On One Lurcher

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Oakley
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: do 10 juli 2003, 11:23
Mijn mountainbike: Rotterdam
Contacteer:

Mijn On One Scandal 29" voldeed nog prima. (http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 14&t=76174" onclick="window.open(this.href);return false;) Helaas was de afwerking van dit prototype ietsje minder en begon kwam de corrosie door de lak heen. Bummer, want ik was erg tevreden over de fiets.
Toen toch maar gaan denken aan vervanging. M'n fiets moet goed zijn, zeker met de zomer in het vooruitzicht waarin net als vorig jaar de nodige (ruige) km's in de Alpen zullen worden gemaakt. De meeste onderdelen van de Scandal waren ook nog meer dan prima. Alleen kwam ik er al snel achter dat de meeste nieuwe frame(sets) een dikkere zadelpen dan 27.2mm nodig hebben. Jammer, want de Syntace P6 Carbon en de Gravity Dropper zijn dus niet meer te gebruiken (iemand interesse??).
Uiteindelijk besloten om voor een zelfde geometrie te gaan als de Scandal. Daardoor kwam ik al snel terecht bij bijvoorbeeld Niner. Erg mooi, maar ook erg prijzig, zelfs de alu modellen. Of een Cannondale Flash frameset met Lefty. Geweldig, maar wel even meer dan zomaar een upgrade. Een upgrade van zo'n 3500 euri. En herzelfde verhaal bij Specialized.
En uiteindelijk kwam ik toch weer terecht bij On One (en Planet X). De corrosie op de Scandal is de eerste mindere ervaring met On One. Naast de Scandal staan er ook een Planet X racefiets en een On One fixie in de schuur waarmee ik (nog) geen enkel probleem heb gehad. En dus heb ik wel even contact gehad met On One. Naast het bespreken van de corrosie hebben we meteen ook de mogelijkheden van andere frames doorgenomen. Uiteindelijk ging het tussen de Planet X Dirty Harry en de On One Lurcher. De laatste is eigenlijk een carbon variant van de Scandal. En die is het dus geworden.
Eerst was er nog een kleine tegenvaller. Toen het frame binnen kwam bleek dat de laatste 2 nokjes voor de begeleiding van de remkabel ontbraken :( Na overleg met On One kon ik het frame weer terug sturen en een week later ontving ik een 'compleet' frame.

Met behulp van de technische kennis en vooral ook het meedenken van Serge van Bikeparts4u.nl ben ik tot de onderstaande speclist gekomen. Vork, remmen, cockpit en wielen komen van de Scandal, de aandrijving is nieuw.
frame: On One Lurcher (large)
balhoofd: On One Smoothie Mixer
vork: Rock Shox Reba XX 29”
naven: ZTR
velgen: ZTR 355
spaken: combinatie van DT Competition en Revolution
snelspanners: Hope
voorband: Schwalbe Rocket Ron 2.25 (in de zomer in de Alpen Nobby Nic Snakeskin 2.25)
achterband: Schwalbe Racing Ralph 2.25 (in de zomer in de Alpen Racing Ralph Snakeskin 2.25)
binnenbanden: geen, Notubes
crank: Sram X0 39-26
pedalen: Shimano XTR
achterderailleur: Sram X0 lange kooi
voorderailleur: Sram X9 direct mount (wordt binnenkort vervangen door een X0)
shifters: Sram X0 trigger 2x10
kabels: Gore Ride-On
cassette: Sram 1070 12-36
ketting: Sram 1091
remmen: Hope Tech X2
remschijven: Hope Floating disc 183 en 160mm
stuurpen: Syntace F109 120mm
stuur : Syntace Vector Carbon
grips: Esi
zadel: Selle Italia SLR XC
zadelpen: 3T Stylus (in de zomer in de Alpen een Rock Shox Reverb)
zadelpenklem: On One

Gisteren het eerste ritje gemaakt in Bergschenhoek. De fiets voelt zeker stijver, dat was ook te verwachten met zo'n balhoofdbuis en bracket. En misschien ietsje lichter, maar dat zal vooral tussen de oren zitten, want heel veel lichter dan de Scandal is deze niet.
Helaas was het ritje van korte duur. Blijkbaar had ik de snelspanner achter niet goed vast gedaan en deze schoot los op een klimmetje. Met als gevolg een kromme remschijf :oops: Gelukkig had ik nog een 160mm Hope remschijf liggen, dus vanavond voor de herkansing

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
MTB: Scott Scale RC
Gravel/race: Mason Bokeh 650b/700c
Strava
bohaco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: di 8 januari 2013, 15:18
Mijn mountainbike: Specialized camber comp

wat een mooie fiets!
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Very nice...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29972
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Weer een Lurcher, welkom bij de club !

