Zeddam...

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
racingrolf
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: di 14 december 2010, 21:20
Mijn mountainbike: merida carbon flx team

Hij ligt er lekker snel bij,vanochtend 2 rondjes gedaan en in 2 uur klaar.dat is me in zeddam nog niet eerder gelukt

http://connect.garmin.com/activity/364055193" onclick="window.open(this.href);return false;
cannondalecarlos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 844
Lid geworden op: do 22 december 2011, 00:22
Mijn mountainbike: *BMC TE02 XO1 2014* *BMC TE01 X11 2014*

racingrolf schreef:Hij ligt er lekker snel bij,vanochtend 2 rondjes gedaan en in 2 uur klaar.dat is me in zeddam nog niet eerder gelukt

http://connect.garmin.com/activity/364055193" onclick="window.open(this.href);return false;
Erg mooi resultaat!
Ik hoop dat mij dat ook nog eens lukt...eerst maar eens zien om 1 rondje onder het uur te volbrengen.
Zat er vanmorgen nog 3min boven.
JaBbie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 160
Lid geworden op: di 20 maart 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Kan meer dan ik aankan

Vanochtend gestart voor 2,5 rondje en onderweg bleek dat ik m'n excuses moet maken aan de route uitzetters.... waar ik eerder zei dat er bodjes missen zag ik vandaag dat ze er wel degelijk waren.

gr
Jan
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Mennn!,wat ligt het er lekker bij! :D
Gebruikersavatar
Royall90
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: za 18 mei 2013, 16:13
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Netjes hoor in een uur tijd de route, en dan ook nog is 2 rondes. Dan moet het ook allemaal wel een beetje mee zitten qua wind, tegenliggers, kwaliteit route en dergelijke omstandigheden. Maar des ondanks respect!
The only bad workout is the one that didn't happen.
Silvia
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: za 13 april 2013, 14:19

Tegenliggers heb je gelukkig maar op een paar stukken ;-)
Kona R
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 248
Lid geworden op: za 3 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: Kona hei hei de luxe

Hey Silvia,

Afgelopen zondag nog op het laatste stukje parcour voordat je bij stokkum de straat op fiets een groepje wandelaars aan stront gereden :(
Deze wandelde lekker tegen de richting in.
Precies op het lekkere smalle gedeelte waar je zo heerlijk naar beneden komt stuiteren.
Kom ze in de bocht tegen en kon nog net rechtdoor de struiken in.
Mensen hadden totaal geen benul dat ze op een MTB route zaten.
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Ik had daar zondag een vader op mtb met daarachter een jochie van een jaar of vijf op mtb, tegen de route in. Ik schrok me rot toen ik dat in één keer voor me zag, na een bocht, kom je daar met volle vaart aanzeilen op de singletrail en dan moet je heel snel reageren. Vooral omdat je dat jochie ziet worstelen met wat hij moet doen en waar hij naar toe moet sturen. Niet echt voorspelbaar gedrag. Ik vraag me af of die vader in de smiezen had dat hij tegen de richting in op een mtb-route zat.
Gebruikersavatar
Gj-070
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: za 8 januari 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Chiner 036

Zondag ochtend op Kilders deel, smalle paadje tussen de hoge varens, keken we net in de bocht ineens recht in de kont van een groot paard. Vol in de ankers, was wel even schrikken. :)
Gebruikersavatar
Ron.l
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 896
Lid geworden op: za 3 april 2010, 22:40

Gj-070 schreef:Zondag ochtend op Kilders deel, smalle paadje tussen de hoge varens, keken we net in de bocht ineens recht in de kont van een groot paard. Vol in de ankers, was wel even schrikken. :)
Maar goed dat je niet echt in de kont gekeken heb, als je zien wat die paarden zo al achter laten op de route. :-D :-D :D
Dat wil je echt niet mee maken.
Cannondale Scalpel 29 Carbon Team**Eagle** ( 9,8 kg ) ******* Cannondale F-si Carbon 2***** Cannondale Caad 8
http://ridemymtb.com/Team-RideMyMTB/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kona R
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 248
Lid geworden op: za 3 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: Kona hei hei de luxe

Ja er ligt momenteel erg veel paarden shit op het parcour.
Laten ze die beesten eens luiers om doen.
Wat stinkt die zooi als je kont en benen onder zitten :evil:
Silvia
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: za 13 april 2013, 14:19

Sorry Kona R, ik had idd niet aan dat soort tegenliggers gedacht. Ik dacht dat je mtb'ers bedoelde....
En echt ongelofelijk dat er mensen zijn die "tegen de droad in" fietsen. Als je een beetje nadenkt besef je toch dat er (vooral op single-trials) niet echt goed gepasseerd kan worden.
Kona R
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 248
Lid geworden op: za 3 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: Kona hei hei de luxe

Sorry is niet nodig Silvia,
Rijdt zelf nog wel eens of track.
Houd dan altijd rekening met overige bosgebruikers.
Afgelopen zondag erg veel hardlopers op parcour.
Hier heb ik totaal geen moeite mee zolang ze in de juiste richting lopen en op tijd op zij gaan.
Rem zelfs vaak, bel als ik van achter nader en groet deze mensen ook.
Maar je wil niet weten wat je als MTB er buiten het parcour naar je hoofd gesmeten krijgt!
Heb zelf ook wel eens de fout gemaakt dat als je of track rijdt geheel onbewust tegen de MTB route in rijd.
Meestal na een paar meter wel in de gaten, en keer dan om.
De wandelaars die ik zondag tegen kwam deden het ook geheel onbewust.
Ik denk dat 80% van Nederland niet weet hoe een MTB bordje er uit ziet.
Waar ik mij wel aan erger is dat je op bospaden met een MTB rijdt opmerkingen krijg, terwijl ik op hetzelfde pad met vrouw en kids op de tourfiets zit niemand er problemen mee heeft.
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Kona R schreef: Ik denk dat 80% van Nederland niet weet hoe een MTB bordje er uit ziet.
Dat hebben ze op de route van Haaksbergen mooi opgelost. Daar hebben ze duidelijke bordjes aan het begin van een single track neergezet dat je deze route deelt met andere gebruikers.
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Silvia
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: za 13 april 2013, 14:19

Gisteren nog samen met Erica een gedeelte van de route gereden. Het zal niet lang meer duren en we "moeten" met de auto naar het begin van de route ipv het eerste gedeelte fietsen (+/- 8 km enkele reis) Het gaat rap de verkeerde kant op met donker worden helaas...
Plaats reactie