Tomac Diplomat 29er eindelijk hij is af!! p4

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

Afbeelding

:lol: :lol: ik hoop dat mijn Quest ermee is opgelost ja!! toch nog een dikke 2 jaar op de scott rond getoerd :o 2 jaar alweer, tijd vliegt soms :o

ondertussen berekend welke vertanding ik mee ga rijden, voor: 22 - 36 en achter: 11-36 bijna net zo licht naar boven als mijn rohloff bike, en net nog iets harder naar beneden :-q

wielset keuze nog steeds niet gemaakt.... denk wel bijna zeker hope pro 2 evo naven, comp spaken en messing nippels. alleen nog een mooie licht velg. heul mischien carbon AM velgen uit china :D

zal eind van het jaar zijn wil ik allebij mijn projecten hebben afgerond :cry: maar ach, iets om naar uit te kijken :P
26'er rulezz !!
Boter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: wo 18 april 2012, 23:22

terunky schreef: ik moet toch beetje licht spul hebben :oops: en als de RoRo ook goed zijn dan wil ik de 65 gram wel graag besparen van de meest buitenste roterende massa!

wellicht de maxxis ardent 2.25 aan de voorkant ? of zou de NoNi 2.25 of 2.35 beter zijn?

De lichtste ardent 2.25 is 690 gram :-?

Wel fijne banden, heb 2.4 voor en 2.25 achter, alleen komen bij de 2.25 nu al de draden bijna door het rubber heen dus binnenkort gaat de 2.4 naar het achterwiel en komt er voor een minion dhf 2.5 (1015 gr :o )

Mooi frame trouwens!
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

slecht nieuws en goed nieuws.... bike gaat waarschijnlijk in onderdelen weg (met xtr parts) hij is nog niet af nooit op gereden, erg jammer, maar ik heb een hele gave kona aangeschaft! 2de hands, maar met meer enduro smaak. 26 inch wielen en 170 / 160 mm veerweg.

zoals eerder al gezegd, ik wil 2 bikes,

1 snelle starre voor in NL = de 29er lurcher (volgende week zijn de wielen af :P )
1 die veel meer kan, zoals filthy trails - alpen enz... dus denk dat de kona daar veel meer geschikt voor is, + ik houd meer poen over in tha pocket :bier:

gaat over een kona abra cadabra 2012 met bos deville voorvork :kiss: dus wellicht zal ik nooit op de tomac gaan rijden.....
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Uuuh en waarom dan niet drie...? Deze is toch wel erg gaaf.
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

hahhaha als ik het geld ervoor had :lol: en ja wanneer pak ik dan de tomac.... gewicht is van allebei hetzelfde, alleen een andere wielmaat en veerweg. tomac vind ik persoonlijk er ook echt een stuk gaver eruit zien, maar functie gaat boven uiterlijk dacht ik zo (al is de kona ook beslist geen dranghek hoor!)
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Nee maar de Tomac is ook zeker geen straf... Maar wel zonde om te verkopen, dat is geen straf maar een doodzonde... :lol:
michelj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: ma 17 oktober 2011, 13:24

Zonde van het project want ik was wel erg benieuwd naar hoe een 29inch fully zou rijden... maar ik begrijp dat je de Kona houdt dit is wel een erg lekker fietsje :-q
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

ik denk dat een 29er 120 / 120 mm niks te zoeken heeft in een bikepark, of echte dikke stukken naar beneden. heb al een bod van 1000 euro op de fox vork + frame :P maar nog niet genoeg helaas...

ik zal morgen eens wheeltec bellen of ze 1 van mijn bestelde wielsets af kunnen zeggen, of anders een 26 inch ipv 29 laten maken. flow met dt 240 naven zijn ook echt wel perfect wat er nu op zit.

michelj er zijn er in de buurt anders genoeg met een 29er fully, meerdere canyons zelfs :wink: proefrijden mag vast wel een keertje ! ondertussen al je achterwiel gefixed? ben ook wel benieuwd of ze de nippel hergebruiken
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

