Fotoverslag Vasa Panorama TransAlp Maria Alm-Sterzing

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 30 april 2006, 17:27
Mijn mountainbike: Specialized Epic Marathon

Hierbij een fotoverslagje van onze Transalp van dit jaar. Na weer een paar jaar zelf de organisatie te hebben gedaan, werd het weer eens tijd om met een organisatie mee te gaan. Het was een gezellige, kleine groep van zo'n 14 man in totaal.

Een Panorama Transalp houdt bij Vasa in dat je elke dag zeker 1 skilift pakt. Niet om minder te hoeven klimmen, maar om meer te kunnen afdalen :-q. Niet op alle foto's te zien, maar het was een zeer technische transalp met veel technische paden. Iedereen, maar dan ook iedereen is wel zeker 1 keer gevallen. Gelukkig geen botbreuken, of andere ernstige verwondingen. Het enige nadeel van een liften transalp vind ik dat je niet in hele verlaten gebieden komt, maar altijd in de "bewoonde wereld" blijft.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mijn Specialized Epic Marathon
Wallis Transalp 2012
Maria Alm-Sterzing Transalp 2013
"Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving" - Albert Einstein
Gebruikersavatar
Tinnieman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: za 25 september 2010, 12:53
Mijn mountainbike: McKing Number One, soma Wolverine V2 -- Kona unit monsteravontuurding 2021

Dat ziet er ultracool uit!
Bij weer en wind, in zon en regen, kom je leuke mensen tegen
http://www.strava.com/athletes/1928283
Gebruikersavatar
marx504
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 27 april 2011, 22:08
Mijn mountainbike: Vintage Cannondale, Singular Swift met optioneel een Rohloff en lefty; very vintage gazelle CXSS

Ja mooie fot's en dat wordt voor volgend jaar weer een lastige keuze. Deze route ziet er ook weer goed uit, gelukkig hebben we nog even voordat we kunnen boeken.....
One Life, live it
Gebruikersavatar
SugarFree
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 698
Lid geworden op: di 6 oktober 2009, 08:29
Mijn mountainbike: Als zo'n beest dat zich aan elke omgeving kan aanpassen. Op het eerste gezicht knalgroen.

Wauw. Dit wil iedereen wel! Erg mooi sfeertje, dat blijkt. Ik weet dat foto's zelden overbrengen hoe het in het echt was (ligt soms ook aan de creativiteit van de fotograaf ;)), maar op die 1-na-laatste foto komt het technische parcours heel mooi uit - het hoogteverschil wordt benadrukt door die andere biker die op korte afstand toch een stuk hoger staat dan de rijdende biker.
Kracht door eenvoud
Gebruikersavatar
Pike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 30 april 2006, 17:27
Mijn mountainbike: Specialized Epic Marathon

SugarFree schreef:Wauw. Dit wil iedereen wel! Erg mooi sfeertje, dat blijkt. Ik weet dat foto's zelden overbrengen hoe het in het echt was (ligt soms ook aan de creativiteit van de fotograaf ;)), maar op die 1-na-laatste foto komt het technische parcours heel mooi uit - het hoogteverschil wordt benadrukt door die andere biker die op korte afstand toch een stuk hoger staat dan de rijdende biker.
Beetje late reactie, maar omdat je juist die foto noemt en ter vermaak van de rest van de forumleden, hierbij het hele verhaal :-D

Afbeelding

Grotere versie

To my own defence: Het was nog technischer en steiler dan het op de foto lijkt en het was mijn enige val van de hele vakantie. Gelukkig wel een zachte landing :D
Mijn Specialized Epic Marathon
Wallis Transalp 2012
Maria Alm-Sterzing Transalp 2013
"Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving" - Albert Einstein
NatteKrant
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 19:58
Mijn mountainbike: Wilier 501 XN

Beetje offtopic maar toch: Hoe was je ervaring met VASA ?

Ik zag een interessante korte MTB trip eveneens van VASA, vandaar mijn interesse.
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Er is een vrij uitgebreid Vasa topic hier, mocht je nog meer ervaringen zoeken.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
Pike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 30 april 2006, 17:27
Mijn mountainbike: Specialized Epic Marathon

NatteKrant schreef:Beetje offtopic maar toch: Hoe was je ervaring met VASA ?

Ik zag een interessante korte MTB trip eveneens van VASA, vandaar mijn interesse.
Mijn ervaringen met VASA zijn goed! In 2009 een Transalp gedaan en vorig jaar. Ze hebben een goede organisatie, goede overnachtingen en aardige gidsen.

Het enige puntje van kritiek wat ik had in 2009 was dat ze wat laat lunchen (soms om 14:00 pas) en dat sommige gidsen de route nog nooit eerder hadden gereden (ze weten dan dus evenveel als jij als je ook de gps tracks hebt ingeladen). Maar goed, het is ook wel heel duur voor VASA om alle gidsen eerst de route te laten voorrijden natuurlijk, dus ik begrijp het wel.

Het is de moeite waard om met VASA mee te gaan iig! Heel gezellig! :-q
Mijn Specialized Epic Marathon
Wallis Transalp 2012
Maria Alm-Sterzing Transalp 2013
"Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving" - Albert Einstein
Giela
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: di 8 januari 2013, 21:17

Ziet er heel vet uit!
Plaats reactie