Tomac Diplomat 29er eindelijk hij is af!! p4

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

ondertussen kleine aanpassing, x0 remsetje komt er op, past wat mooier bij de rest van de x0 spullen. en uiteraard stuk goedkoper!
26'er rulezz !!
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Hey, zo een heb ik ook :) 2.4" achter lijkt me krap worden, ik heb niet het idee dat de Rocket Ron 2.25's die ik er op heb liggen nou zo superveel ruimte over hebben. Ik heb hem eerst met een 100mm vork gereden en dat was wat te weinig, ik rij nu met een 140/120 Revelation en dat voelt een stuk meer in evenwicht. Je zult ook merken dat er vrij veel druk in de demper moet voordat hij niet meer bobt tijdens het trappen.

Ondanks dat ik er erg tevreden mee ben (zeker voor wat hij heeft gekost), zijn er ook wat nadelen: het frame is leip zwaar en de achterkant is wat flexy vergeleken met de erg strakke voorkant (20mm vork + tapered balhoofdbuis = prima stuurgedrag).
michelj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: ma 17 oktober 2011, 13:24

Mooi frame T vooral de voorvork met dat "goud" ziet er nice uit, ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
Gebruikersavatar
vin100
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 561
Lid geworden op: do 24 november 2011, 10:21
Mijn mountainbike: Transition Sentinel, Nordest Bardino, Genesis Longitude

mooie fiets hoor!
Ik snap alleen de stijle balhoofdhoek niet zo (71gr), maar het klinkt wel of het een bewuste keuze is geweest.
Heb je er al in ruig terrein mee gereden? en hoe beviel dat?
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

exar leuk! een mede diplomat owner :-q gelukkig was de mijne een koopje :P zijn de 2.25 rocket ron een beetje goed? ik wil er wel ruige trails mee doen.... het frame is idd super zwaar, maar met de extra brede velgen, dikke banden, rock shox dropper post en flat pedals komt hij op de 13.3 kg. wel redelijk voor een echte stevige bike. maar wel veel carbon erop omdat gewicht te berijken. als je niet uitkijkt zit je denk ik zo over de 14 kg!!

maar lichtgewicht is toch niet mijn doel van deze bike, mijn rohloff carbon race fully weegt nu ook 13 kg :lol:

de on-one carbon 29er hardtail die ik aan het opbouwen ben daarintegen! bedoeld voor veel snelle rondjes in nl. die komt op precies de 8 kg uit :D

michelj thanks! vind het nog steeds de mooiste vork die ik ooit heb gezien :lol:

vin 100 ik neem aan dat je exar bedoelt? de mijne is natturlijk nog lang niet af :tong ben wel benieuwd naar de ervaringen met ruig apen terrein, aangezien ik hem daarvoor heb gekocht :-q
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

terunky schreef:ben wel benieuwd naar de ervaringen met ruig apen terrein, aangezien ik hem daarvoor heb gekocht :-q

Wat versta jij onder een RUIG APEN TERREIN???? Ga je er de apenheul mee in... :tong
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

mud mate schreef:
terunky schreef:ben wel benieuwd naar de ervaringen met ruig apen terrein, aangezien ik hem daarvoor heb gekocht :-q

Wat versta jij onder een RUIG APEN TERREIN???? Ga je er de apenheul mee in... :tong

:lol: :lol: :lol: type foutje op zn tijd mag best :tong

nou ja ruig, ik ga er niet mee downhillen, maar wel lekker hard afdalen :wink:

oja, en heb goed nieuws over mijn hope remmetjes! ik kan er een linker en een rechter setje van maken :-D dus de hope remmen gaan erop :-q
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Jammer ik zag sbs6 nieuws al over Tomac tussen de apen...

Hope altijd mooi :-q
Gebruikersavatar
vin100
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 561
Lid geworden op: do 24 november 2011, 10:21
Mijn mountainbike: Transition Sentinel, Nordest Bardino, Genesis Longitude

ik zag die foto en dacht even dat dat jouw fiets was.

have fun building
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

als ik zo die hope remmetjes aanvoel die uit 2007 komen voelt het 5x beter aan dan de x0 remmen van 2013 :o ze zien er wat oudbollig uit, maar remprestaties zijn veel belangrijker :bier:

was ie maar af! eerst sparen om de on-one af te maken, dan pas de tomac! fun building altijd natuurlijk! 'bijna' leuker dan het biken zelf :D
26'er rulezz !!
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Ik heb met mijn Rocket Rons onder andere in Finale Ligure en Riva gereden, zonder noemenswaardige problemen. Ook in natte omstandigheden in de Vogezen hielden ze zich vrij goed.

Complete bike was overigens een feest om de wat heftigere trails in het buitenland mee te rijden, al zal dat zeker deels toe te wijden zijn aan de grotere wielen. Alles kan gewoon net een tandje of twee lomper, de rotsen mogen net wat groter zijn, de dropoffs net wat hoger.
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

Oke klinkt goed, precies wat ik dus zoek, zowel bike als band :-q
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ik heb nu Xkings protection. Op rotsachtige grond echt een aanrader qua duurzaamheid en bescherming. Grip ging ook wel goed. Hier in NL in de modder vind ik het eigenlijk niets.
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

heb de x king 2.2 en 2.4 26er gebruikt voor nl en ardennen. modder en droog, waren super!

alleen die zijn 670 gram per band, en de rocket ron 2.25 snakeskin 605. ik moet toch beetje licht spul hebben :oops: en als de RoRo ook goed zijn dan wil ik de 65 gram wel graag besparen van de meest buitenste roterende massa!

wellicht de maxxis ardent 2.25 aan de voorkant ? of zou de NoNi 2.25 of 2.35 beter zijn?
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Zo zo!
Terunky heeft wederom gescoord!
Hopelijk het eind van n lange quest. Benieuwd naar het eindresultaat,

Nu nog n gelijknamige Opel er bij voor het transport; plaatje compleet!

:bier:
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Plaats reactie