9 februari 2014, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Ziet er leuk uit. :wink:

Hoop wel dat de route nog een stuk langer wordt. :winkie:
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

De route is een particulier initiatief. De gedachte achter de route is een ''kabouter'' mtb route. Dus een rondje voor kinderen (uit het dorp).
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Oei dan ben ik dus in overtreding geweest door erover te rijden. :lol:

Ik moet zeggen dat de trap en brug mij nou niet echt geschikt lijken voor kinderen. Sterker nog, ik denk dat de gemiddelde amateur biker hier de chickenrun neemt.... :roll:

Wel een super initiatief! :D

Nu nog zoiets in de Reulsberg! Daar hoeven alleen nog maar paaltjes te worden gezet. :-q
RoBici
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 2 februari 2014, 21:44

Beste Boweix,en mede MTB,ers
Je bent zeker niet in overtreding,wij hebben de route aangelegd,ik ben eigenaar van RoBici MTB clinics in Swolgen en ben benaderd door de boseigenaar om daar een zoals hij het noemde een kabouter MTB route aan te leggen voor de kinderen van Swolgen en omgeving,daarop heb ik een plan gemaakt en ben naar de dorpsraad gegaan en gevraagd wat zij er van vonden,die waren erg te spreken over het plan, ook om de jeugd lekker buiten te laten sporten en wilde wel een bedrag reserveren voor de aanleg ervan,daarop zijn Bert en ik aan de slag gegaan met dit als resultaat,de route blijf gewoon openbaar en is voor jong en oud.
in ieder geval bedankt voor de goede kritieken. :-q
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Ik had een flauw vermoeden dat jullie er iets mee te maken zouden kunnen hebben. Het oefenveldje dat jullie hadden ingericht voor de Seuren tocht van vorig jaar (of alweer bijna 2 jaar geleden :~ ) lag bijna naast de route.

Klasse gedaan in ieder geval! Mijn complimenten! Ook aan de boseigenaar! :-q
NatteKrant
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 19:58
Mijn mountainbike: Wilier 501 XN

RoBici schreef:Beste Boweix,en mede MTB,ers
Je bent zeker niet in overtreding,wij hebben de route aangelegd,ik ben eigenaar van RoBici MTB clinics in Swolgen en ben benaderd door de boseigenaar om daar een zoals hij het noemde een kabouter MTB route aan te leggen voor de kinderen van Swolgen en omgeving,daarop heb ik een plan gemaakt en ben naar de dorpsraad gegaan en gevraagd wat zij er van vonden,die waren erg te spreken over het plan, ook om de jeugd lekker buiten te laten sporten en wilde wel een bedrag reserveren voor de aanleg ervan,daarop zijn Bert en ik aan de slag gegaan met dit als resultaat,de route blijf gewoon openbaar en is voor jong en oud.
in ieder geval bedankt voor de goede kritieken. :-q
Goed bezig Robert. Gebruik je de trail ook in je clinics?


PS. :-q voor Robici. Vorig jaar erg leerzame en gezellige clinic gehad!
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

RoBici schreef:Beste Boweix,en mede MTB,ers
Je bent zeker niet in overtreding,wij hebben de route aangelegd,ik ben eigenaar van RoBici MTB clinics in Swolgen en ben benaderd door de boseigenaar om daar een zoals hij het noemde een kabouter MTB route aan te leggen voor de kinderen van Swolgen en omgeving,daarop heb ik een plan gemaakt en ben naar de dorpsraad gegaan en gevraagd wat zij er van vonden,die waren erg te spreken over het plan, ook om de jeugd lekker buiten te laten sporten en wilde wel een bedrag reserveren voor de aanleg ervan,daarop zijn Bert en ik aan de slag gegaan met dit als resultaat,de route blijf gewoon openbaar en is voor jong en oud.
in ieder geval bedankt voor de goede kritieken. :-q
Nog een kleine tip:
Ik weet niet of jullie bewust bescheiden blijven? Maar in mijn optiek verdient dit wel wat reclame in de vorm van een persbericht, eventueel icm. een aanbieding voor een jeugd MTBclinic ofzo.

Ik weet uit ervaring wat een werk het is om een route te bouwen en ookal is deze maar betrekkelijk kort, verdient dit wel wat aandacht.

Staat je bedrijf er ook weer mooi op. :-q

Wellicht wat zelfbevlekking.....Maar voor niets gaat alleen de zon op.
Gebruikersavatar
azazel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: zo 13 mei 2012, 17:34
Mijn mountainbike: Commencal META Power Trail en YT Capra 27,5 CF Pro Race

Gisteren een rondje gedaan in de buurt aan de hand van een gpx track die ik had gedownload. Kwam ook per ongeluk op deze baan terecht. Het heeft wat weg van een kleine crossbaan. Erg leuk gedaan. Ik had na 40km echter niet meer de puf om het hele rondje te doen, ik reed ook per ongeluk verkeerd om… oeps… Maar nu ik hem weet te liggen zal ik hem de volgende keer zeker een keertje helemaal meepakken zal ik in de buurt ben. Het lag er best lekker bij op dat stuk. ;-)
The only time that I’m at ease is when I shred the trails between the trees.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Ik zag je activiteit gisteren op Strava verschijnen en meende dat je m net gemist had, terwijl je er pal langs zou zijn gereden.

Wel een paar leuke tijden neergezet op segmentjes in de buurt. :-q
RoBici
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 2 februari 2014, 21:44

Hoi Bowiex,
Het is inderdaad de bedoeling om Kabouter MTB parcourtje officieel te openen in het voorjaar,er komt nog
een routebord bij het begin van de route en nog een bank boven op een heuvel voor de kinderen en ouders en natuurlijk voor de MTB'ers die het ff te zwaar hebben. Ik ben natuurlijk ook blij dat ik met mijn clinics van RoBici op mijn parcour terecht kan, 2 vliegen in een klap! Mijn hele aanbod MTB-clinics kun je terugvinden op mijn website: http://www.robici.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
sportieve groet,
Robert / RoBici MTB Swolgen.
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Ik zag hem al op facebook voorbij komen. Toen was mijn gedachte ook al, hier zit RoBici achter.
De wave is dat een stukje pumptrack?
Word tijd dat de avonden langer worden dan kan ik hem meenemen op route/weg van werk naar huis. Het lijkt mij een leuke stukje voor de techniek op te halen.
snelle trek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: do 27 januari 2011, 23:40
Mijn mountainbike: trek 8000

Wij van de SeurenAtbtocht uit Melderslo hebben deze route dan ook al op genomen in onze toertocht van 16 maart.
Alle drie de afstanden 35, 50 65 km passeren de route naar +/- 15 km naar de grote pauze plaats.
Deze ''kabouter'' mtb route is een mooie kleine aan winst aan onze route.
Robert nogmaals bedankt voor het gebruiken van je de route .
________________________________________________________________________________________________________________________
[
Facebook ATB toertocht Melderslo
NatteKrant
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 19:58
Mijn mountainbike: Wilier 501 XN

Vandaag voor het eerst gereden...

Leuk stukje... smaakt naar meer, maar helaas is na 1km de koek op :-{

Anyway, thumbs up voor Robert. :-q
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Was vandaag een beetje aan het rondtoeren aan de andere kant van de maas. Waaronder in de bossen in de omgeving van Swolgen en Tienray. Ineens zag ik bordjes en dacht dit is vast die mini mtb route! Dus toen maar even een rondje geprobeerd. Het beviel me wel! Met als hoogtepunt de trapjes. :D
Plaats reactie