Canyon Nerve met nieuwe schoenen P5

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Jack2011
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 27 oktober 2013, 08:05

Hele mooie fiets!
Less is more imo wbt kleur
Persoonlijk zou ik dan ook geen white walls nemen maar ieder z'n eigen smaak
Heb zelf ook begin van het jaar een Fully gekocht,geweldig,eerste gedachten waren ook:Had ik veel eerder moeten doen :-q
Sinds kort ook weer een hardtail erbij gekocht: ook geweldig :D
Tja verslaving he :lol:
Veel fietsplezier gewenst
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

mooi dat ie goed bevalt! blij dat je nu een fully hebt zo te horen, geeft flink wat comfort he! binnenkort doen we nog wel es een ronde :wink:
26'er rulezz !!
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

Ik hoop het net zo te kunnen gaan doen als jij El Maroq. Een knappe 29" fully én een fatty.
Bij gebrek aan leuke singletrails op fietsafstand rij ik ook veel over de weg. M'n Stealth Bomber leent zich daar prima voor, een fatty dan denk ik toch weer iets minder. Niet met noppenbanden erop dan in ieder geval.

Thanks Jack2011, gaat helemaal goed komen met het fietsplezier. :-q
De whitewall's gaan er denk ik toch nog eens een keer komen. Ik ben vooral niet eigenwijs :roll: :wink:.
Voor mij misschien ook nog wel eens een HT maar dan het liefst een fatty dus.

Kweet niet goed hoe ik het moet verwoorden Terunky maar de bike is gewoon meer in balans. Op een HT wordt alles aan de voorkant goed gedempt door de verende voorvork. Je krijgt alles echter wel via het achterwiel nog een keer voor je kiezen. :-{
Ik had beter naar je moeten luisteren en véél eerder een fully moeten kopen :wink:.
Voorlopig kom ik effe niet in het (modder)Poelbos maar ik ben wel benieuwd hoe deze bike langs het weiland daar rijdt?? Zal vast veel comfortabeler/sneller zijn.
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Fully voelt gewoon goed. Geen hinderlijke klappen meer vanaf het achterwiel. Onze ouder wordende lijven kunnen dat comfort waarderen. Dat in tegenstelling tot de jeugd op de HT's
Morgen ga ik naar WS. Ga ik je daar nog tegen komen?
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

Als jonge god kun je een fully ook wel waarderen denk ik hoor. Als je graag lange TT's of marathons rijdt dan is wat extra comfort nooit weg :wink:.

Morgen je fatty aan de tand voelen? :bier:
Kweet niet of ik morgen moet/mag werken bij Cobelfret. Werk daar op oproepbasis (vaker niet dan wel helaas) maar ik kan eigenlijk nooit wat plannen omdat ik het pas een paar uur van tevoren hoor. Niet zo handig maar iedere shift die ik kan draaien pak ik natuurlijk graag mee.
Sowieso moet ik nog even zwáár aan de conditie werken voordat ik me weer aan WS durft te wagen. Ik blaas mezelf altijd finaal op daar. :oops:
Afgelopen dagen weer veel in de omgeving gefietst hier dus het begin is er.
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

ben een stuk fietsen schreef: Ik had beter naar je moeten luisteren en véél eerder een fully moeten kopen :wink:.
Voorlopig kom ik effe niet in het (modder)Poelbos maar ik ben wel benieuwd hoe deze bike langs het weiland daar rijdt?? Zal vast veel comfortabeler/sneller zijn.
Haha, ik zei nog zo! koop een fully :lol: maar neeee gaat ie toch nog twijfelen :lol: maar mooie beslissing geworden hoor :bier: nog eens in het echie zien binnenkort.

poelbos moet je echt niet komen nu, zal er zo uitzien vrees ik :lol: :lol: :lol:

Afbeelding
26'er rulezz !!
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

:lol:
Zó erg zal het nu ook weer niet zijn.
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

T zal op WS wel op t gemak gaan met de dikke banden. Eerst maar eens goed wennen aan t fietske
Poelbos kom ik voorlopig niet met de Muk. Circa 5kg blubber op de 26er wat moet er dan wel niet aan de Muk blijven plakken.
Mocht je toch nog tijd vinden en conditie ik ben er omstreeks 8.30 uur
michelj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: ma 17 oktober 2011, 13:24

ben een stuk fietsen schreef: Kweet niet of ik morgen moet/mag werken bij Cobelfret. Werk daar op oproepbasis (vaker niet dan wel helaas) maar ik kan eigenlijk nooit wat plannen omdat ik het pas een paar uur van tevoren hoor.
Ik wist niet dat wij collega's waren :lol: op het moment is het erg rustig als je tijd wilt hebben om te fietsen moet je daar nu van profiteren van januari tot maart is het altijd erg druk.
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

Oké dan, werk jij daar ook? :lol: Via Tencé of Randstad.

Iki ben d'r een paar maandjes tussenuit geweest omdat ik bij Delta kon gaan werken maar dat project was ook veel sneller klaar dan gepland. Nu maar weer aan de bak bij Cobel dus. Lekker ST'tjes afraggen :winkie:
Wie weet zien we elkaar nog wel eens daar :-q Kunnen we elkaar helpen met autoruitjes krabben :wink:
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
michelj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: ma 17 oktober 2011, 13:24

ben een stuk fietsen schreef:Oké dan, werk jij daar ook? :lol: Via Tencé of Randstad.

