Fat Front Karate Monkey; Velocity Dually wiel tubeless p3

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

@ El Maroq
Met een ski onder mijn Fatty voorvork kom ik een toch eind in de buurt ..........ik zie alleen nog geen sneeuw :(
Misschien dat ik met een aanloopje het strand af kan waterskieen :~ :bier:
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

Vandaag 42km Nijmegen gedaan, rode route e.o. en uitje Reichswalt bij de Diepen. Vooral veel lastige paadjes gepakt, veel bagger en een beetje rond het "bike parkje" in het Reichswalt gepield.
Conditie is nog steeds bagger.............maar wat kun je veel aan met zo'n fat-front KM ! :-D

Omdat je voorwiel overal overheen rolt, mega grip heeft en vrijwel niet wegzakt kom je dus vrijwel overal doorheen; grove wortels, stammetjes, baggerpoelen, rul zand......vering voor heb ik totaal niet gemist.
Het enige wat ik heel af en toe mis t.o.v. mijn fatbike is die mega grip achter bij echt lastige klimmetjes........maar het rijdt wel stukken lichter !

Achter had ik een Conti XK 2.4 liggen rond 1.6 bar tubeless, en dat rolt lekker licht maar je mist soms iets grip bij klimmen (het viel nog niet eens tegen) Voor ligt de Onone Floater 4.0 met vrij grof profiel en dat zou vlgs mij wel iets minder kunnen. Ik ga nog eens testen met een Surly Knard 3.8 voor (sneller minder grof profiel) en een Onone Chunky Monkey (60mm brede grove trail band) achter. Waarschijnlijk is Knard voor icm XK achter een vrij snelle combi voor normale omstandigheden en kom je met Floater voor icm Chunky Monkey ongeveer alle trails door.

Ik ben zeker enthousiast, het is een enorme speelse funbike met zo'n dik voorwiel, waarmee je juist moeilijke stukken opzoekt. Het rolt niet merkbaar zwaarder, bij hoge snelheden voel je wel dat dat zware voorwiel rechtuit wil en moet je hem vol de bocht in gooien. Met de juiste bandenspanning (nu rond 0.55 bar) stuiter je nauwelijks. Bunny-hops geen probleem en met 200mm schijf op het voorwiel kun belachelijk hard remmen............en met 1x9 setup zonder verende voorvork is het lekker onderhoudsarm.

Mooi of niet mooi.........voor mij zou het wel eens een blijvertje kunnen worden :-q
Laatst gewijzigd door MonkeyRider op di 24 december 2013, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
nano
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Mag ik hieruit opmaken dat de rij eigenschappen van de on-one fatty wat tegenvallen?
Gooi je het frame in de uitverkoop? :roll:
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

Er komt zeker nog geen 2e hands Fatty op de markt van mij :lol:
Wat me wel een beetje tegenvalt zijn de stuur-eigenschappen van zo.n Fatty op de weg/harde vlakkere paden; het is meer een fiets voor strand, ruw terrein en off-road toeren vind ik.... maar daar heb ik hem ook voor.
Los daarvan; ik ben natuurlijk graag aan het sleutelen en uitproberen en zo,n fat-front conversie van een bestaande mtb werd met vrijwel alle spullen in huis wel erg verleidelijk, vandaar.
Wat me wel opvalt is dat je met zo'n fat-front 29er wel veel meer fatbike-achtige fun hebt op mtb-routes dan ik had verwacht, maar dat het ook als een veel snellere fiets aanvoelt.
vervolgvraag: Had ik een fatbike gekocht als ik had geweten dat fat-front zo leuk was ???? :~
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Je zou die zwarte voorvork eens op de on one kunnen monteren voor het verschil
J.I.
Extreme Biker
Extreme Biker

Krampus eens uitproberen?

Misschien voor jou de ideale tussenweg als ik je verhaal zo lees en geen Frankenstein monster. :wink:
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

J.I. schreef:Krampus eens uitproberen?

Misschien voor jou de ideale tussenweg als ik je verhaal zo lees en geen Frankenstein monster. :wink:
Zo'n Fat Front Krampus is natuurlijk ook leuk :wink:

Afbeelding
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

Boeiend topic (vind ik) over fat-front vs rigid vs FS vs 29+ Ondermeer Kona Unit fat-front en Kona Honzo fat-front set-up's.

http://forums.mtbr.com/29er-bikes/fat-f ... 14604.html" onclick="window.open(this.href);return false;
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

MonkeyRider, toevallig ook de Latina setup getest?
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

EL Maroq schreef:MonkeyRider, toevallig ook de Latina setup getest?
??? :~ :~
sik
Pro Biker
Pro Biker
Contacteer:

ik gok een fatbike met dik(ke band) achter en voor normaal? :kiss: :winkie:
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

sik schreef:ik gok een fatbike met dik(ke band) achter en voor normaal? :kiss: :winkie:
Precies Latina's hebben ook een normale voorkant maar dikke achterkant
Ik zou een afbeelding bij kunnen voegen maar er lezen ook jeugdigen mee :winkie:
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

Al wel eens geprobeerd.......maar niet met fietsen :bier:
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Staal

MonkeyRider schreef:Al wel eens geprobeerd.......maar niet met fietsen :bier:
:lol:
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

Intussen weer een paar ritjes kunnen maken met mijn FFKM .........het blijft FUN, zo'n ding :-D

Ik ben een beetje met banden aan het testen. Met een Knard 26x3.8 voor en Xking 29x2.4 achter, beiden tubeless en resp 1.6 bar achter en 0.6 bar voor rijdt het superlicht. Je mist wat tractie in stevige modder, maar het rijdt onder wat drogere omstandigheden echt geniaal. De voorband rolt soepel over alles heen en de rolweerstand is lekker laag. On-road , off-road, zandplekken of gewoon dwars door het bos.....je komt overal doorheen.
Ik heb nu weer een OnOne Floater 26x4 voorop liggen voor betere tractie in modder en een OnOne Chunky Monkey "enduro" versie achter http://twentynineinches.com/2013/08/29/on-one-" onclick="window.open(this.href);return false;“chunky-monkey”-2-4er-tires-final-review/
GRIP dus :D Gewoon plat door de bocht in de bagger, alle wortelklimmetjes omhoog en toch nog redelijke rolweerstand op asfalt. Het voelt als een trail-bike waar je echt alles mee aan kunt.
Sinds ik hem als fat-front heb is mijn KM steeds weer de fiets die ik meepak als ik ff kan rijden.
Plaats reactie