Blogtopic. Salsa:"A Fatbike Adventure." Mega Update P10

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
nano
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 175
Lid geworden op: wo 21 december 2011, 22:38

Da's dan mooi dat het gemiddelde met zo'n fatty niet zo hoog ligt; kan ik mooi naast je rijden in de Green Mile :P
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

MonkeyRider schreef:Ik ben wel benieuwd waarom je uiteindelijk op de Salsa Mukluk bent uitgekomen, vs bv Surly Pugsley, Moonlander of On One Fatty (vlgs mij de 4 meest "gangbare" fatbikes in de markt) ?
Ik ben mezelf ook aan het orienteren, vandaar.
Looks? Wielen zien er beter uit dan die van de Salsa
Allemaal persoonlijk toch. Zelf vind ik de carbon voorvork van Specialized het mooist en de framebouw van de one one
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Waarom een Salsa en geen Surly.
Een Surly frame is off centre gebouwd en om eerlijk te zijn zien ze er uit alsof er
met een heftruck overheen gereden is. Totdat ze in elkaar gezet zijn dan ;).
Zowiezo zijn ze van staal... Ben niet zo van het staal...

Een on one frame weegt 10 ton, deze maar 1 ton. Dat scheelt toch al gauw heel wat.
Zonder flauwekul. Ik zat te twijfelen tussen een On-One en Salsa. Beide symetrisch opgebouwd en
een goeie afmontage. On-One kreeg ik niet hierheen om test te rijden en ik vond de voorvork nogal
ver naar voren staan ivm. de geometrie. Ook heeft de On-One geen dubbel blad voor. Persoonlijk
nogal een must. Ombouwen zou dus ook weer de nodige €'s kosten.
Nu de Salsa. Hier kon ik een testrit op maken. Iets meer XC gerichte geo. vanaf 2013. Lekker technisch
frame met 100 nokjes om zooi aan te hangen. En dan nog iets. Heb je die Dropouts gezien!
Singlespeed rijden is geen probleem. je zet je hele achtertrein gewoon terug. En zo kun je ook wat
spelen met de wielbasis. Keuze tussen iets meer wendbaarheid of stabiliteit.
En het is een Salsa, weet je hoe gaaf! Een chilipeper als logo! Wie doet dat nu!
( nee hoor ik ben niet enthousiast. ;) )

Het zou dus zowiezo een Amerikaan worden. En gezien je in mijn startpost kunt lezen dat Gerard mij
een bod deed wat ik niet kon afslaan. Dit een zo goed als overjarig model in de maat XL (21") is.
Dus reken maar uit. Had ik dat aanbod niet gehad. Dan was ik voor de Specialized gegaan (wanneer
die ook leverbaar is.) Trek maakt schijnbaar maar iets van 500 frames voor hun nieuwe Fatty en van
Kona heb ik er geen idee van.

@Nano, de green mile kan ik niet. Dan ben ik er niet. Anders was ik wel even langsgekomen.

@Monkey, ik denk dat er stiekem meer Mukluk's rondrijden dan On-Ones. Kijk maar eens op MTBR.com
in hun fatbike sectie. Daar staat een hele hoop info over vanalles en nogwat.

Zo eerstvolgende Fatbike verslag zal pas over een paar weken komen.
Nu eerst even internet een weekje uitzetten.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1463
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Vette bike. Was mijn eerste keuze.......Alleen had mijn lbs hem niet staan, anders had ik hem ook gehad (in 21"). Helaas is de 2014 20% duurder geworden. Ben geswitched naar de Kona Wo. Een groot voordeel van de Salsa vind ik dat de 29er wielen er ook in kunnen met de Knard 29x3 banden. Koop je bij On-one een fatty non fat wielset, met de goede breedte naven, setje brede velgen overspaken en met de banden erbij ben je snel onderweg.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Fanman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 26 september 2005, 00:20
Mijn mountainbike: SC Blur LTc & Salsa El Mariachi
Contacteer:

Leuk dat je een fatbike heb gekocht! Die foto ziet er uiterst relaxed uit. Ride and smile. :D
Work... the eight hours between bicycle rides.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

ericb schreef:Mooie bike :-q
Wil ook zoiets als am/enduro opbouwen.Eerst een testdagje op een moonlander.Eens proberen of ik genoeg power heb om te klimmen met fattires.
Zou voor AM/Enduro voor max 4.0 gaan ivm bochten gedrag, die Moonlander is in mijn ogen TE breed qua velgen en banden, meer een fiets met veel float voor zand/sneeuw. Je voelt met sturen echt een omslagpunt, terwijl ik met de 3,7 Nates gewoon echt lekker strak sturend naar beneden kon knallen
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
ruudos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 24 september 2008, 21:39
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 8
Contacteer:

ik ga voor een 2014 om dat 2013 er niet meer was en ben voor twee gaan om dat 3 echt niet mooi vindt naar mijn menig zo saai en dat is dan ook niet des salsa's vindt ik het moet aprat zijn en dat is hij in het goud
ik maak spelfouten nou en net of jij zo perfekt ben
J.I.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 725
Lid geworden op: zo 20 mei 2012, 20:29

CC-Rider schreef:Vette bike. Was mijn eerste keuze.......Alleen had mijn lbs hem niet staan, anders had ik hem ook gehad (in 21"). Helaas is de 2014 20% duurder geworden. Ben geswitched naar de Kona Wo. Een groot voordeel van de Salsa vind ik dat de 29er wielen er ook in kunnen met de Knard 29x3 banden. Koop je bij On-one een fatty non fat wielset, met de goede breedte naven, setje brede velgen overspaken en met de banden erbij ben je snel onderweg.

Wat mij vorig jaar opviel was dat de mukluk 2 in USA net zo duur was als een moonlander in USA.

En dat diezelfde fiets hier hetzelfde koste als een surly neckromancer in Nl.
Dus hij was eigenlijk te goedkoop.
Vonnie
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: wo 24 november 2010, 21:38
Mijn mountainbike: Koga X29-Runner(staat stil), Kona Unit SS(mag er soms uit),Trek Farley 9,8(moet altijd mee!)

Wij hier in Ede zitten te smullen van jouw fiets.
We moeten eens samen rijden... kan ik je bijhouden. Whahahahahaha
Reneetje wil er ook wel 1.
ericb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 709
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 20:13
Mijn mountainbike: Norco Torrent 7.1FS,Norco Search Gravelracer

yo-eddy schreef:
ericb schreef:Mooie bike :-q
Wil ook zoiets als am/enduro opbouwen.Eerst een testdagje op een moonlander.Eens proberen of ik genoeg power heb om te klimmen met fattires.
Zou voor AM/Enduro voor max 4.0 gaan ivm bochten gedrag, die Moonlander is in mijn ogen TE breed qua velgen en banden, meer een fiets met veel float voor zand/sneeuw. Je voelt met sturen echt een omslagpunt, terwijl ik met de 3,7 Nates gewoon echt lekker strak sturend naar beneden kon knallen
Ik heb de on one op het oog als riding chassis.Wordt dan 4.0tires.
Ik hoor een zwijn,ik zie een zwijn,ik eet een zwijn..........
En soms voel ik mij als een zwijn,vies en dwars door de bush


We Are Basta!!
ericb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 709
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 20:13
Mijn mountainbike: Norco Torrent 7.1FS,Norco Search Gravelracer

yo-eddy schreef:
ericb schreef:Mooie bike :-q
Wil ook zoiets als am/enduro opbouwen.Eerst een testdagje op een moonlander.Eens proberen of ik genoeg power heb om te klimmen met fattires.
Zou voor AM/Enduro voor max 4.0 gaan ivm bochten gedrag, die Moonlander is in mijn ogen TE breed qua velgen en banden, meer een fiets met veel float voor zand/sneeuw. Je voelt met sturen echt een omslagpunt, terwijl ik met de 3,7 Nates gewoon echt lekker strak sturend naar beneden kon knallen
Ik heb de on one op het oog als riding chassis.Wordt dan 4.0tires.
Ik hoor een zwijn,ik zie een zwijn,ik eet een zwijn..........
En soms voel ik mij als een zwijn,vies en dwars door de bush


We Are Basta!!
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Ik ben ook geinteresseerd in die OnOne fatty als riding chassis. Probleem is vlgs mij om aan een betaalbaar 100mm bsa crankstel te komen?

NB: om TS topic niet verder te vervuilen, ben ik maar eens een "fatbikes?!" topic gestart!
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Heel slim monkey.
Btw. Sram heeft een X5 of 7 crank uitgebracht en die zou ongeveer 160 euro moeten kosten.
Op Ebay staan ze al.

@ Vonnie, hihi. Ik rij tegenwoordig gemiddeldes van 13 in ZL. Da's echt keihard haha.
Het zijn zo'n lompe dingen dat ik er Renee ook wel op zie biken.

Het wordt de hit van 2014 ;)
Fatbike's: "het nieuwe zwart."
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gène
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 518
Lid geworden op: wo 15 november 2006, 15:38
Mijn mountainbike: 29" en beeldschoon

Leuk, foto's uit m'n achtertuin. Als je het pad achter tivoli langs de trappen omhoog bent gereden, en over de boomstammen bent geklommen, heb je toen ook die leuke afdaling gepakt? Ook bij Waterval heb je een paar leuke niet bekende paadjes.
Alpentour 2010, 2012
Sella Ronda Hero 2012, 2013
Sudety MTB Challenge 2012
Transalp 2010, 2011
Trans Germany 2011
Grand Raid Cristalp 2012
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Die boomstammen lagen inderdaad akelig in de weg.
Ik heb geen idee of ik daar een leuke afdaling heb gehad...
Ben ik weer vergeten. Daar moet ik thuis even de foto's voor bekijken.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Plaats reactie