Bikepark Libert Malmedy met Trek Superfly 100 SL carbon?

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Gebruikersavatar
svbladel
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 3 januari 2014, 12:38
Mijn mountainbike: Fully Trek Superfly Elite 100 SL

Hoi mensen,

Ik heb een fully Trek Superlfy 100 carbon SL en zou graag eens een dagje willen crossen op het bikerpark Libert Malmedy.

Is mijn fiets hiervoor wel geschikt aangezien er serieuze sprongen inzitten?
Ook mn motorcross vrienden lijken het leuk om hier naar beneden te knallen.
Maar hun zijn alle in bezit van een hardtail! Dus ja

Als iemand hier geweest is hoor ik eventueel wel hoe het was.

Bedankt alvast voor eventuele reaties! (tis volgens mij wel een beetje dood hier op de forum, niet geschoten altijd mis!)
Keep on Flying!!!

Like onze pagina op facebook voor leuke foto's: MTB de Perenplukkers
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Het lijkt me niet echt een verstandige keuze om met die fiets daar te gaan rijden. Ik weet niet wat voor fietsen je maten hebben?

Hardtail hoeft geen problem te zijn, het hangt er dan wel ernstig vanaf welke je heb.

Je zou dan beter Filthy trails kunnen proberen
Gebruikersavatar
svbladel
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 3 januari 2014, 12:38
Mijn mountainbike: Fully Trek Superfly Elite 100 SL

Oke bedankt voor de info!

Maar denk je dat de Trek het niet overleefd dan?
Mijn maten hebben ook carbon en alu mtb's.
Uiteraard allemaal met voorveering.

Het is wel een snelle en gevaarlijke baan. Als je die filmpjes op youtube bekijk. Zullen genoeg er genoeg wat gebroken hebben daar denk ik.

Heb net de Filthy trails bekeken. Ziet er ook super en snel uit!

http://www.youtube.com/watch?v=npsbpAOm4w0" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door jf op wo 29 januari 2014, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: 2 posts samengevoegd, aanvullingen kunnen ook met de "edit" knop worden gedaan.
Keep on Flying!!!

Like onze pagina op facebook voor leuke foto's: MTB de Perenplukkers
Luuc91
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 25 augustus 2009, 17:12
Mijn mountainbike: N + 1
Contacteer:

Ik raad je echt af om met je superfly naar Malmedy af te reizen (in ieder geval het bikepark). Rondom malmedy kun je wel echte trailtochten maken (ben je een hele dag mee zoet), maar ik moest zelf ook nog even slikken toen ik dat bikepark zag. Niet voor beginners in ieder geval.

Groeten,
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

ik weet niet hoeveel mtb ervaring je hebt.. als het net zoveel is als je aantal berichten hier: dan rijd je de echte downhillers daar alleen maar in de weg! net als de oudjes hier iedereen ophouden met te zacht rijden zeg maar...
ten 2e zou ik met dergelijke fietsen het niet eens in me hoofd halen om het te gaan doen.. ten 3e/4e: heb je een geldboom/ ben je erg gehecht aan je dure carbon fiets? als je em breekt valt dat niet onder de garantie (mocht je em nieuw gekocht hebben)..
dus in het kort: nee ik raad het je ook af :-q
life starts @ 150bpm...
maaf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2307
Lid geworden op: ma 21 januari 2008, 17:20

g60 schreef:ik weet niet hoeveel mtb ervaring je hebt.. als het net zoveel is als je aantal berichten hier: dan rijd je de echte downhillers daar alleen maar in de weg! net als de oudjes hier iedereen ophouden met te zacht rijden zeg maar...
Dat moet echt de laatste reden zijn om ergens niet te gaan fietsen.

Maar verder zou ik wegblijven uit het bikepark. Veel bikeparken zijn nog wel prima te doen met een hardtail, maar Malmedy kan ik me geen baan bedenken die op een hardtail leuk is (met uitzondering van de dirts natuurlijk).
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

ok, beetje kort door de bocht misschien maar ik bedoel; ALS de ts starter weinig ervaring heeft lijkt het me gewoon nie handig om naar een bikepark te gaan. ben je volgens mij een gevaar voor jezelf en anderen. beter eerst ervaring op doen voordat je daaraan begint en zeker niet met een fiets die er eigenlijk niet geschikt voor is (lichtgewicht racefully).
life starts @ 150bpm...
maaf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2307
Lid geworden op: ma 21 januari 2008, 17:20

Ervaring opdoen? Dat doe je toch alleen maar door het te doen?
Filthy Trail, Winterberg, Willingen, allemaal prima te doen met genoemde fietsen mijn inziens.
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

ja dat klopt. maar dan stap voor stap, dus niet zonder ervaring (volgens mij is er nog geen bikepark ervaring als ik het goed lees?) gelijk malmedy, wat je zelf ook aan geeft.
life starts @ 150bpm...
maaf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2307
Lid geworden op: ma 21 januari 2008, 17:20

Overigens zou ik mijn carbonne fiets sowieso niet aan de lift van Malmedy wagen...
SugaHoneyIceTea
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: wo 14 augustus 2013, 12:54
Mijn mountainbike: Kona Coilair Supreme 2007

Een bikepark bestaat niet uit 1 track en zelfs de minder ervaren mensen kunnen best uit de voeten op bepaalde tracks met genoemde fiets. Of dat nu de meest leuke oplossing is, is een ander verhaal. Ik zou een fiets huren....haal je meer uit jezelf en met name het park...
Carbon en crashen lijkt me ook geen fijne combi
Gebruikersavatar
snaggletooth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 17:58
Mijn mountainbike: Bikepark Spaarnwoude
Contacteer:

Ik ben zelf ook in Ferme Libert begonnen, met deze eerste ervaring met een bikepark was ik dan ook gelijk met de feiten op de neus gedrukt (letterlijk), aan het einde van de middag ben ik zo hard op me plaat gegaan, als ik een carbon fiets had was ie zeker aan flenters. Keihard op de wasbord aan komen stormen.... Natuurlijk typisch geval van overmoedig en onkunde, maar daarna nog 10 x heen geweest (i.v.m. zeer verslavend) en het gaat me nu wat beter af, zeker leuk daar, ook voor beginners.
Luuc91
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 25 augustus 2009, 17:12
Mijn mountainbike: N + 1
Contacteer:

Daar ben ik het niet mee eens, ik vind het zeker geen park voor beginners. Ga lekker naar filthy trails.

Groeten,
Gebruikersavatar
snaggletooth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 17:58
Mijn mountainbike: Bikepark Spaarnwoude
Contacteer:

Als je graag zo'n park wilt doen ga je er toch wel heen, verken de boel rustig en oefen op de fourcross baan. En beginner gaat daar niet gelijk het downhill ding doen, logisch. Goede protectors aan en hup.
Winterberg is veel groter en heeft meer mogelijkheden, het heeft makkelijkere parkouren voor beginners om wat skills op te kunnen bouwen.
Maar eh vallen hoort erbij.......
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

svbladel schreef:Heb net de Filthy trails bekeken. Ziet er ook super en snel uit!

http://www.youtube.com/watch?v=npsbpAOm4w0" onclick="window.open(this.href);return false;
Let op dat alleen de eerste 1 1/2 minuut Filthy Trails is. Gelukkig zou ik zeggen, daar is goed te oefenen.
Plaats reactie