Mountainbike voor +- 500 euro?

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
generaal
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 10 mei 2013, 14:42
Mijn mountainbike: Conway MS 529
Contacteer:

Ik mountainbike nu al enige tijd als afwisseling op hardlopen en heb nu een jaar op een oude giant gereden zonder vering. Ik ben nu op zoek naar een fiets waarmee ik 1 à 2 keer per week crosscountry kan rijden, waaronder de mtb route in Dorst. Ik heb veel topics doorgenomen en zie veel fietsen voorbij komen. Ik heb een budget van +- 500 euro en kom nu op deze fiets: http://www.fietssportief.nl/nl/producte ... ve-6-0/955" onclick="window.open(this.href);return false;
Is dit een goede keus voor dat budget en doel of zijn er goede alternatieven in deze prijsklasse?
jeroen mud 7.0
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 10:58
Mijn mountainbike: Canyon Exceed 7.0 , Canyon nerve AL 29 (retired) Grand Canyon CF SL retired , Canyon Exceed 7.0 2020

Als jij niet meer hebt te besteden dan is dit geen verkeerde keuze hoor , je kunt altijd nog later wat vervangen maar houd ook rekening met de aanschaf van een helm.
Canyon Nerve 9.9 2014 (
Retired)


Grand Canyon 7.9 CF SL

specialized pitch comp 650B


yesterday does not matter
clourens
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: do 30 oktober 2008, 11:05
Mijn mountainbike: Specialized Carbon Comp/Marathon 29, Cube LTD Comp, Lapierre Zesty AM, Salsa Beargrease

...
Laatst gewijzigd door George op ma 10 juni 2013, 12:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Adviestopics zijn om adviezen te geven,niet om spullen aan te bieden. Geen handel buiten het verkoopdeel aub.
generaal
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 10 mei 2013, 14:42
Mijn mountainbike: Conway MS 529
Contacteer:

bedankt Jeroen, een helm heb ik al, rij ook al enige tijd op een Giant zonder vering maar wel met helm :)
vanaf dit model wil ik inderdaad gaan upgraden als er een onderdeel niet meer naar wens is.
Tweemeter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1255
Lid geworden op: do 18 november 2010, 21:39
Mijn mountainbike: Giant XTC 29er 2011
Contacteer:

Wanneer je beslist nieuw wilt kopen is die Xtrail idd een goede keuze. Zelf zou ik met een budget van 500 euro eerder op zoek gaan naar een knappe 2e-hands. Er worden op dit moment erg veel 29ers verkocht en de winkels staan niet te trappelen om al die 26ers in te ruilen. Er zijn dus best veel goede 26ers te koop, bv op Marktplaats maar ook soms gewoon hier op het forum.
Gebruikersavatar
Lennert1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: do 6 juni 2013, 15:04

Handig dat ik dit even lees, zit zelf ook een beetje aan dat budget, maar heb het eerlijk gezegd niet zo op tweedehands spullen, heb daar in het verleden niet echt goede ervaringen mee (niet met fietsen maar met ander spul). Hebben jullie zelf ook wel eens een tweedehands fiets gekocht dat jullie goed bevallen is? Anders ga ik het nog eens overwegen. Voor nu houd ik op het nieuw, maar als 500 euro een krap budget is moet ik nog maar even doorsparen dan denk ik.
Nieuwe biker!
Tweemeter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1255
Lid geworden op: do 18 november 2010, 21:39
Mijn mountainbike: Giant XTC 29er 2011
Contacteer:

Tja, met 2e-hands kan je idd een miskoop hebben, garantie is er (bij een particulier) niet bij. Het is een kwestie van geduldig/goed zoeken en de juiste kritische vragen aan de verkoper stellen mbt onderhoud en slijtage.