In een bikepark heeft het zeker niets te zoeken. Vorig jaar met mijn 100mm 29'er in de Alpen wezen fietsen. Over het algemeen goed te doen, maar bij echt technisch werk zweer ik toch bij een maatje kleinere wielen en een vrachtje meer veerweg... Het volgende dus wat ik nu aan het zoeken ben, nu ik mijn Specialized heb verkocht.... :D
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

Tsja T, waar heb je straks het meeste werk voor? Voor een 29er fully met 120mm veerweg of voor een 26er met 170mm veerweg?
Voor in NL lijkt me de Kona eigenlijk een beetje overkill en daar rij je natuurlijk wel het meeste.
Of anders gezegd, het inzetbereik van de Tomac lijkt mij groter voor jou.

Om het zeker te weten zou je op allebei gereden moeten hebben natuurlijk. Passen de wielen van je Lurcher (qua as) in je Tomac?
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

die wielen passen helaas niet in de tomac, maar ik zal de kona enkel gebruiken rond: ardennen, alpen, spanje, limburg, langs de zeeuwse kust, en bike parken.

de rest zoals BOZ - poelbos en omstreken - Wester schouwen - drunen - dorst enzz... heb ik de lurcher van 8.5 kg :D voor natuurlijk.

dus als ik het zo bekijk maakt de tomac geen schijn van kans wat ik wil doen. en vond het zwaardere klim werk over de duinen reusachtig meevallen met een 14 kg bike en 170 mm vering!
26'er rulezz !!
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

Gisteren natuurlijk (ik heb maar één bike dus dan is de keus niet zo moeilijk :tong) met mijn Nerve naar BoZ geweest maar op de zwarte route vond ik een beetje vering af en toe toch wel prettig hoor. Vooral die wortels in de klimmetjes verteer je dan wat makkelijker.

Maar eh, ik ken T al wat langer als vandaag dus als ie heeft besloten om de Tomac de verkoop in te gooien dan gaat dat toch wel gebeuren. :tong
Heeft Michel d'r geen interesse in? Sowieso is het wel een hele mooie bike dus lang zal ie niet te koop staan vermoed ik.
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

maar volledig star naar boven is gewoon vet lachen! of je op een e bike rijdt :lol: je moet zeker meer alert zijn op de wortels, maar doordat de voorkant niks weegt stuurt hij rete strak tussen elke wortel !! als ik de lurcher op zijn kop zet, dan gaat het stuur zelfs van de grond :o ook niet echt handig trouwens :-?

michel heeft al een gave bike! hij zou alleen nog een dikkere vork willen en ik denk ook betere remmen. als de tomac af zou zijn wil ik er toch een € 2500 voor terug willen. zal niet meevallen, en mijn scott staat er ook nog :oops: :evil: maar het wachten zal worden beloont hoop ik.
26'er rulezz !!
michelj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: ma 17 oktober 2011, 13:24

ben een stuk fietsen schreef: Heeft Michel d'r geen interesse in?
Zoals T al zegt heb ik al een prima fiets :wink: en vindt ik 1 fiets wel genoeg :lol: in het begin van dit topic werd er gezegd dat dit frame net zo wendbaar is als een 26inch, ik was daarom erg benieuwd of dit klopte maarja dat komen we misschien wel nooit te weten :tong
Het wiel licht nog bij de LBS ik ga morgen maar eens bellen of hij al klaar is want het duurt mij nu al te lang.
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

Of ie net zo wendbaar is?? Eh tsja, is een beetje afhankelijk van de balhoofdhoek en de wielbasis natuurlijk maar vooral ook van de stuurmanskunsten van ut baasje :wink:.
Na één ritje kun je daar nog weinig over zeggen als je niet aan een 29er gewend bent.
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
Plaats reactie