welke flat schoenen??

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

ik heb 2 jaar op tennis schoenen gebiked met flat pedalen, eind 2012 had ik five ten schoenen gekocht (five-ten stealth) wonderbaarlijk veel grip! alleen slijten ze zo gruwelijk hard! heb er dus een jaar op gebiked, ongeveer 2500 km en de pinnetjes van mijn flats komen al een heel eind door de zolen heen. zover dat ik ook niet veel grip meer heb :-{

is dit normaal bij flat pedal schoenen dat je elk jaar nieuwe moet kopen van + 100 euro ? :-{ of zijn er ook die net wat minder grip hebben maar toch een paar jaar mee gaan?

tennis schoenen gaan met gemak 2 jaar mee en die zijn ook maar een 40 euro....

alvast bedankt :wink:
26'er rulezz !!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Mijn ervaringen met Five Ten zijn anders dan de jouwe: mijn Impact Low's zijn al ruim twee seizoenen in gebruik en hebben amper zichtbare slijtage aan de zolen. Ze bevallen mij uitstekend!
Pedalen die ik gebruik zijn Shimano MX30 en Nukeproof Electron.

Ik weet niet of de zolen van onze schoenen identiek zijn, bij mij staat er ook "stealth" op.
Zijn deze:
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ik gebruik Etnies en DC, maar dat is vanwege mijn enorme schoenmaat. Deze gaan ook redelijk lang mee. Hiervoor ook op tennisschoenen gereden, maar het is een wereld van verschil qua grip.

http://www.zalando.nl/etnies-metal-muli ... 16104338:s" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.skatedeluxe.com/nl/dc-net-sc ... 7&offset=2" onclick="window.open(this.href);return false;

De DC hebben in principe de betere zool qua profiel/grip. Maar de Etnies geven ook meer dan voldoende.
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

onderste foto hoe ze er nu bij staan :-{ de schoen gaat gewoon makkelijk over de pinnetjes = niet veel grip. ik heb de nukeproof electron pedal. misschien ook eens voor een pedaal kijken met meer pinnetjes


Etnies en DC zijn wel te betalen, dank voor de linkjes :-q

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
26'er rulezz !!
SugaHoneyIceTea
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: wo 14 augustus 2013, 12:54
Mijn mountainbike: Kona Coilair Supreme 2007

Voor het groffe werk in ruw terrein zou ik toch voor de groffere 5-10's gaan. Zelf gebruik ik Vans uit de uitverkoopbak. Elke skateschoen heeft een topzool voor flats en staat ook nog redelijk goed onder normale kleding ;)
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ik rij met de Neutron. Meer dan voldoende grip, als je de pinnen op max zet. Dus ongeveer 0.5 cm. Heeft net wat meer pennetjes dan de electron. Toch hebben die van jouw ook wel een zool die in potentie voldoende grip zou moeten genereren. Je moet natuurlijk uitgaan van de grip die je hebt staand. Zittend heb je gewoon minder druk op de pedalen, en uiteindelijk zijn het geen spd's, maar meer ontwikkeld voor afdalen en technisch werk. Zittend schiet ik ook wel eens van de trapper, maar doordat je kracht zet op de trapper heb je daardoor ook zelden verwondingen van.

Vans vind ik, persoonlijk een te slappe zool hebben, waardoor je bij langer sta werk je voeten gaat voelen, en zeker de pennen door de zolen heen gaat voelen. Maar zo voor rond om huis, wel gruwelijke goede grip :lol:
SugaHoneyIceTea
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: wo 14 augustus 2013, 12:54
Mijn mountainbike: Kona Coilair Supreme 2007

Klopt wel wat je zegt over slappe zool...ik gebruik ook een podo-zooltje welke ik had liggen.
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

en de wat goedkopere DC skate schoenen? dan maakt het mij niet uit om elk jaar nieuwe uit te zoeken :D

http://www.skatedeluxe.com/nl/dc-flash- ... 7&offset=7" onclick="window.open(this.href);return false;
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
Maze
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 13 januari 2013, 23:29

Hebben die skate schoenen ook zo'n strakke platte zool net als SPD schoenen?
Happy is the way to meet your burdens - No matter how heavy or dark the day ...
SugaHoneyIceTea
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: wo 14 augustus 2013, 12:54
Mijn mountainbike: Kona Coilair Supreme 2007

absoluut niet als SPD
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Wat heeft dit met Freeride & Downhill te maken?

Zo erg is de staat van de zolen toch nog niet? Heb een stel Vans (zonder het waffle patroon) die a) er een factor 10 erger aan toe zijn, b) al een decennia meegaan en c) waar ik eigenlijk qua grip amper wat merk (ook met MG-1 die niet zo heel extreem zijn).
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

wist niet zo goed waar ik het topic moest starten, zag al meerdere flat pedal vragen erin staan dus vandaar, de staat is nog niet zo heel erg van de schoenen, maar ik merk wel dat ik minder grip heb dan toen ze nieuw waren, de pinnetjes steken niet zo ver uit, dus als je schoen beetje versleten is is je grip al snel weg en lijkt het of je geen pinnetjes hebt. (kan het niet echt uitleggen) na een jaartje op de bike vind ik dat al erg snel. ik was benieuwd of dat hoort, of dat er schoenen zijn die wel langer mee gaan.



aan de reacties heb ik vernomen dat de mijne wel snel gesleten zijn, en skate schoenen ook goed werken :-q kan niet 120 euro per jaar aan schoeisel betalen....
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

terunky schreef:en de wat goedkopere DC skate schoenen? dan maakt het mij niet uit om elk jaar nieuwe uit te zoeken :D

http://www.skatedeluxe.com/nl/dc-flash- ... 7&offset=7" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze hebben een hele slappe zool. Dat ga je voelen aan je voeten...
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Ik heb inmiddels al redelijk wat soortgelijke ervaringen. Met de Vans en met Etnies. Grote groeven in de zolen en geen grip meer. Ik heb nu net een paar five tens aangeschaft, Freerider VXi elements. Zien er goed uit, grippen enorm en hebben een harde zool. Daar moet ik nog wel aan wennen, was gewend met de Vansjes meer gevoel met de pedalen te hebben. Heb ook een poosje met Decathlon wandelschoenen gefietst, maar deze kregen heel snel deze groeven. Zijn wel supergoedkoop (14,95) en zitten heerlijk! Heb pas weer een paar van deze schoenen gekocht en gemerkt dat het profiel iets veranderd is, en dat de rubbercompound wat harder lijkt. Vooralsnog gewoon proberen wat lekker zit en gript op je pedalen. Ik rij overigens met Kona Jackshit en Shimano Saint pedalen.

Linkje: http://www.decathlon.nl/schoenen-arpena ... 42558.html" onclick="window.open(this.href);return false;
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
michielsexappeal
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 17 januari 2014, 12:02

Vind de zolen van 5.10 top, vind ze alleen zo slecht zitten. Sinds 2 jaar Teva's en die gaan nog als een trein.
Plaats reactie