Discussie: verlichting (voor in het donker)

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Erwin_79
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: Giant Talon 27,5-1

gister voor het eerst in het donker gereden uit mn werk vandaan, maar toen ik op een onverlicht fietspad reed (Vlaardingsekade/Trekkade) tussen Schipluiden en Vlaardingen kwam ik er toch achter dat mn gratis ANWB lampjes niet voldeden aan mn verwachting want zat toch niet lekker op de fiets (had ook eigenlijk niet anders verwacht van die lampjes maar wist ook niet hoe slecht die weg verlicht was) :~

Na flink zoekwerk heb ik vandaag de knoop doorgehakt en bij http://www.mtb-led.nl
de Xeccon S14 besteld met de 5200 mah accu van samsung en ook gelijk maar de serfas thunderbolt USB voor achter besteld aangezien ik ook gelijk een goed achterlicht wilde hebben!!

nu ff afwachten wanneer ik ze binnen krijg maar ik denk dat er een nieuwe verlichte wereld voor mij open zal gaan :-q
onno
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Trek SuperFly 7

Hallo Bikers,

Ik ben opzoek naar een goede bikelamp (Lezyne Led Zecto Drive Pro) heb ik momenteel op 't oog.
Het is voor mij niet de bedoeling om de weg te kunnen vinden in bossen. Het gaat dus voornamelijk om op verharde wegen goed gezien te worden en een goede lichtstraal voor te krijgen.

Heeft iemand ervaring met deze lamp ?

Sportieve groet,
- Onno
I love my Superfly 7. Hill climb speed has never been better and the 29 wheels eats the terrain. Comfortable, strong, agile and quick.
Hans_vanLeerdam
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Si 2017 - Koga X29-Runner

Iemand ervaring met de Power Led 1800 lumen XL batterij 8800mAh Fiets Breedstraler set van Led247.nl?
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Hans_vanLeerdam schreef:Iemand ervaring met de Power Led 1800 lumen XL batterij 8800mAh Fiets Breedstraler set van Led247.nl?
Deze heb ik sinds kort ook. Voor mijn veiligheid op de weg heb ik deze in combinatie met http://www.led247.nl/achterlicht-led-me ... laser.html" onclick="window.open(this.href);return false; genomen.
Ook voor de "gratis" verzendkosten. Je bestelling wordt snel geleverd.
Het accupakket plaats ik in de bidonhouder op de zitbuis. De kabel is er lang genoeg voor.
Met de schakelaar uit een Y-splitsing, kun je het licht in 3 standen laten schijnen.
De schakelaar geeft zelf 3 kleuren. Blauw in de eerste 2 en groen in de laatste, als je alle 3 lampjes laat branden. Als het vermogen van de accu afneemt krijgt hij een oranje kleur. De licht opbrengst is best wel goed.
Je kunt de lamp, zoals ik zelf gedaan heb, op het stuur monteren. Ook zou je hem op je helm kunnen bevestigen, maar dat vond ik, na een test met het accupakket en de kabels nogal vervelend. De bevestiging gaat eenvoudig met rubbertjes. Bij veel schokkende bewegingen wil de lichtunit door het gewicht wel iets naar beneden zakken, maar dit is op te lossen met een tweezijdig plakkend tape of een stukje rubber onder de unit.
Hans_vanLeerdam
Extreme Biker
Extreme Biker

Bedankt voor de info! Is de lamp geschikt om ermee door te bossen te fietsen? Ik zal dan waarschijnlijk mijn huidige Sigma lamp (900 Lumen) op mijn helm zetten en deze op mijn stuur.
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Ik heb deze lamp ook, gebruik hem nu voor woon/werk verkeer en ben er zeer tevreden over, tegemoet komend verkeer minder. 8)
Ben er nu twee maal mee off road geweest ook woon/werk verkeer, allemaal brede zandpaden. De lichtopbrengst vind ik meer dan voldoende. Hoelang de accu meegaat op vol gebruik ben ik nog niet achter, als het lampje rood word dan brand ie nog een uur, daar ben ik nu wel achter. Denk ook wel dat het lampje voor echt off road gebruik steviger/ stroever op het stuur gemonteerd dient te worden, daar ga ik nog even naar kijken, eerst eens met een binnenband proberen.
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Hans_vanLeerdam schreef:Bedankt voor de info! Is de lamp geschikt om ermee door te bossen te fietsen? Ik zal dan waarschijnlijk mijn huidige Sigma lamp (900 Lumen) op mijn helm zetten en deze op mijn stuur.
De lamp is ook geschikt om ermee door het bos te rijden. Volgens mij geeft het filmpje op de productpagina wel enigszins weer hoe de lichtopbrengst is. Ik vind de lichtbundel(s) ruimschoots voldoende. Zoals reaction 67 in zijn bijdrage aangeeft, zijn tegemoet komende automobilisten soms niet altijd tevreden met je licht.
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Hans_vanLeerdam schreef:Bedankt voor de info! Is de lamp geschikt om ermee door te bossen te fietsen? Ik zal dan waarschijnlijk mijn huidige Sigma lamp (900 Lumen) op mijn helm zetten en deze op mijn stuur.
Een Sigma Karma heeft mij op de helm nog niet in de steek gelaten icm een 3500chineese lumen op t stuur
Hans_vanLeerdam
Extreme Biker
Extreme Biker

