Malmedy

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: zo 10 februari 2013, 20:44

Wellicht leuk als er wat series met plaatjes voorbij komen van de mensen die hier regelmatig fietsen!? Ben benieuwd...
marco-turn-me-on
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 4 januari 2011, 19:46
Mijn mountainbike: turner flux 2009 / cotic BFe 2011 / salsa el mariachi 2013
Contacteer:

Ik had de gopro meegenomen voor de sfeerimpressie alleen was ik de chestmount vergeten waardoor ik geen eigen foto's heb kunnen maken.
Daarom maar wat van het www geplukt omdat er genoeg foto's opstaan van de paden waarover we daadwerkelijk gefietst, geploeterd en genoten hebben. Afbeelding

Vele km van dit soort spul
Afbeelding

En nog meer :winkie:
Afbeelding


Uitzicht vanaf de technische singletrack vanaf kasteel Reinhardstein tot Malmedy.
Afbeelding


Je kan hier door het water de singletrack volgen of over de brug en dan naar beneden.
Wij vonden het water een mooie en spannende optie :winkie:
Afbeelding


Deze zien er nog makkelijk uit maar de meeste stukken waren nog erger (lees wel gaaf)
Afbeelding


Twee van deze steile afdalingen inclusief wortelpartijen gehad :o
Afbeelding
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

betrapt !
de eerste foto is niet in Malmédy maar langs de Hoëgne in Sart :wink:
overigens ook een bijzonder technische trail
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Mooie plaatjes.
De volgende keer dat we in het mtb-hotel de Lanterfanter in Schonberg sankt vith zitten gaan wij daar ook eens kijken.
marco-turn-me-on
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 4 januari 2011, 19:46
Mijn mountainbike: turner flux 2009 / cotic BFe 2011 / salsa el mariachi 2013
Contacteer:

lowie schreef:betrapt !
de eerste foto is niet in Malmédy maar langs de Hoëgne in Sart :wink:
overigens ook een bijzonder technische trail
Heb ze van Google earth geplukt .
Ze stonden op Google bij de gereden track!
Ik had wel het idee dat ik daar geweest was maar als Ardennen kenner bij uitstek geloof ik je. :winkie:
Zal wel komen door de zware tocht. :lol:
Ik heb het in ieder geval niet expres gedaan.
Misschien ook eens daar gaan biken dan!
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

lowie schreef:de eerste foto is niet in Malmédy maar langs de Hoëgne in Sart :wink:
overigens ook een bijzonder technische trail
foto is genomen op N50 29.648 E5 59.305
maar opgelet : dit is een druk en bekend wandeltraject waar mtb verboden is - dus best zeker niet doen in een WE bij mooi weer
marco-turn-me-on
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 4 januari 2011, 19:46
Mijn mountainbike: turner flux 2009 / cotic BFe 2011 / salsa el mariachi 2013
Contacteer:

lowie schreef:
lowie schreef:de eerste foto is niet in Malmédy maar langs de Hoëgne in Sart :wink:
overigens ook een bijzonder technische trail
foto is genomen op N50 29.648 E5 59.305
maar opgelet : dit is een druk en bekend wandeltraject waar mtb verboden is - dus best zeker niet doen in een WE bij mooi weer

Ok.
Wel jammer want daar is het ook mooi biken.
Maar ruzie met wandelaars is niet de bedoeling.
Kan trouwens best zijn dat ik daar ook ooit gereden heb met de heren van bikeboutique tijdens enkele clinic's en dagtripjes.
Zij beginnen vanuit Lac de Warfaaz en gaan dan de omliggende technische trails op.
Maar de foto's geven in ieder geval een goede indruk van hoe het er in de omgeving uitziet :-q :-q
Mag je bij malmedy de omliggende tracks langs de diverse riviertjes wel gewoon biken of is het daar ook een no-go gebied voor bikers?
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

marco-turn-me-on schreef: Mag je bij malmedy de omliggende tracks langs de diverse riviertjes wel gewoon biken of is het daar ook een no-go gebied voor bikers?
zoals (bijna) overal in de Ardennen is er een gedoog-beleid (behalve waar uitdrukkelijk verbodbordjes staan), maar hoffelijkheid tegenover wandelaars blijft toch een morele verplichting
ericb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 709
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 20:13
Mijn mountainbike: Norco Torrent 7.1FS,Norco Search Gravelracer

