[6 april 2014]Marathon in Groesbeek (Opening Sforz-Cup)

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
Juul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 1 oktober 2004, 17:32
Mijn mountainbike: wordt gesponsord door Thijs Hendriks in Wanroij
Contacteer:

Gisteravond bekend geworden: er wordt op 6 april een marathon georganiseerd in Groesbeek over een ronde van 35km (1, 2 of 3 keer). Die wedstrijd wordt ook de opening van de SforZ Rose MTB Marathoncup. Hier de eerste info:

http://www.bikesight.nl/nieuwe-groesbee ... sforz-cup/" onclick="window.open(this.href);return false;

Later meer info op http://www.mtbgelderlandzuid.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Sterke verhalen, mtb-kalender en coaching/trainingsschema's: Bikesight.nl
Trainingen: Strava
Routes: Komoot
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Helemaal goed!!! Laten we hopen dat meerdere organisaties die komend jaar afstand doen van een xc wedstrijd ism de KNWU het voorbeeld van Groesbeek volgen en een leuke uurswedstrijd of marathon neerzetten.

Ik heb er zin in.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Klinkt goed... 105km en de 2000hm grens beslechten in Nl, mooie uitdaging!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Ronald V
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: di 8 november 2005, 22:21
Mijn mountainbike: Specialized Epic Marathon 2013 /Specialized Stumpjumper HT 29
Contacteer:

Heel mooi initiatief! Mijn programma 2014 was al klaar,..maar denk dat deze er nog wel bij past.
Leuk!
tati
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4155
Lid geworden op: do 21 juli 2005, 22:39

mooi, weer een marathon in Groesbeek.
Altijd leuk daar.
MOUNTAINBIKING
Because footbal, baseball, bowling & golf only require ONE BALL
mac79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 26 december 2007, 21:38
Mijn mountainbike: Specialized Epic 2010

We zijn druk bezig om op 6 april een mooie marathon te organiseren.Het gaat om een ronde van 35 kilometer met meer dan 600 hoogtemeters die 1 ,2 , of 3 kan worden afgelegd en gaat over de mooiere paden in de omgeving. Op dit moment word de laatste hand gelegd aan de website met informatie over inschrijven ed. We willen hiermee begin januari 'live' mee gaan en dan kan er ook ingeschreven worden. Wees er snel bij want we mogen maar een bepaald aantal deelnemers hebben ivm de verleende vergunningen. Hou http://www.mtbgelderlandzuid.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.facebook.com/mtbgelderlandzuid" onclick="window.open(this.href);return false; in de gaten voor de laatste info !!
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5761
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Juul schreef:Gisteravond bekend geworden: er wordt op 6 april een marathon georganiseerd in Groesbeek over een ronde van 35km (1, 2 of 3 keer).
Helemaal top, want de laatste keer in 2008 was leuk (NK Groesbeek hooguit verlengde cc wedstrijd) en toen gaf ik aan in mijn verslag aan "Misschien is er met 2 x 60 km een leukere marathon uit te zetten en biedt dan ook de mogelijkheid voor rijders die 100+ te veel vinden" en dat lijkt na 6 jaar toch te gebeuren.
3 ronden ook ideaal voor verzorging en voor organisatie ook beter te behappen qua parcours en bewaken van de pijlen etc.
Voor mij alleen een weekje minder de tijd voor herstel na blessure, maar wel mooi testcase voor de Kellerwald een weekje later.
Verder geweldig dat men het aandurft een marathon in NL neer te zetten. :-q
1 grote wens: Laat de blauwe blazerbrigade aub thuis, want die heeft de marathonsport echt niet nodig.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
BIKEJAZZ
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: ma 12 september 2011, 14:50

Blauwe blazers? Wie?
Gebruikersavatar
Juul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 1 oktober 2004, 17:32
Mijn mountainbike: wordt gesponsord door Thijs Hendriks in Wanroij
Contacteer:

Marathon staat absoluut los van de KNWU. Wordt ook niet georganiseerd door de organisatie van de "Hel van Groesbeek" in 2008, maar door stichting MTB Gelderland-Zuid, die van het NK van afgelopen jaar. En wie daar geweest is, die weet dat het wel goedkomt op 6 april.

Ik vermoed dat het een erg mooi en pittig rondje gaat worden!
Sterke verhalen, mtb-kalender en coaching/trainingsschema's: Bikesight.nl
Trainingen: Strava
Routes: Komoot
Fun Racer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 164
Lid geworden op: ma 19 december 2011, 18:07
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF SL 7, Canyon Grail CF SL 8

Mooi initiatief........is ook nog mooi te combineren met de Bergrace Wageningen van eind maart. Ook een mooie training hiervoor is de 8 van brabant die meestal begin maart gepland staat. idd een ronde van plm 35km is ook makkelijk om de verzorgingsplek te kiezen. Succes met de organisatie :-q
mac79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 26 december 2007, 21:38
Mijn mountainbike: Specialized Epic 2010

Vanaf nu kan worden ingeschreven voor onze wedstrijd op 6 april. Je kunt inschrijven voor de hele marathon over 105 kilometer , de halve marathon over 70 kilometer en de toertocht over 35 kilometer. De route bestaat uit een ronde van 35 kilometer en meer dan 600 hoogtemeters per ronde. Verzorging zal door ons worden verzorgd rondom het start/finish terrein. Een licentie is niet nodig en chipmeting , stuurbord , verzorging zit bij de prijs in. Check http://www.mtbgelderlandzuid.nl" onclick="window.open(this.href);return false; om je in te schrijven. We hebben een totaal van maximaal 600 deelnemers verdeeld over de 3 afstanden dus wees er snel bij als je mee wilt doen. Hou onze site en Facebook http://www.facebook.com/mtbgelderlandzuid" onclick="window.open(this.href);return false; pagina in de gaten voor het laatste nieuws en details rondom de wedstrijd die in de loop van de maand duidelijk zullen worden.
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Heb me ingeschren. Ben benieuwd naar het evenement.
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1580
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Interessant. Alhoewel 2 of 3 keer hetzelfde rondje nou net weer een minpuntje is (OK: ik weet dat het geen Belgische Ardennen zijn;)
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5761
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Nespresso schreef:Interessant. Alhoewel 2 of 3 keer hetzelfde rondje nou net weer een minpuntje is
Zie dat eerder als een voordeeltje. 2 rondjes van 50 misschien mooier. Maar liever 3 maal een leuke ronde dan 1 ronde met lange saaie stukken om toch aan de 100 km te komen.
Nespresso schreef:OK: ik weet dat het geen Belgische Ardennen zijn
Gelukkig niet :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
LexdeV
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: zo 3 januari 2010, 14:06

Ingeschreven, dus seizoensopener staat vast. Nu hopen dat we niet net zo'n 'voorjaar' als in 2013 krijgen.
Plaats reactie