Ik heb besloten een 2200 Lumen lamp te kopen via Ebay. Met de Sigma op de helm moet het dan gaan lukken. Bedankt voor de tips/hulp!! Ik maak nog wel eens een foto als ik in het bos ben :-)
bootlinks
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: Scott scale 930

iemand ervaring met de Philips Activeride 800 Dual Beam?
Ik overweeg de aanschaf. Philips omdat deze ook op mijn VanMoof stadsfiets zit en ik daar erg tevreden over ben.
mtbtilburg.nl
pronkrug
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Merida ninety-six rc XT
Contacteer:

lamp opzich bevalt mij er goed; mooie brede straal en een handige stand voor op de weg.

wel is mijn accu niet in orde, loopt in een week tijd leeg en als hij waarschuwt dat hij bijna leeg is, dan is het met 5 minuten ook gebeurd met de pret....

Ik heb de lamp op dit forum gekocht, zou nieuw moeten zijn maar denk toch niet dat dit het geval was :(
heb wel gekeken naar een nieuwe accu, maar deze zal mij meer dan 100 euro moeten kosten!

Nogmaals. de lamp bevalt mij erg goed! Collega van mij heeft zo'n chineesje van 5200 lumen, die heeft wel veel meer licht, maar meer één spot waardoor je de "omgeving" juist weer minder ziet.
onno
All rounder
All rounder

Ik heb uiteindelijk de Lezyne Mini Drive XL gekocht. Bedankt Mantel voor de goede uitleg bij de verschillende lampen die jullie aanbieden, echt top jullie service !!

Tot nu toe kan ik zeggen dat de lampmontage gemakkelijk is verlopen en dat de lamp kwalitatief erg goed aanvoelt. Het allerbelangrijkste - hoe is de lichtopbrengst tijdens het fietsen en hoe gedraagt de accu zich.

Specifieke ervaringen volgen later, wordt vervolgd....

Vanavond eerste avondrit gedaan.
Ik moet zeggen dat je alleen redelijk tot goed zicht hebt op hoogste stand (200 lumens) - De batterij indicator ging aan na ongeveer 30 minuten - maar blijft wel branden.
Na ongeveer 1 uur is lichtopbrengst enorm minder, ik denk naar ongeveer 50 lumens.

Uiteindelijk vandaag de lamp teruggebracht en de Hope R1 gekocht - ziet er allemaal zeer netjes uit - Specifieke ervaringen volgen later, wordt dus vervolgd....
Laatst gewijzigd door onno op do 23 januari 2014, 21:02, 2 keer totaal gewijzigd.
I love my Superfly 7. Hill climb speed has never been better and the 29 wheels eats the terrain. Comfortable, strong, agile and quick.
barttore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Mtb met kleine en gravelbike met grote wielen en nog een opvouwbaar "mtb" fietsje

Bij MTB led een Xeccon Geinea (I) Power combo voor+ achterlicht setje aangeschaft (in de aanbieding natuurlijk).
Wat een bak licht uit 2 vingerhoedjes- groter zijn de lampjes niet. In de stad kan ik hoogstens de lage stand van de koplamp gebruiken en die moet ik echt naar beneden richten. Anders is het voor de tegenliggers niet fijn. Voorlamp heeft mooie bundel van fel in het midden mooi geleidelijk naar minder aan de buitenkant.
Achterlicht geeft in hoge en lage stand een grote rode vlek achter je op straat (who needs laser - no biker ;-). Tot zover (mijn) forens toepassing.

Bij de set zit ook alles voor bevestiging aan helm en frame en verlengkabel: dus ook voor een keertje 's avonds op de mtb is het een heel leuk lampje en vooral superlicht op je hoofd.
Deze set is m.i. echt een all-in one oplossing: als het 's avonds mtb-en echt bevalt komt er tzt. misschien nog een leuke stuurlamp/grotere accu bij. Die extra lamp kan dan met een splitter op dezelfde accu aangesloten worden.

Als ik dit setje vergelijk met een eerder via de LBS voor test geleende Lupine Piko 3 is dit qua prijs en licht en kwaliteit een prima set.

Communicatie met / vragen aan mtb led ging prima en levering was snel: zondag besteld, dinsdag in huis.

Enige dat ik jammer vind is de kleurstelling va de koplamp: groen en brons/bruin - maar dat zie je toch niet in het donker :-)
vouwen , dat zouden meer mensen moeten doen.
onno
All rounder
All rounder

Dat ziet er mooi uit - ik heb net http://www.youtube.com/watch?v=_G746wMs ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false; zitten bekijken.

Ik zoek momenteel alleen nog een goed achterlicht - volgens mij is de keuze nu niet zo lastig meer......
J.I.
Extreme Biker
Extreme Biker

Leuk filmpje vooral het stukje waarbij ze het achterlicht en de koplamp van een grote afstand filmen.
Dan kun je goed zien dat zo'n lamp zelfs overdag erg veel effect heeft.
Je ziet hem al aan komen of wegrijden als hij in de verte bij het kruispunt is.
Plaats reactie