Remmen upgrade

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
gertjant
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1318
Lid geworden op: ma 9 januari 2006, 21:37
Mijn mountainbike: Midden van het land

Hope: als je nooit meer andere remmen wilt kopen. En SLX of Deore als je niks geeft om bling, maar probleemloze, goede remmen wilt voor een beperkter budget.
weeman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 24 maart 2013, 14:29
Mijn mountainbike: cube acid 29er '13

Kijk @kootje, heb ik weer wat geleerd. :-q
Is overigens een setje SLX schijven
Gebruikersavatar
sieger
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: za 5 januari 2008, 20:11
Mijn mountainbike: Sonder Signal St + Pace RC129
Contacteer:

+1 voor hope :-q
Sonder Signal -> 12.95 Kg

Mijn Strava
Gebruikersavatar
Thijssie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 460
Lid geworden op: di 24 april 2007, 18:28
Mijn mountainbike: Haarlem
Contacteer:

Cube-Elite schreef:Net een lastig budget. De beste remmen, vooral qua betrouwbaarheid en onderhoud, zondermeer hope, maar die zitten rond de 400a425.

Voor jouw bedrag, misschien in een aanbieding xtr en anders xt.
HOPE kun je voordelig in de UK kopen... http://www.merlincycles.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- ONE LIFE LIVE IT! -

Ibis Ripley V4 | Santa Cruz Megatower V2 | Merida Scultura

Sport Advies
Mountainbike Challenge
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Hope zal goed zijn, maar er zijn al meerdere tests geweest waar hope niet zo heel goed uit komt, vooral niet qua remkracht
Bird Aeris 9 blurple
steph010
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 12:32
Mijn mountainbike: Canyon nerve 7.0

Ik zit zelf ook nog wel eens voor n upgrade van mijn remmen te kijken, en ik vraag me nu dus af waar moet je opletten i.p.v wat moet ik kopen.
Vindt het namelijk zonde van het geld om verschillende remsets te kopen, te testen, en te verkopen met verlies.
Om af te gaan op review vind ik altijd lastig om dat dit persoonlijke voorkeuren zijn. En de een vindt het bijten prettig en de ander misschien niet. Ook het gewicht van de berijder zal mee spelen in de mening van een remset. En de ander is gewoon helemaal geil van een bepaald merk......of juist niet. Nu geloof ik ook wel dat hoe meer mensen roepen dat het nieuwe slx,xt remsetje erg goed is, dit dan ook wel zo zal zijn.
De rede dat ik nog wel eens zit te kijken voor een remset is dat ik met mijn huidige remmen toch erg vaak aan de max remkracht zit dat ze net niet blokkeren, en ik denk dat ik met een betere remset een kortere remweg kan krijgen dan dat ik nu heb. (elixir cr)
gertjant
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1318
Lid geworden op: ma 9 januari 2006, 21:37
Mijn mountainbike: Midden van het land

Het zal niet meevallen harder te remmen dan met de Elixirs. Want remmen doen ze wel (mits goed ontlucht). Nadeel is alleen dat ze erg veel onderhoud nodig hebben, de blokken slijten als een tierelier, en ook moeilijk te doseren zijn. Als die van jou niet goed remmen is er iets mis. Hoe groot zijn je schijven en wat is je gewicht?

Ik denk dat je met een Shimano set of een Hope set geen miskoop doet. Het komt maar zelden voor dat mensen Hope niets vinden, ga maar eens zoeken naar een gebruikt setje op het internet. Maar Hope is prijzig.

Aan een Shimano SLX of Deore set ga je hoe dan ook geen buil vallen, dat is onwaarschijnlijk veel waar voor het geld.
steph010
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 12:32
Mijn mountainbike: Canyon nerve 7.0

schijven zijn 180/160 en mijn gewicht is ongv 70 kg.
Heb onlangs de set wel helemaal voorzien van nieuwe plunjes en o-ringen, en sindsdien remt het ook een stuk weer beter. Heb alleen wel het gevoel dat er ruimte is voor verbetering maar dat kan misschien ook techniek zijn.
En was ook benieuwd waar mensen nog meer op letten met het aanschaffen van een remset i.p.v enkel het merk.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

In ieder geval zou ik letten op de optimale positie van de remhendels, voor zover je dat nog niet gedaan hebt. (Stokpaardje A.)
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Ik vind dit topic eng. Bijna unaniem SLX/Deore en Hope, kan toch niet.
Formula? Magura? Hayes? Avid?

LINK
Blijkbaar klopt het wel, echter ook de Avids doen ook mee. Althans in deze test.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Kijk eens hoe vaak die Magura's MT8 te koop staan, ik vind het iig verdacht vaak!

Formula remt goed, maar kost veel kracht om te remmen. Dit merk je vooral bij langer afdalen.

Avid remt goed en en kost minder kracht maar is een ramp met afstellen en slijt erg hard.

Hope remt goed, iets minder krachtig dan bovenstaande maar kost in de vingers veel minder kracht (zeker tegenover formula) maar afstellen is een eitje en slijten doen de blokken zo goed als niet.

Shimano (ik heb nu de ZEE op mn LTNHT) remt ook erg goed (bijten wel heel hard) en zijn wel een beetje aan/uit moet ik zeggen. Maar afstellen is nog makkelijker door het servo wave systeem.

Dus ja, ik zou gaan voor Hope met op de hielen gevolgd door Shimano.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Ik heb geen problemen met Formula en dat deze teveel remkracht van je vingers vergen. Ik kan prima de hele dag in de Alpen met 1 vinger (aan elke hand :lol: ) remmen.

Mijn set-up: 2011 Formula The One met 200/180 rotors.

Het probleem met Formula als aftermarketaankoop is gewoon de prijs. Die is niet te rechtvaardigen t.o.v. Shimano Deore/SLX/XT.
Gebruikersavatar
sieger
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: za 5 januari 2008, 20:11
Mijn mountainbike: Sonder Signal St + Pace RC129
Contacteer:

Ik heb nu meerdere merken gehad.
avid, hayes, magura en shimano en nu dus Hope mono mini (m4 voor en mini ) achter. maar dit is met de dual xtr van shimano wel de beste die gehad heb. dus ja shimano of hope :)
Sonder Signal -> 12.95 Kg

Mijn Strava
Gebruikersavatar
rapsac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 616
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 21:33

Hope :-q
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Shimano :-q

Zo, weer een goed onderbouwd argument :winkie: !
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie