Het algemene Voorsteltopic voor (nieuwe) forumgebruikers

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Havvie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 26 augustus 2013, 13:23
Mijn mountainbike: Cube LTD 29 Pro

Hey mensen,

ook nieuw hier, dohh.. Woonachtig in Arnhem, 30 jaren oud/jong (door halen van niet van toepassing is) en op dit moment in het stadium van "mtb aankoop-research", ik wil binnen afzienbare tijd een nieuwe bike aanschaffen na lange periode van nietsen (altijd recreatief gefietst, geen bijzondere kennis mijnerzijds dus).

Nu al een tijdje aan het rondkijken en hoe langer ik kijk hoe groter de drang is om geld uit te geven, om maar te kunnen gaan blazen, maar zoals gezegd ben ik niet erg bekend met alle termen, merken, etc. Ik hoop dus een klein beetje te kunnen parasiteren op jullie verzamelde kennis, haha! :-q

Zodra ik wat meer duidelijkheid heb en een voorselectie qua fietsen heb gemaakt komt er nog wel een adviesdraadje waarin jullie allen mss nog goede tips hebben om mij vooruit te helpen.
rrjobse
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: di 27 augustus 2013, 15:34
Mijn mountainbike: Specialized Crave Expert 2014

Hoi,

Ik ben Ronald, 42-jarige Hagenaar. Aangestoken in de Costa Brava. Als het goed is ben ik volgende week in bezit van een wit/groene Specialized Crave Expert (2014).
DiXi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 278
Lid geworden op: di 11 mei 2010, 16:32
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Carbon 29

Hoi,

Ongetwijfeld heb ik mijzelf al eens voorgesteld in het verleden, maar ben sindsdien niet meer heel actief geweest.

Nu ik eindelijk in het bezit ben van een goede mountainbike, verwacht ik ook hier actief te zijn.

Mijn naam is Bram, op moment van schrijven 28 jaar jong en actief in de omgeving van de Utrechtse Heuvelrug.

Ik ben in het bezit van een Specialized Stumpjumper Comp 29 Alu (2013).
I am Specialized
Dgo
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 22:51
Mijn mountainbike: BMC Fourstroke FS 29

Hallo,

Even voorstellen, ik ben Diego en sinds een jaartje weer begonnen met mounten biken.
Fiets nu op een oude Garry Fisher hardtail ( en soms op mijn nog oudere Cannondale M300).
BMC\ fourstroke FS 29
Muskito
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 30 augustus 2013, 08:59
Mijn mountainbike: Cube Attention '29

Goedemorgen!

Ik zal mij hier ook even voorstellen. Mijn naam is Roy, 27 jaar oud en woonachtig in Zwolle.
Een kleine 2 jaar geleden heb ik een Bulls Sharptail2 gekocht om mee te beginnen.
Na een jaar niet veel gefietst te hebben heb ik dit jaar de draad opgepakt.

Afbeelding
Uutgrunn
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: do 29 augustus 2013, 21:42
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 3

Goedenavond, ook stel min even voor.
Mijn naam is Mark ben 35 jaar en woon in de stad Groningen. Ik fiets pas twee jaar op een racer en heb nog geen mtb ervaring en wil graag beginnen hiermee dus vanmiddag de knoop doorgehakt en een een Bulls Copperhead 3 aangeschaft. Het betreft hier een 26 inch. Kan niet wachten om mijn eerste ritje te maken!

