Koga x29 runner of toch iets anders?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gebruikersavatar
Hans_vanLeerdam
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 521
Lid geworden op: ma 24 mei 2010, 00:27
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Si 2017 - Koga X29-Runner

De Koga is nog volop te verkrijgen en er komt zelfs een 2014 van uit (volgens mij identiek aan het 2013 model).
Bullet
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 216
Lid geworden op: do 10 januari 2013, 15:15
Mijn mountainbike: Canyon Nerve al 29 9.9 sl

Ecko schreef:X29 runner is een mooie fiets! Ben ook op zoek naar een dergelijke fiets naast mijn huidige bike voor gebruik in de winter en voor woon-werk verkeer. Naast deze koga zijn er niet veel van dit soort mtb's verkrijgbaar valt me op (De X29 runner is ook bijna niet meer verkrijgbaar volgens mij). Mijn voorkeur zou trouwens uitgaan naar v-brakes. Weet iemand of er nog meer aanbieders zijn van een soortgelijke bike?
De nieuwe koga beachracer (nog niet in de winkel) heeft v-brakes.
Ik ben sowieso erg benieuwd naar de nieuwe koga collectie..
Koga is erg goed bezig de laatste tijd.
That which does not kill us makes us stronger
Bullet
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 216
Lid geworden op: do 10 januari 2013, 15:15
Mijn mountainbike: Canyon Nerve al 29 9.9 sl

Bullet schreef:
Ecko schreef:X29 runner is een mooie fiets! Ben ook op zoek naar een dergelijke fiets naast mijn huidige bike voor gebruik in de winter en voor woon-werk verkeer. Naast deze koga zijn er niet veel van dit soort mtb's verkrijgbaar valt me op (De X29 runner is ook bijna niet meer verkrijgbaar volgens mij). Mijn voorkeur zou trouwens uitgaan naar v-brakes. Weet iemand of er nog meer aanbieders zijn van een soortgelijke bike?
De nieuwe koga beachracer (nog niet in de winkel) heeft v-brakes.
Ik ben sowieso erg benieuwd naar de nieuwe koga collectie..
Koga is erg goed bezig de laatste tijd.
Ik moet mezelf hier toch even verbeteren. De koga beachracer heeft schijfremmen. :winkie:
That which does not kill us makes us stronger
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

En zelf wat opbouwen. Kun je het geheel naar eigen wensen opbouwen. Misschien iets duurder maar wel leuk en naar je wens.
Gebruikersavatar
Hans_vanLeerdam
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 521
Lid geworden op: ma 24 mei 2010, 00:27
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Si 2017 - Koga X29-Runner

Hoe zijn de maten eigenlijk van deze fiets? Ik ben zelf 1.80 meter. Moet ik dan een maat 46 of 51 hebben? Iemand ervaring hiermee (hangt natuurlijk ook wel van je binnenbeenmaat af)?
Bullet
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 216
Lid geworden op: do 10 januari 2013, 15:15
Mijn mountainbike: Canyon Nerve al 29 9.9 sl

Hans_vanLeerdam schreef:Hoe zijn de maten eigenlijk van deze fiets? Ik ben zelf 1.80 meter. Moet ik dan een maat 46 of 51 hebben? Iemand ervaring hiermee (hangt natuurlijk ook wel van je binnenbeenmaat af)?
Gewoon even langs de dealer gaan en een proefritje maken :roll:
That which does not kill us makes us stronger
Bullet
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 216
Lid geworden op: do 10 januari 2013, 15:15
Mijn mountainbike: Canyon Nerve al 29 9.9 sl

Hans_vanLeerdam schreef:De Koga is nog volop te verkrijgen en er komt zelfs een 2014 van uit (volgens mij identiek aan het 2013 model).
Pas met mijn lbs gesproken en die kon dit bevestigen. De looks blijven ook hetzelfde :-D :-q
That which does not kill us makes us stronger
Ecko
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1150
Lid geworden op: do 3 juni 2004, 22:17
Mijn mountainbike: Bulls Black Adder 29 / KOGA X29 Runner

Bullet schreef:
Hans_vanLeerdam schreef:De Koga is nog volop te verkrijgen en er komt zelfs een 2014 van uit (volgens mij identiek aan het 2013 model).
Pas met mijn lbs gesproken en die kon dit bevestigen. De looks blijven ook hetzelfde :-D :-q
Zou mooi zijn als de 2013 modellen dan in de uitverkoop gaan, maar kom helaas nog geen aanbiedingen tegen
Als het leven geen zin heeft dan maakt het maar zin!!
Bullet
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 216
Lid geworden op: do 10 januari 2013, 15:15
Mijn mountainbike: Canyon Nerve al 29 9.9 sl

