21/22-09-2013 St. Geertruid Mergelheuvelland 2-daagse (MH2D)

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Live verslag vanaf de Maas: gezellige boel hier in Eijsden aan het water... veerman Jules heeft het erg druk met het overzetten van tientallen racers en MTB-ers, die op weg zijn of terugkomen van de Pietersberg, via een franstalig stukje Belgie. Onderweg wordt Fort Eben Emael aangedaan... Vaal zonnetje, weinig wind, en morgen wordt het nog mooier!
Ben dit jaar zelf voor het eerst sinds jaren niet van start gegaan met de MH2D, al kriebelde het wel... beentjes sparen, morgen gaan we met Vasa op Transalp...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Ikke001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Net de 70km gereden. Sommige stukken, voor mij, niet te rijden. Route perfect aangegeven met de bordjes. :-q Volgend jaar ben ik er weer bij.
“If you’re not making mistakes, then you’re not doing anything.”
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Zo, na een hectische zoektocht vond ik 2 kaartjes op marktplaats.
Morgen dus om 5 uur uit mijn nest rollen een bord pasta erin en afreizen richting het zuiden.
Ben benieuwd hoe uitdagend de trails op mijn dolle stier zullen zijn.

Tot morgen mtb-folks
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Dag 1 van de 70.
Inderdaad goed uitgepijld, maar het is toch altijd prettig om de track er bij te hebben..
Gelukkig gisteren mijn MK's er op gelegd. Veel natte, gladde en vooral verraderlijke stukken, zéker in de afdalingen.
Vind het wel jammer dat er zoveel asfalt in zat, maar daar kan de organisatie ook niets aan doen... :(( :((
Misschien is het beter om in de toekomst deze contreien maar gewoon te mijden, als je er toch nergens meer mag biken.... Vorig jaar is in ieder geval gebleken dat je genoeg mogelijkheden hebt om in het Limburgse 2 routes van 70km samen te stellen. :tong :tong
Morgen dag 2. Heb er alweer veel zin in!!! De MH2D blijft nog steeds één van mijn favorieten!!! :-q :-q
Thrasher
All rounder
All rounder

Vandaag de 70km gereden. Het lag er prima bij, weinig modder. Wel redelijk wat asfalt maar dat wisten we van tevoren. Ook iets te laat gestart en daardoor veel in de "file" moeten staan bij veel afdalingkjes. Morgen dus iets eerder m'n bed uit en hopen dat het ook zo'n lekker weer is als vandaag.
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Vandaag ook de 70KM gedaan. Ik vond hem zwaar dit jaar en er zaten een paar heel gevaarlijke stukken tussen. Wel verder zonder problemen uitgereden.
Niet zeuren.... door fietsen
BBQ
Mtb fanaat
Mtb fanaat

vanmorgen vertrokken om kwart voor 8 in St Geertruid. Prachtige tocht, 70km met technische paden, mooie uitdagende afdalingen en een gebied waar ik nog nooit ben geweest tussen Maastricht en Luik. Na 4 uur terug bij de auto met een gemid. van 18km en erg moe maar voldaan en volgend jaar weer van de partij.
RogerMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Turner Sultan dw-link 2011, Cannondale F1000 2004

Ook de 70 gereden vandaag, gestart om 7:50 ongeveer. Het eerste en laatste deel inderdaad veel asfalt en brede paden. Dat werd echter ruimschoots goedgemaakt door het middenstuk. Voor mij ook een gebied waar ik nog nooit was geweest, maar zeker de moeite waard. Zelf een paar keer verkeerd gereden en aan het einde was ergens een pijltje weggehaald waardoor een hele groep aan het zoeken was. Enige minpuntje vond ik de 2e bevoorrading, vond er alleen maar appels en bananen. Dank aan alle vrijwilligers! Morgen weer de 70!
Ramon 73
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3

Vanwege het massale karakter, rij ik nooit toertochten. Vandaag was het echter raak, de MH2D ging recht door het gebied waar ik altijd rij. Naja, niet erg, route iets aanpassen en stukjes meerijden.
Jammer dat een paar supermooie stukken uit de tocht zijn gelaten. Observant omhoog en omlaag via dezelfde weg kan ik nauwelijks spannend noemen. Misschien volgende keer beter.
Gratis GPS topo kaarten? Kijk eens op:
OpenMtbMap en de weekly updates.