Zelf zou ik voor een beginner bv liever zo iets als dit proberen te kopen:
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 0&t=101023" onclick="window.open(this.href);return false;
Op het forum wordt eigenlijk altijd wel een eerlijk verhaal bij de advertentie gezet.
generaal
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 10 mei 2013, 14:42
Mijn mountainbike: Conway MS 529
Contacteer:

ik wil ook graag een nieuwe, maar die link die je stuurt bevalt me ook wel. Ik heb wel begrepen dat BeOne failliet is, maar buiten het frame maakt dat niet uit toch?
Gebruikersavatar
Lennert1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: do 6 juni 2013, 15:04

Levert dat geen problemen op als je dan op termijn reserve onderdelen nodig hebt of als je acuut iets moet repareren? Of kan je dan ook van andere fietsen onderdelen gebruiken? Even uit generale interesse :)
Nieuwe biker!
Gebruikersavatar
Axium
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3348
Lid geworden op: vr 19 november 2010, 17:07
Mijn mountainbike: Merida TFS Matts XT-Edition(RS SID/BRm775)

het enige beone specifieke is het frame, en zelfs daarvan is bij een ander merk wel een vervanger te vinden.

wat je mist is natuurlijk de garantie
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

@generaal:
Generaals verdienen best goed, netto vanaf zo'n Euro 6.000,- per maand, misschien even 1 week doorsparen :tong .
Serieus, ik weet niet hoe lang je bent en of een gebruikte 29er of 650B daarmee tot de mogelijkheden behoort, maar dan zou ik daar eens naar zoeken.
De Xtrail van je link is een leuke instapper met veel Deore-spul die de trails wel zal overleven, maar het frame is niet zo upgradenswaardig (dubbele woordwaarde). Daarnaast raak je een 26 HT nu al haast niet meer kwijt, al helemaal niet bij inruil bij lbs'n, en nog minder als het Xtrail betreft. Xtrail behoort niet tot de "exotische" merken waar bij een lbs de rits nog van opbolt. Die raakt hij zelf (over een paar jaar) ook niet meer kwijt voor meer als Euro 75.
Kortom, doe je zelf een plezier en overweeg een gebruikte 29er, wellicht 650B, probeer het eens uit.
En wat is hier het praktisch nut van?
generaal
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 10 mei 2013, 14:42
Mijn mountainbike: Conway MS 529
Contacteer:

Ben helaas geen generaal of iets in het leger en wil het budget laag houden om te kijken of ik het over twee jaar ook nog leuk vind.
Ik ben rond 1.75 dus weet niet of een 29er handig is, maar ik ga eens rondkijken en wat fietsen testen bij een winkel. Bedankt voor alle reacties al!
generaal
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 10 mei 2013, 14:42
Mijn mountainbike: Conway MS 529
Contacteer:

Uiteindelijk na veel rondvragen, uitzoeken en proberen heb ik deze besteld:
http://www.conway-bikes.de/portfolio-item/ms-529/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vanaf volgende week eigenaar van een MTB met vering! YAY
goos
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: za 21 juli 2012, 15:09
Mijn mountainbike: mist een motortje!

Zeker een erg net fietsje! Voor die prijs een 29'er is al moeilijk an sich!
- Orbea Oiz XC - 2021
- Scott Scale 930 - 2019 [Gepensioneerd]
- Giant Talon 1 - 2014 [Gepensioneerd]
- Scott Aspect 2011 - 2011 [Bevindt zich ergens in oost-europa]
generaal
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 10 mei 2013, 14:42
Mijn mountainbike: Conway MS 529
Contacteer:

Gisteren voor het eerst met mijn nieuwe mountainbike in Dorst gereden. Ik heb nu een 29er, Conway MS529 en hij rijdt super!
Na veel advies van dit forum en Fietsen aan de Mark heb ik de fiets bij Fietsen aan de Mark besteld. Odin zorgde dat de fiets volledig afgemonteerd en afgesteld werd zodat ik er meteen ‘s avonds mee naar Dorst kon.

Afbeelding
Wat foto's: Conway MS529
Plaats reactie