Groeten uut Grunn!
Er gaat niets boven......
cubenewb
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 2 september 2013, 10:36
Mijn mountainbike: Cube Attention 29 Green Blue 2013

Hoi,

al een tijdje her en der wat aan het lezen en nu toch maar eens een account aanmaken.
Ik ben Wilco, woon in Ede en heb jaren op 2e handsjes gereden die mijn onvolprezen zwager (die vast meeleest ;-) ) voor mij opknapte. Onderhoud is niet mijn sterkste kant en technisch ben ik niet dus hier bleef het lang bij.
Nu al een tijd wat serieuzer aan het trainen en een Cube Attention 29er aangeschaft. Onwijs blij mee, wat rijdt dat super.
Jarenlang vooral het vaste rondje in Ede gereden, de laatste tijd wat meer aan het ontdekken in de omgeving. Doorwerth is favoriet momenteel, maar tot nu toe nog niet goed op de borden gelet en na de verhalen die ik hier lees moeten we dat misschien eens gaan doen.....

Hieronder een foto van het derde ritje dat ik op mijn Cube maakte, in het Exmoor National Park in Engeland.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Paul Chris
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: do 28 februari 2008, 23:02

Welkom Wilco, je zou zo'n handige zwager hebben, daar bof je maar mee!
DeWolff
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 10:01
Mijn mountainbike: Specialized Carve Comp 29er 2012

Hallo forumleden,

Ik ben Roald, 23 jaar en sinds een jaar of 2 met mountainbiken bezig. Ik woon in Nijmegen, en rijdt dan ook graag in de bossen bij Malden/Mook/Groesbeek. Ben begonnen met een Cannondale Trail SL3, maar deze is helaas van mij ontvreemd. Nu rijdt ik sinds 9 maanden op een Specialzed Carve Comp uit 2012, een 29". Merkte de laatste tijd dat ik me af en toe onthand voelde, en dus hier aangemeld om sleuteltips te vinden, vooral voor het fixen van mn remmen. Nu merk ik dat ik dagelijks met veel plezier hier op het forum te vinden ben, dus vond ik maar eens tijd om mezelf voor te stellen. Het lijkt me ook leuk om hier mensen te leren kennen om samen te biken en sleuteltips uit te wisselen! Hieronder een foto van mn fiets!

Groetjes, Roald

Afbeelding
BlackBurn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 20:23
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp 2021 incl. dropper
Contacteer:

DeWolff schreef:Hallo forumleden,

Ik ben Roald, 23 jaar en sinds een jaar of 2 met mountainbiken bezig. Ik woon in Nijmegen, en rijdt dan ook graag in de bossen bij Malden/Mook/Groesbeek. Ben begonnen met een Cannondale Trail SL3, maar deze is helaas van mij ontvreemd. Nu rijdt ik sinds 9 maanden op een Specialzed Carve Comp uit 2012, een 29". Merkte de laatste tijd dat ik me af en toe onthand voelde, en dus hier aangemeld om sleuteltips te vinden, vooral voor het fixen van mn remmen. Nu merk ik dat ik dagelijks met veel plezier hier op het forum te vinden ben, dus vond ik maar eens tijd om mezelf voor te stellen. Het lijkt me ook leuk om hier mensen te leren kennen om samen te biken en sleuteltips uit te wisselen! Hieronder een foto van mn fiets!

Groetjes, Roald
Mooie fiets, heb zelf de rode variant :-D

Wellicht dat we elkaar een keer treffen, ik ben pas net begonnen, maar rijd regelmatig de mtb routes in deze omgeving.
Gebruikersavatar
eprins
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: di 27 augustus 2013, 13:12
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 4.0 2014

Hallo allemaal,

Ik had al even wat bij het 'show your stuff' topic geschreven, maar ook hier stel ik me nog even voor. Ook uut grunn, net als uutgrunn hier vlak boven. Groningen dus. Herintreder, na begin jaren '90 wat op de Veluwe gereden te hebben.

Deze week heb ik een Cannondale Flash Alloy 29er gekocht. Gelijk even ingeschreven voor de MTB-clinics van Fiets-Fit, lijkt een aanrader te zijn. Zal elders mijn bevindingen wel posten.

Het forum was voor mij een absolute kraker als het gaat om het orienteren in het aankoopproces. Er valt hier zoveel te lezen over soort fiets, afmontage etc.
En de leukste bike-routes natuurlijk. Maar eerst maar even die clinics. Ik start in Groningen, meer hier die daar ook aan mee doen?