Probeer niet met mooi weer op een zondag of feestdag deze trails te rijden,=geheid vragen om problemen :evil: .
Gewoon op een doordeweekse dag en je komt geen mens tegen :-q ,kun je gewoon lekker door biken en schredden in de afdalingen.De fanatieke wandelaar die je dan nog tegenkomt netjes begroeten en je hebt op de technische pasages ook nog supporters :winkie:
Officieel mag je in de Ardennen nergens op de wandelroutes/gr.routes biken,alleen op de brede paden en erkende MTB routes.
Ik hoor een zwijn,ik zie een zwijn,ik eet een zwijn..........
En soms voel ik mij als een zwijn,vies en dwars door de bush


We Are Basta!!
marco-turn-me-on
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 4 januari 2011, 19:46
Mijn mountainbike: turner flux 2009 / cotic BFe 2011 / salsa el mariachi 2013
Contacteer:

Doordeweeks gaat vaak niet lukken.
We gaan een lang weekend en Malmedy wil ik als "hoofdgerecht" rijden.
Vrijdag en zondag zijn wat minder heftig en gaan omgeving Theux, Nonceveux, Spa worden.
Alleen dat minder heftig is een licht understatement want daar heb ik ook gave en technische routes voor in de planning.
Eigenlijk te veel keus en te weinig tijd.
Respect voor de wandelaars en netjes en correct blijven is iets wat ik altijd probeer te promoten.
Onbegrip en elkaar geen ruimte gunnen geeft vaak alleen maar ruzie. :(
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Dat pad langs de Bayehon had ik gespot als potentiele topper, viel inderdaad nogal tegen :lol: Al sneeuwde het toen wij er waren en was de grond doorweekt, misschien dat het nu ietsje beter te doen was, maar vooral bij het einde (vlak voor dat hutje) is het niet te doen over de negen milard haakse worteltapijten.
Maar ik zie je route wel verschijnen, ben benieuwd waar je precies hebt afgezien, al heb ik uit je omschrijving wel een redelijk idee.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

@Lowie: Weet jij of er een (al dan niet technisch) te fietsen pad langs de Ghaster ligt?
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
marco-turn-me-on
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 4 januari 2011, 19:46
Mijn mountainbike: turner flux 2009 / cotic BFe 2011 / salsa el mariachi 2013
Contacteer:

suravida schreef:Dat pad langs de Bayehon had ik gespot als potentiele topper, viel inderdaad nogal tegen :lol: Al sneeuwde het toen wij er waren en was de grond doorweekt, misschien dat het nu ietsje beter te doen was, maar vooral bij het einde (vlak voor dat hutje) is het niet te doen over de negen milard haakse worteltapijten.
Maar ik zie je route wel verschijnen, ben benieuwd waar je precies hebt afgezien, al heb ik uit je omschrijving wel een redelijk idee.

Dat stuk vonden wij nog wel goed te fietsen al zaten er wat stukjes tussen waarvoor een voetje aan de grond nodig was.
Het leek daar wel één grote japanse tuin.
We hebben tot aan dat nieuwe houten hutje wel lol gehad. :winkie:
Ik stuur je een mapje met jouw track, mijn alternatief met wat tips over de gesteldheid en of het überhaupt te fietsen is en de gereden track waar we op afgezien hebben.
Dan kan je nog wat alternatieven bekijken en eventueel finetunen :winkie:
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Wat een service!
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

suravida schreef:@Lowie: Weet jij of er een (al dan niet technisch) te fietsen pad langs de Ghaster ligt?
dit is een pad wat er nu net "over" is :-{ teveel modderstroken - teveel te voet
Plaats reactie