Zeeuwse Kust

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

vandaag samen met michelj op pad geweest voor een ronde vliss - west kappelle, er moest nieuw matriaal getest worden :D filmpje in HD komt er vanavond aan!

heerlijk over de trappen gescheurd en het zonnetje kwam er ook nog eens bij :-q onderweg heb ik mijn biba aan gort gereden door de trappetjes, gelukkig had ik nog reserve mee. op de terug weg kreeg michelj bij een klimmetje tijdens terug schakelen in eens chainsuck, een berg geratel achter me en in 1 keer ppfffssshhh lege band!! wat bleek nou, de ketting heeft de band naar binnen geduwd en omdat het latex was liep hij direct leeg, oppompen ging niet meer, dan een biba, die had hij ook 1 van mee, na paar km stond die band weer plat!! jammer, dat werd lopen tot dishoek, nieuw bandje erin en over de weg terug..... (was ook nog een spaak gebriken door de ketting die achter de cassette kwam.)

al met al een heerlijke dag gefietst, 31 km en 530 hm. michelj, bedankt voor de tocht!!
26'er rulezz !!
michelj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: ma 17 oktober 2011, 13:24

Het was idd mooi weer om een rondje te doen, T moest nieuw materiaal uit testen? geen idee wat hij daarmee bedoelde maar dat werd snel duidelijk toen hij aankwam zetten met een enduro machine met 170mm veerweg :o

Afbeelding

Anyway heerlijk rondje gefiets van vlis-wkp alleen erg jammer van het materiaal pech op de terug weg :-?, maar ja dat kan gebeuren.
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

terunky schreef:vandaag samen met michelj op pad geweest voor een ronde vliss - west kappelle
Ik dacht al dat ik jullie auto's gespot had en ook sporen in het duinzand....
Vanmiddag ook weer eens (een maandje cabbattical) op pad geweest en ook VL-WK gereden.
De verwoestende sporen van terunky en michelj wel gespot, maar niet tegen gekomen.
De stormen van de afgelopen tijd hebben wel hun sporen achter gelaten.
Véél zand tussen ZL-WK, wederom n omgewaaide boom op ruiterpad bij WKappel.
Ook een aantal pogingen om de WWT te blokkeren; deze echter opgeruimd.
Op de WDT was iemand aktief geweest en heeft daar n stukje rockgarden gebouwd (snel?). Mag van mij nog wat rockier!! :-q
Maar goed bezig iig.
Véél wandelaars en véél honden. Desalniettemin erg gezellig en geen onvertogen woorden gevallen.

Ook ik op het laatst n kleine hapering; n tie-rap van mn Bionicon afgebroken en veroorzaakte bij kracht zetten voor 'suck'.
Gelukkig bijna thuis, dus krachteloos naar huis gebiked vanaf Westduin.

Erg lekker weer weer!!! :bier:
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

terunky goes enduro?????????
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

je moet alles eens geprobeerd hebben he :P kon voor een leuk prijsje de enduro smaak eens proeven, en was echt zekers gaaf ! vind de weerstand van de bike nog best meevallen, kan goed overal omhoog rijden zonder dat alle kracht in de 170 mm vering gaat, en naar beneden..... gewoon geweldig natuurlijk :o :bier:

het beloofde beeldmateriaal: (en op 4:11 min verdwijnt michel in het licht :lol: ) de one20 staat er vreemd genoeg niet op :~
http://www.pinkbike.com/video/345774/
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

nog de onetwenty, deze had op het einde van het andere filmpje moeten zitten... moeilijk hoor editing :tong
http://www.pinkbike.com/video/345799/
26'er rulezz !!
michelj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: ma 17 oktober 2011, 13:24

terunky schreef:nog de onetwenty, deze had op het einde van het andere filmpje moeten zitten... moeilijk hoor editing :tong
http://www.pinkbike.com/video/345799/
De beelden zien er goed uit, iets meer verdiepen in video editing en het opzetten van leuke scenes en je hebt mooi film materiaal :-q
Ik heb net zitten meten, je doet 13 seconden over de one-twenty :o dat is net zo snel als PVDH :tong
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

moet er zeker nog wat meer in verdiepen, ook de kwalitijd is er een stuk minder op geworden na het bewerken...

jjspeed de rockgarden was een stukkie van mij :lol: feel free to change it ! hij is nu wel erg makkelijk, misschien een keertje met een paar man hem moeilijker maken, er liggen nog genoeg stenen in de buurt :wink:

wouw, idd bijna net zo vlug als PVDH, vergeet niet dat hij hem deed met een long travel hardtail :o vooral halverwege had ik geen zin meer om te remmen, het ging van zelf, en die plateautjes kreeg ik een mooie flow in ! kan vast vlugger, maar zonder body armor en full face helm... toch maar niet.
26'er rulezz !!
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Met de Muk leek de onetwenty wel een minuut.
Laast twee keer afgereden bij de kerstcross en dan waar jij stopte linksaf het ruiterpad op.
Hopelijk gaat hij volgend jaar voor de Mtb nog door. Met 10 mtb-ers is het de moeite niet voor de organisatie helaas
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

Hehe, heb je eindelijk weer eens een nieuwe bike T? Een 170mm AM ook maar meteen :o
Gelukkig had je al niet genoeg keus, deze kon er ook nog wel bij :lol:. Nu ben je echt van alle markten thuis geloof ik.
Je kan er in ieder geval goed de OneTwenty mee af denderen. De volgende keer wel eerst effe kijken of er niet iemand naar boven komt gelopen eej :wink:.
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Beste Zeeuwse mtb'ers. Deze week was ik op bezoek bij mijn schoonouders en had mijn mtb mee. Geprobeerd om ook een leuk rondje te rijden, wat oudjaar lukte met bijna 60km van en terug in Middelburg via de duinen bij dishoek, oost/west Kapelle en zelfs tot in Domburg. Maar zou voor de volgende keer graag een gps file hebben. Zijn die beschikbaar? Zag bijv. Het filmpje en op 2.20 duiken jullie een leuk bos in maar waar is dat?

Groet een mede biker van de Veluwe. Misschien daarom te verwend maar asfalt op de mtb is bij ons eigenlijk gewoon niet nodig terwijl ik hier toch wel heel veel over asfalt moet. Alle routes en voorstellen zijn leuk. Alvast bedankt.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Volgende keer even aankondigen dat je komt en er is zeker een local die je al het moois kan laten zien. Gpx is vaak niet zuiver genoeg on na te rijden heb ik zelf namelijk ook ondervonden
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Okay bedankt vast maar met een file kom ik ook wel een heel eind hoor. En zo vaak ben ik niet op de mtb als het weer het een beetje toestaat neem ik liever de race of crossfiets mee. Maar zal het onthouden. En ben tevens heel hard alle discussie aan het nalezen, maar is er nu wel of niet een route bij Souburg?
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

hanjovdberg schreef:zo vaak ben ik niet op de mtb als het weer het een beetje toestaat neem ik liever de race of crossfiets mee
Da's vloeken in de kerk (op n mtb-forum)! :winkie:
Maar zoals El Maroq al aangeeft én ondervonden, zijn veel trailtjes (met name Nollebos) wat lastig te vinden.
Geef de volgende keer maar een brul; dan rijden we n stukkie!
hanjovdberg schreef:is er nu wel of niet een route bij Souburg?
Nee.
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

michelj schreef: je doet 13 seconden over de one-twenty
Laten we er vooral GEEN Strava-moment van gaan maken! Daar issie imo véél te link voor.
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Plaats reactie