Pass'portes du Soleil 2013

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Jeroen E
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 2 maart 2009, 22:00
Mijn mountainbike: Scalpel 29er Carbon 2 my 2012, Canyon Strive Al 9.0 my 2013

Vorig jaar een kleine week een appartement in Morzine gehuurd bij een heel vriendelijk engels stel. Eerst twee dagen in de omgeving verschillende routes gereden in de bikeparks en op vrijdag de passportes gedaan. De passportes is echt een aanrader, ook als je nog niet veel ervaring in de alpen heb. Het is een prachtige rit door een nog mooiere omgeving. Wij hadden All mountain fietsen met Maxxis Ardent banden, 160mm veerweg (voor en achter) en Formula RX remmen 180/180mm. Met deze specs ga je het zeker redden in deze omgeving, mits je geen DH routes oppakt :wink:
De zaterdag na de passportes nog een paar routes in Morzine gereden en zondags weer vroeg naar huis. Ga het zeker nog een keer doen.

Gr Jeroen
jaspero
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2830
Lid geworden op: di 29 augustus 2006, 21:49
Mijn mountainbike: Cdale CaadX, Ultimate CFSL 8 Aero
Contacteer:

Met 160mm veerweg kun je ook de DH routes nemen.
Biking skills or Hospital bills
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

OK, in ieder geval goed om te horen dat de Pass'portes je bevallen is! Ik ga op de vrijdag de Pass'portes doen en daarna heb ik nog twee weken om te touren vanuit Morzine (en verder)

Bike die ik meeneem is een RM Element (dus eigenlijk XC) maar voor aangepast naar een DT Swiss XMM120 x-mountain vork, achter origineel 100mm Fox. Wielen zijn Mavix EX831 met Hope Pro2 naven en Formula RX 180mm remmerij. Stuur is nu 700mm met een 50mm stuurpen.

Wellicht niet de allerbeste bike voor het doel maar ik mag toch hopen dat ik hier een beetje lol mee ga beleven :D
Jeroen E
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 2 maart 2009, 22:00
Mijn mountainbike: Scalpel 29er Carbon 2 my 2012, Canyon Strive Al 9.0 my 2013

Gaat best goedkomen met die setup. De standaard XC fietsen zoals een Epic 29er met 100mm kom je ook tegen hoor. Het hangt voor een heel groot gedeelte af van je eigen skills :-q
Voor wat betreft bescherming zijn elleboog beschermers, knie/scheen beschermes en een All mountain helm zeker geen overbodige luxe. Vooral genieten en je zelf niet overschatten, want gaande weg de tijd ga je steeds meer durven :-D

Gr
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Bedankt voor de re-assurence!

En op één of andere manier rij ik in Limburg en Zeddam redelijk vlot en degelijk naar beneden (wellicht door wat motorcross en motorrace achtergond? Of door het bekijken vanFabien Barel's zijn instructie video :D)

Schoenen zijn 5.10 Minaars, dus die kunnen wel een stootje hebben! Helm is een Bell Variant, dus niet XC maar trail gericht. Wellicht kan het nog wat bruter maar ik kijk dit even aan. Bandjes zijn voor een Fat Albert en een Nobby Nic achter. Maar moet nog banden bestellen dus kan ook wel Hans Dampfjes worden.

Ik ben nu aan het zoeken naar elleboog/knie bescherming waar je ook nog mee kunt fietsen zeg maar. Dus enduro waardig en niet full blown DH spul. Ervaringen/tips zijn welkom!
Jeroen E
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 2 maart 2009, 22:00
Mijn mountainbike: Scalpel 29er Carbon 2 my 2012, Canyon Strive Al 9.0 my 2013

Ik heb Vans gravel schoenen, en bevallen uitstekend. Voor de bescherming heb ik gekozen voor Fox launch elleboog en knie/scheenbeschermers, zijn van zacht neopreen met een kevlar bescherming erin. prima geschikt voor Enduro ritten waarbij je ook moet trappen, zitten goed en blijven ook op hun plek zitten.
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

OK, dank je!
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Setje Hans Dampfjes besteld zojuist en 661 elleboog en kniebeschermers (eigenwijs, sorry ;) )
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ik begrijp je gaat helemaal los... :lol: :lol:
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Ik wel :) Gang is alles!
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Hmm, laten we zeggen dat op de hogere passages de sneeuw nog niet helemaal weg is...

Afbeelding
ernies
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 709
Lid geworden op: ma 17 augustus 2009, 09:34
Mijn mountainbike: kan sneller dan ik
Contacteer:

Echt? Snowboots mee dus!
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Echt :)

Dit is de Mossettes. Daar gaan we overheen :o
ernies
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 709
Lid geworden op: ma 17 augustus 2009, 09:34
Mijn mountainbike: kan sneller dan ik
Contacteer:

Lachen. Heb je een linkje voor me? Ik ff gekeken naar webcams in de buurt, maar de sneeuwplaatjes zijn bij nader inzien (datum staat in een hoekje) van een maand geleden. Ik wil verse sneeuw zien! Ik zoe trouwens op de webcamplaatjes wel mtb-ers bij de liften.
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Je hebt helemaal gelijk! Ik zie het nu ook :oops:

Webcam is van 27 May...
Plaats reactie