Ecko schreef: Zou mooi zijn als de 2013 modellen dan in de uitverkoop gaan, maar kom helaas nog geen aanbiedingen tegen
Mijn lbs was al een paar keer gebeld oftie er nog een had maar het lijkt erop dat ze allemaal verkocht zijn. Er zal dus denk ik ook niet veel in de aanbieding gaan.
That which does not kill us makes us stronger
Gebruikersavatar
Hans_vanLeerdam
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 521
Lid geworden op: ma 24 mei 2010, 00:27
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Si 2017 - Koga X29-Runner

De framematen bekeken en de maat 46 blijkt een M te zijn. Er blijkt voor deze fiets helemaal geen maat S in het assortiment te zitten. Ik ga van de week de fiets proberen en laat jullie mijn bevindingen weten.
Bullet
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 216
Lid geworden op: do 10 januari 2013, 15:15
Mijn mountainbike: Canyon Nerve al 29 9.9 sl

Hans_vanLeerdam schreef:De framematen bekeken en de maat 46 blijkt een M te zijn. Er blijkt voor deze fiets helemaal geen maat S in het assortiment te zitten. Ik ga van de week de fiets proberen en laat jullie mijn bevindingen weten.
Een maat S ga je niet nodig hebben met 1,80m. Ik denk dat je net tussen de 46 en de 51 inzit. Als het goed is kan je lbs je hierin adviseren. Je binnenbeenlengte is inderdaad belangrijker denk ik. De x-runner heeft wel een vrij gestrekte zit heb ik begrepen wat meer pleit voor een kleinere maat dan een grotere.
That which does not kill us makes us stronger
Gebruikersavatar
Hans_vanLeerdam
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 521
Lid geworden op: ma 24 mei 2010, 00:27
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Si 2017 - Koga X29-Runner

Bullet schreef:
Hans_vanLeerdam schreef:De framematen bekeken en de maat 46 blijkt een M te zijn. Er blijkt voor deze fiets helemaal geen maat S in het assortiment te zitten. Ik ga van de week de fiets proberen en laat jullie mijn bevindingen weten.
Een maat S ga je niet nodig hebben met 1,80m. Ik denk dat je net tussen de 46 en de 51 inzit. Als het goed is kan je lbs je hierin adviseren. Je binnenbeenlengte is inderdaad belangrijker denk ik. De x-runner heeft wel een vrij gestrekte zit heb ik begrepen wat meer pleit voor een kleinere maat dan een grotere.
Klopt helemaal! Een maat S heb ik uiteraard niet nodig maar die blijken dus ook niet te bestaan...
Gebruikersavatar
Hans_vanLeerdam
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 521
Lid geworden op: ma 24 mei 2010, 00:27
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Si 2017 - Koga X29-Runner

Vanavond voor het eerst de fiets geprobeerd en heb absoluut geen spijt van de Koga. Wat een prachtige fiets en hij rijdt echt heerlijk. Nu moet ik hem nog verder op mijn lichaam afstellen (stuurhoogte, zadel) en dan is het lekker biken door de bossen
Bullet
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 216
Lid geworden op: do 10 januari 2013, 15:15
Mijn mountainbike: Canyon Nerve al 29 9.9 sl

Hoi Hans, nog gefietst op je nieuwe fiets van het weekend? Ik zag op de Kogasite dat de fiets 9 kg weegt klopt dat ook in het echt? het leek mij wel erg weinig..

Zelf moet ik helaas nog effe sparen voor de fiets :-(
That which does not kill us makes us stronger
Gebruikersavatar
Hans_vanLeerdam
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 521
Lid geworden op: ma 24 mei 2010, 00:27
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Si 2017 - Koga X29-Runner

Jazeker, een fantastische fiets en omdat het 2013 model eruit moet, kreeg ik hem met 21% korting. Dit terwijl de fiets niet afwijkt van het 2014 model. Het is echt een heerlijke crosser en zal hem van de winter veel gebruiken. De FF bandjes zijn snel en passen goed bij de fiets. Voor de strandraces gaan de Super Moto's eronder.
Ik heb de fiets niet gewogen maar hij is niet zwaar. Ik denk dat hij incl pedalen (Eggbeaters) rond de 10 Kg weegt. Tot zover geen spijt van mijn aankoop!
Plaats reactie