13-09-2014 Vulkanbike Eifel Marathon - Daun

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

Inschrijving geopend...verschillende afstanden:

http://vulkanbike.de/eifel-marathon/strecken/" onclick="window.open(this.href);return false;

Zelf ingeschreven voor de Ultra
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
mtbbrabant2000
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 24 juli 2011, 22:02

Iemand info over parcours van deze tochten, daar kan ik namelijk niet veel over vinden, maar evt interesse is er wel om hier heen te gaan om wat km te gaan maken als afsluiting, van wat hopelijk een mooi mountainbike jaar belooft te gaan worden. zou wel in willen schrijven voor de 85 km
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

Zelf nog niet gereden, maar vrienden van me wel. Nagenoeg geen singletracks maar veel gravel en bredere bospaden...wel flink en lang klimmen. Mooie omgeving met fraaie uitzichten. Technisch niet super uitdagend. Zijn wel filmpjes te vinden op youtube die een indruk geven.
Vind 100km onverhard met 2300hms wel genoeg uitdaging :-) Laat me verrassen.
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
Speedy G.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 215
Lid geworden op: wo 7 maart 2012, 17:39
Mijn mountainbike: Scott Scale 40 XXL 2012 & project X - Santa Cruz Tallboy XXL carbon 2013

Parcours van de 85km van verleden jaar.
Gps had toen zijn kuren weer en heeft niet alles juist geregistreerd.
Dit jaar opnieuw en hopelijk minimum een uurtje beter als verleden jaar.

http://connect.garmin.com/activity/376075688" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Speedy G. op vr 31 januari 2014, 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
amateurke
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 16 september 2012, 22:42
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL29 7.9
Contacteer:

Verleden jaar de 85km gefietst! Mede door de weersomstandigheden in de week voorafgaand was het parcours zeer zwaar en uitdagend. Steile hellingen door weilanden bleken een ware uitdaging door de enorme moddermassa. In dat opzicht was het technisch genoeg voor mij :o .
Tiger1050
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: ma 19 september 2011, 15:07
Mijn mountainbike: Zeewolde

Deze valt wel mee, ik heb vorig jaar de halve gedaan(dit jaar weer trouwens), als je een beetje kan fietsen dan kun je dit makkelijk, mijn aller eerste was de rdhf in malmedy vorig jaar, die is vele malen zwaarder vond ik.
Mijn vrouw zei of de fiets er uit of ik .....................................................................................................................soms mis ik haar
Gebruikersavatar
azjen
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 08:37
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL 29-er

Weet iemand leuke huizen voor een paar dagen in deze omgeving. Ben op zoek naar een huis tot 16 man. Redelijk luxe uitvoering graag. Na al het biken moeten de oude heren lekker kunnen chillen :-)
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

Kijk eens op http://www.ferienwohnung.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
kawa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 581
Lid geworden op: za 21 augustus 2004, 16:22

amateurke schreef:Verleden jaar de 85km gefietst! Mede door de weersomstandigheden in de week voorafgaand was het parcours zeer zwaar en uitdagend. Steile hellingen door weilanden bleken een ware uitdaging door de enorme moddermassa. In dat opzicht was het technisch genoeg voor mij :o .

Ik heb 'm vorig jaar ook gereden, maar zo zwaar en uitdagend vond ik 'm niet.
Klimmen in het natte gras was soms wel wat zwaar, maar ben toch nergens moeten afstappen.

Een technische tocht moet/mag je hier niet verwachten, maar toch vind ik het een mooie tocht.


Ik heb de 85km gereden in 5u en een paar minuten.
Zou 'm dit jaar ook wel weer willen rijden, maar het drukke schema op het werk laat het niet toe. :(


Heb me wel laten vertellen dat de 85km eigenlijk de mooiste afstand is, de extra 15km die je moet rijden voor de langste afstand zouden niet zoveel voorstellen...



Als er nog iemand een locatie zoekt om te overnachten, op een km of 5 van Daun zelf heb ik verbleven in Haus Liesertal.
http://liesertal.lakoma.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
dekster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 175
Lid geworden op: wo 8 februari 2012, 13:17
Mijn mountainbike: Cannondale flash carbon

De ultra van 2013 vond ik een vrij snelle marathon en over het algemeen niet zo heel erg technisch. Er zitten wat langer doorlopende klimmetjes in vergeleken bij de Ardennen maar over het algemeen minder steil en technisch. Er zitten wel een paar steile hufters tussen en uiteindelijk door de afstand, zeker het laatste klimmetje naar de finish gaat zeer doen. Over het algemeen een mooi tocht, goed te doen, niet te technisch en afhankelijk hoe je hem rijd kan je het zo zwaar maken als je zelf wilt. :) Ardennen en Alpen vind ik persoonlijk uitdagender.
Pieter432

Hallo allen, ik wil in het najaar meedoen met de VulkanBike en zou graag wat advies krijgen. Ik ben een newbie van 45 met een redelijke maar niet echt hele goeie conditie. Welke afstand raden jullie me aan?
Ik zag een combi-aanbieding vulcanbike met onderdak, eten en een uitfietsrit de volgende dag bij een Nederlands outdoorbedrijf, Eifeltrack in Dreis-Bruck. Ziet er wel goed uit en niet duur vind ik. Iemand ervaringen met hun? Overige tips ook welkom natuurlijk!
Vast bedankt, Pieter.
kawa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 581
Lid geworden op: za 21 augustus 2004, 16:22

Naar mijn mening kan je gerust voor de 60km gaan.
Het lijkt mij wat onnozel om helemaal tot daar te rijden om slechts 35km te rijden.

Gewoon doseren en op 't gemak rijden, dan lukt het wel.
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

...en met nog bijna 5 maanden te gaan nog redelijk wat tijd om te trainen.
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
Gebruikersavatar
Mercurieus
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1196
Lid geworden op: vr 23 juli 2010, 22:34
Mijn mountainbike: Cannondale scalpel 2 2013 & Trek 6500
Contacteer:

kawa schreef:Naar mijn mening kan je gerust voor de 60km gaan.
Het lijkt mij wat onnozel om helemaal tot daar te rijden om slechts 35km te rijden.

Gewoon doseren en op 't gemak rijden, dan lukt het wel.

En als het niet anders kan gewoon op de koffiemolen naar boven....
Als ik net zo kon fietsen als ouwehoeren dan .........

http://www.tcdekleppers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

De slaapplaatsen zijn geregeld, wij maken er een lang weekend van. Mijn vrouw gaat voor de 35km en ik twijfel nog tussen de 60 en de 85 km. Die laatste zou ik combinatie met de hoogtemeters wel eens wat zwaar zijn voor dit oude lichaam! :wink:
Vanavond beslissen en inschrijven!! :-q
Plaats reactie