Liteville 301 (Syntace W35 upgrade)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
michelj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: ma 17 oktober 2011, 13:24

buzz liteville schreef:dag michelj, schitterende fiets
ik zie dat er een fox demper op zit, weet je welk type dat is, want ik ben voor mijn mk4 op zoek naar een fox-demper (zou makkelijker zijn qua service dan de dt-swiss). van liteville vernam ik al dat elke demper met een M-M tuning zou moeten passen, maar laat ik nu juist die tuning nergens vinden
Bedankt, er zit een Fox rp23 demper op de fiets, je kan deze op de Syntace site vinden, wat is M-M tuning? daar heb ik nog nooit van gehoord.
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Medium rebound medium compressie tuning vanaf fabriek.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
memento-mori
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: do 7 januari 2010, 00:36
Mijn mountainbike: Liteville 601

Juist.

Je kan op de shock terugvinden welke soort tuning op die shock is toegepast.

Je kan voor service van DT Swiss trouwens gewoon de demper op laten sturen naar het DT Swiss Service Centre in NL. Hebben alle kennis en tools in huis om een degelijke service uit te voeren.
Gebruikersavatar
buzz liteville
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: do 31 oktober 2013, 14:05

Volgens mijn lbs zou die demper 3 weken weg zijn voor een service bij dt-swiss (via de Belgische importeur) en zou het al gauw 200€ kosten. Als ik dan zie dat je voor minder dan €300 een nieuwe vindt, dan leek me dat wel interessant. Maar ik vind er dus geen met de juiste tuning (muv die van syntace zelf)

Iemand ervaring met de service van dt swiss via nl importeur?
memento-mori
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: do 7 januari 2010, 00:36
Mijn mountainbike: Liteville 601

Ik heb goede ervaringen met de NL distributeur, Juncker.

Je kan de dealer altijd even contact met Juncker op laten nemen voor een prijsindicatie.

Zadel staat hem goed Michel!
michelj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: ma 17 oktober 2011, 13:24

Vandaag ben ik bezig geweest met het monteren van nieuwe lagers in het frame overal is het gelukt op de "swing arm" na hier ben ik niet zo slim bezig geweest.
Doordat de bout die in de swing arm zit al krom was is de moer afgebroken van de bout tijdens het vast draaien zoals hieronder op de foto te zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu ben ik dus opzoek naar een nieuwe moer+bout voor de swing arm, mijn vraag is waar in Nederland kan ik dit opnieuw bestellen voor een Liteville frame???
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Gewoon via http://www.bike-components.de/shop/manu ... ville.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar hebben ze ongeveer alles en anders kunnen ze het wel bemachtigen. Leveren altijd lekker snel.
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

En als je het in den lande wilt houden, New Concept Biking doet ook nog steeds Liteville/Syntace leveren.
(Is er inmiddels al een nieuwe importeur/distributeur?)
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
michelj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: ma 17 oktober 2011, 13:24

mud mate schreef:Gewoon via http://www.bike-components.de/shop/manu ... ville.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar hebben ze ongeveer alles en anders kunnen ze het wel bemachtigen. Leveren altijd lekker snel.
Bedankt, inmiddels heb ik een mailtje gestuurd met daarop ook meteen antwoord ze hebben het niet op voorraad maar ze gaan proberen het onderdeel als nog via syntace te krijgen.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Dat bedoel ik, je vraagt en je hebt er supersnel antwoord en een geweldige service. Kunnen de meeste internetbedrijven nog wat van leren.
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Syntace heeft zelf ook een webshop/onderdelen op voorraad. Liteville/Syntace heeft ook een erg goede service, erg snel antwoord ook. Zijn ook niet te beroerd even rond te kijken of ze wat voor je kunnen vinden.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Roppie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 2 maart 2009, 22:09
Mijn mountainbike: Liteville 301 Mk9, Xtrail XX1
Contacteer:

Hier vind je wat alternatieve onderdelen voor syntace, o.a. lagers in de bovenbuis e.d.

http://qiadesigned.eu/79" onclick="window.open(this.href);return false;
michelj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: ma 17 oktober 2011, 13:24

Roppie schreef:Hier vind je wat alternatieve onderdelen voor syntace, o.a. lagers in de bovenbuis e.d.

http://qiadesigned.eu/79" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt voor de link deze kende ik nog niet.

Inmiddels heb ik het provisorisch opgelost door het enigszins recht te slaan en een nieuwe moer erin te doen, maar ik merk wel dat deze arm nu minder soepel loopt als de andere. Ik kan nu in elk geval weer fietsen totdat de nieuwe bout er is :-q
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Uh misschien levert dat meer schade op dan je lief is....
michelj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: ma 17 oktober 2011, 13:24

mud mate schreef:Uh misschien levert dat meer schade op dan je lief is....
Ik denk dat het wel meevalt in het meest erge geval gaan de lagers kapot maar ik denk dat die kans klein is. Bovendien kan ik al andere halve week niet fietsen omdat ik op lagers moest wachten en dat is mij te lang :lol:
Plaats reactie