Erik
Nog met zijwieltjes...
Jeroenit
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 6 september 2013, 15:42

Hoi, ik ben Jeroen, 35 jaar en woon in Eindhoven. Aangezien ik wat aan sport wilde doen en altijd al geinteresseerd was in racefietsen en mountainbikes heb ik een paar maanden geleden een Gazelle Ultimate op marktplaats gekocht. Ik was toen nog van plan vooral op de weg te blijven, maar na een paar ritjes door de bossen was ik verkocht. Ik merkte dat dat niet ging lukken met mijn ongeveerde Gazelle dus de zoektocht voortgezet en gisteren een mooie Scott Scale 70 aangeschaft. Hier ben ik ook van plan het een en ander aan te versleutelen maar ga eerst maar eens fietsen en weten wat ik precies belangrijk ga vinden aan mijn fiets.
Tot nu toe al een paar keer dit forum bezocht en me daarom net maar eens geregistreerd...
Gub
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 7 september 2013, 16:34

Hallo allemaal, mijn naam is Hub. Ben 30 en woon in de Achterhoek.
In mijn jeugd heb ik in het zuiden met regelmaat de bossen onveilig gemaakt met mijn Raleigh mbt.
Nu jaren later lijkt het me leuk om deze hobby weer op te pakken. Sinds enige tijd lees ik hier al op het forum, maar vond het nu tijd worden om me ook te registreren.
Momenteel heb ik nog geen mtb, maar ben me druk aan het oriënteren.
americaneagle96
All rounder
All rounder
Berichten: 121
Lid geworden op: za 7 september 2013, 16:18
Mijn mountainbike: cube acid

Hoi mede-bikers.Mijn naam is R crommentuyn ben 40 jaar en ben sinds dit jaar weer begonnen met fietsen.Na een aantal jaren niet gefietst te hebben heeft begin dit jaar de fietskoorts bij mij weer toegeslagen.Dus begin dit jaar 2e hands racefiets gekocht en voornamelijk op de weg bezig geweest.Maar nu gaat voor mij het mtb seizoen beginnen en de eerste toertocht is al een feit 1-09-2013 swalmen 35 km.En er gaan nog meer tochten komen.Verder woon ik in de omgeving van venlo vlakbij de duitse grens wat toch ook wel een mooi gebied is om te fietsen.Zeker de grens over richting hinsbeck heb je toch al flinke heuveltjes van 80 a 90 meter hoogte.Mijn mountainbike is momenteel nog een american eagle uit 1997 zonder verende voorvork en met stx versnellingen.Toendertijd toch een redelijk dure fiets ik geloof over de 1000 mark.Nu toch op zoek naar een andere fiets.De tocht in swalmen heb ik trouwens gefietst op een cube acid die ik mocht lenen van mijn vader die ook een fiets fanaat is.Verder ben ik getrouwd heb 3 kinderen en werkzaam op een tuin bouw bedrijf.Verder heb ik niet veel meer te vertellen dus bike ze gr raphael.
Rups18
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 8 september 2013, 17:13
Mijn mountainbike: Giant

Hallo allemaal,

Mijn naam is Ruben, 15 jaar oud. Woon aan een bos en wilde al een tijdje beginnen met mountainbiken. Echter heb ik als 15 jarige een iets minder ruim budget dan de meeste dames en heren hier. Toch heb ik op koningsdag voor 30 euro(mijn budget lag wel iets hoger hoor :wink: )een Giant yukon kunnen overnemen, in prima staat behalve de voorvork want die was (en is) vast geroest haha. Ik heb er al veel plezier van gehad. Momenteel is de achterderrie kapot maar die hoop ik zo snel mogelijk te vervangen en weer veel plezier te hebben in het bos!

Groet Ruben.
Plaats reactie