Never argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
ermo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Carbon '11

Ramon 73 schreef:Vanwege het massale karakter, rij ik nooit toertochten. Vandaag was het echter raak, de MH2D ging recht door het gebied waar ik altijd rij. Naja, niet erg, route iets aanpassen en stukjes meerijden.
Jammer dat een paar supermooie stukken uit de tocht zijn gelaten. Observant omhoog en omlaag via dezelfde weg kan ik nauwelijks spannend noemen. Misschien volgende keer beter.
Klopt natuurlijk, hoe laat heb jij hem gereden?
En...de chickenrun met 1000 man is wellicht toch iets teveel van het goede?

8)
shit happens when you are NOT biking
jannnnn
Mtb fanaat
Mtb fanaat

Zaterdag de 70KM gereden op het begin en einde veel asfalt in het midden een geniepig maar leuk tussenstuk met veel kleine korte klimmetjes. Erg veel van deze technische stukken kwamen overeen met de pas gereden TT Transhoussoise welke startte bij Fort de Barchon.
Ramon 73
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3

ermo schreef: Klopt natuurlijk, hoe laat heb jij hem gereden?
Jaaah, ik was HEEL erg laat weg thuis. Geloof dat ik pas om 11:00 op de fiets zat. Geen wonder dat je dan achteraan kunt aansluiten. Omdat ik geen tochten rij, let ik er ook niet op waar iets gaat gebeuren.
Maar met een beetje moeite had er iets leukers uit de bus kunnen komen. Bijvoorbeeld Klein-Ternaaijen, daar werd het rechtse pad als afdaling gebruikt. Beter vanaf de Observant richting Hoeve Caestert, daar rechtsaf naar beneden, na 150mtr weer links het bos in. Dan het linkse pad als afdaling gebruiken (veilige afdaling met flink wat snelheid). Daarna het rechtse pad als beklimming (leuke uitdaging), richting Chalet St Pieter (ENCI vijver). Van daar uit over asfalt naar de sluizen.
Dan had je net even wat meer offroad gehad en een uitdagender parcours.

En de chickenrun werd met de Pearl Izumi duathlon ook gewoon gebruikt. Waren mss geen 1000man, dat klopt.
Gratis GPS topo kaarten? Kijk eens op:
OpenMtbMap en de weekly updates.

Never argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Wat een heerlijk rondje daar in Limbo.
Relaxed in 3 uurtjes de 70km met den fietsmaten uitgereden.
Heb er vandaag een mooi site seeing ritje van gemaakt.
Jammer dat 1 van onze groep in een mega spijker knalde en alle latex door het bos sproeide.
Biba sneuvelde ook weldra dus duurde het nog een uur voor hij de veilige finish kon bereiken.
Next year weer eens kijken.
Thrasher
All rounder
All rounder

Vandaag wat pech gehad. Een scheur in m'n buitenband. Toen op de eijserbosweg de reserveband hierdoor sneuvelde maar over de weg terug gereden en alleen nog de laatste 5 km van de route nog mee gepakt. Jammer genoeg was de winkel al opgeruimd bij de finish. In het geheel gezien van ik deze mh2d de minste die ook gereden heb. De routes waren minder uitdagend dan voorheen, de bevoorrading was vaak ook wat magertjes (wel wat later gestart zaterdag). Maar heb me toch kunnen vermaken en de kloosterbiertjes smaakte goed op het eind.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Lekker weekend gehad! Zaterdag de 70 gereden, op zich aardig om eens in die richting te fietsen, had van mij (wel) nog wel wat technischer gemogen (meer steen! jammer dat Voeren niet mocht). Hoorde in en om de tent aardig wat mensen opmerken dat er wel erg "gevaarlijke" stukken in zaten, dat vond ik echt reuze meevallen, al begrijp ik het wel een beetje als ik zie hoe mensen soms naar beneden gaan, maar goed; het blijft een toertocht en in de opstoppingen wat leuke mensen gesproken en mooie bikes kunnen bewonderen :-q

Vandaag met mijn vrouw de 50 (62) route gereden, lekker relaxed genieten. Helaas na de eerste pauze een dame op de route die was uitgegleden op een wortel, met veel pijn. Eerste hulp verleend en erbij gebleven totdat de ambulance eindelijk ter plaatse was (2 uur later - lag op een vervelende plek in het bos), hopelijk is het meegevallen. Daarna rustig de route uitgereden, doordat het inmiddels al behoorlijk laat was geworden nog maar enkele verdwaalde bikers op de route (wel even lekker na dat filerijden). Bij de 2e bevoorrading nog wat fruit uit de auto van de organisatie kunnen scoren, en weer door.

Al met al erg goed vermaakt, en prima organisatie! :-q
Plaats reactie