Hoewel de Inbred, de Scandel en de Lurcher dezelfde geometrie hebben voelt de Lurcher wel wat wendbaarder dan m'n Inbred.
Maar op de Lurcher zitten ook lichtere velgen/banden. Op de Inbred moet ik iets meer input geven bij het sturen, da's de 1e km's op de Lurcher wel altijd ff wennen.
Ben benieuwd of jij grote verschillen voelt.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
HaRdCoRe-WeZ
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: di 16 juni 2009, 09:28
Mijn mountainbike: Beone Pearl

Heel fraai apparaat.
Oakley
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: do 10 juli 2003, 11:23
Mijn mountainbike: Rotterdam
Contacteer:

Dank voor de complimenten!!

@ThaSingleTrackMastah:
Voorlopig is 1,5 rondje Bergschenhoek misschien nog wat te snel om al conclusies te trekken. Zeker ook omdat ik daar alweer een maand niet was geweest en er onlangs onderhoud was gepleegd en het er redelijk verradelijk bij ligt. Maar het eerste gevoel is inderdaad dat het geheel iets 'vlotter' aanvoelt. En vooral stijver.
Mijn wielen komen uit de Scandal, dus daarin zit geen verschil.
MTB: Scott Scale RC
Gravel/race: Mason Bokeh 650b/700c
Strava
Wilco1111
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: wo 20 februari 2008, 22:49
Contacteer:

In het echt nog fraaier dan de foto's!
Cannondale what else?

http://app.strava.com/athletes/410147" onclick="window.open(this.href);return false;
Jwn82
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 22 juni 2012, 22:33
Mijn mountainbike: On one scandal 29"

Mag ik vragen welke kleur dit bij on one is black/ matt black?
Oakley
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: do 10 juli 2003, 11:23
Mijn mountainbike: Rotterdam
Contacteer:

Jwn82 schreef:Mag ik vragen welke kleur dit bij on one is black/ matt black?
Dit is inderdaad Gloss Black / Matt Black
MTB: Scott Scale RC
Gravel/race: Mason Bokeh 650b/700c
Strava
flatlander
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: do 6 november 2003, 19:53
Mijn mountainbike: Mondraker foxy XR

Zeker mooie fiets.
Vraagje, met welke trapas rij jij i.c.m de X0 crankset?
tek-zotic
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: do 15 maart 2012, 17:23
Mijn mountainbike: Carbon in de zomer, staal in de winter

mooie bike, vormgeving van dat frame vind ik erg leuk
Oakley
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: do 10 juli 2003, 11:23
Mijn mountainbike: Rotterdam
Contacteer:

flatlander schreef:Zeker mooie fiets.
Vraagje, met welke trapas rij jij i.c.m de X0 crankset?
Bedankt!
Trapas is een Sram pressfit 92. De crank is de GXP-versie.
MTB: Scott Scale RC
Gravel/race: Mason Bokeh 650b/700c
Strava
frankrs6
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 9 maart 2008, 21:40

Wat een supermooi frame! Ze kosten nu bij on one ook niet zoveel zag ik. Heb jij online gekocht of is er een dealer in Nederland? Ik heb al zitten googlen en via on one op de site gekeken, maar kon geen dealer vinden (oftewel, proefrijden is dan lastig)
Oakley
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: do 10 juli 2003, 11:23
Mijn mountainbike: Rotterdam
Contacteer:

frankrs6 schreef:Wat een supermooi frame! Ze kosten nu bij on one ook niet zoveel zag ik. Heb jij online gekocht of is er een dealer in Nederland? Ik heb al zitten googlen en via on one op de site gekeken, maar kon geen dealer vinden (oftewel, proefrijden is dan lastig)
Ik heb al mijn On One en Planet X fietsen online gekocht. Als je de gewenste geometrie weet, dan is het geen probleem. Anders is het goed kijken naar een fiets met vergelijkbare geometrie en daar op proefrijden. Of een fietsmeting laten uitvoeren.
MTB: Scott Scale RC
Gravel/race: Mason Bokeh 650b/700c
Strava
bartike
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: do 3 februari 2011, 20:25
Mijn mountainbike: on-one Lurcher & Inbred

heb de zelfde kader hier thuis staan sinds kort, enkel in het flashy groen :)
mooi ding
Plaats reactie