Iki ben d'r een paar maandjes tussenuit geweest omdat ik bij Delta kon gaan werken maar dat project was ook veel sneller klaar dan gepland. Nu maar weer aan de bak bij Cobel dus. Lekker ST'tjes afraggen :winkie:
Wie weet zien we elkaar nog wel eens daar :-q Kunnen we elkaar helpen met autoruitjes krabben :wink:
Via Tence, autoruitkrabben? dat heb ik echt nog nooit gedaan ik druk het gaspedaal in zodat de motor snel warm is en dan wacht ik totdat hij ontdooit is :tong
Misschien zie ik je wel binnenkort dan hebben we in elkgeval een onderwerp te bespreken in de bus :lol:
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Heren, t zijn toch Ford's, die hebben voorruitverwarming :~
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

Haha, échte Fords wel, Kaatjes niet hoor :wink:.

Welk onderwerp had je aan willen snijden in dat busje dan? :tong
Ik kreeg trouwens vanmiddag een sms dat ik morgenochtend weer mocht. Bellen ze het begin vd avond toch weer af :evil:. Afijn, nu hopelijk morgenmiddag weer eens een shiftje draaien dan, verdient nog beter ook.
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
fietstas
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 272
Lid geworden op: ma 9 november 2009, 12:59
Mijn mountainbike: Een custom build gelimiteerd kubusje

ben een stuk fietsen schreef: Het is een L. Ik ben zelf 1,87 met een BBL van 90.
Het zadel zou zelfs nog 4 of 5 cm hoger kunnen/mogen maar da's gelukkig niet nodig :wink:.
De foto's vertekenen overigens wel een beetje maar hoe dan ook moest het zadel wel een eind de lucht in ja.
Het zadel staat maar een centimetertje hoger dan het stuur, op de foto's lijkt dat verschil ook groter te zijn.
Ben zelf ook in de markt voor een Nerve AL 7.9 of 8.9. Lastige blijkt toch het bepalen van de maat. Mijn BBL is 92cm dus net wat langere benen dan jij. Je geeft aan dat de foto vertekend zijn maar ik tel toch echt 1 baksteen verschil tussen je stuur en zadel. Heb je voor je gevoel en krappe L? Je begrijpt wellicht mijn dillema. Rijd liever zo klein mogelijk.

Wel een hele hele dikke bike overigens. Ook de kleur (of het gebrek daaraan) is heel mooi!
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

fietstas schreef:Ben zelf ook in de markt voor een Nerve AL 7.9 of 8.9.
Kijk, verstandige keuze. Goed begin van het nieuwe jaar :bier: :wink:.
Ben net even de garage in gedoken om het exact op te meten. Vanaf de grond gaat het zadel 112 cm de lucht in. Het stuur hangt (bovenkant handvat Esi Chunky XL) 110 cm boven de grond. Het stuur zou nog 1 cm hoger kunnen omdat ik hem 1 spacer heb laten zakken. Zo goed als waterpas dan dus eigenlijk.
Op de foto lijkt het verschil groter omdat het stuur 74 cm breed is. Het stuur leunt tegen de muur en het zadel staat er dan nog ongeveer 35 cm bij vandaan. Door de hoek van de foto ......... blabla .......... het scheelt echt bijna niks dus :wink:.

Ik heb nog wel even mailcontact gehad met Canyon over de stuurpen. Standaard monteren ze op de L een stuurpen van 90 mm. Reden daarvan is dat ze bij Canyon vinden dat je (op de Nerve dan althans) niet te gestrekt/sportief moet zitten. Tsja, allemaal leuk en aardig maar ik heb hem omgewisseld voor een 100mm, zit toch net effe wat beter. Met de 90mm stuurpen had ik inderdaad wel een beetje krap gevoel op de fiets. Beetje het 'ik ga over het stuur als ik te hard in de voorrem knijp' idee zeg maar. Gek eigenlijk dat een 1 cm langere stuurpen dat gevoel compleet weg neemt.
Ik zie in je profiel dat je veel in Dorst rijdt. Goes is dan niet de andere kant van de wereld natuurlijk dus je mag hier wel een keer een rondje door de straat komen doen, no problem. Je mag ook altijd naar Koblenz natuurlijk, is alleen iets verder weg :wink:.

fietstas schreef:Wel een hele hele dikke bike overigens. Ook de kleur (of het gebrek daaraan) is heel mooi!
Thanks :-q. Voordeel van de Stealth is ook dat je je garderobe er niet op af hoeft te stemmen, alles past erbij.
Ander kleurtje handvat, zadel en remleiding en je hebt opeens weer een heel andere bike mocht je hem tzt toch te saai gaan vinden.
Hoe dan ook is ie in Stealth wel lekker tijdloos.
Heb vandaag weer even gebiked en kreeg wederom positieve reacties op m'n aluminium ros 8). Kijk, vind ik "stiekem" toch altijd wel leuk. Met 1 stem heb ik de BOTY "net" niet gewonnen maar je moet een ander af en toe ook een pleziertje gunnen he :wink:.
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
Plaats reactie