Sittard/Geleen e.o. (windraakroute)

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
N-ick
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 31 maart 2013, 17:14

ptje schreef:Ik ga zondag Route Windraak.
Als iemand mee wilt sluit maar aan.(tempo ligt 21 gemiddeld)
Hoi ptje,
Kan het dat ik jou vandaag ben tegengekomen?
Ik ben die jongen die om tips vroeg.
ptje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 7 augustus 2011, 14:18
Mijn mountainbike: Lapierre spicy 316 Turner nitrous

Nope vandaag was ik aan het werk -,-
Vighor
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 558
Lid geworden op: za 18 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Muru Witjira fatbike, Nicolai Argon Fat, Turner King Khan

Gisteren een groot gedeelte van de Windraak route gereden (start bij de heemskerk parkeerplaats op de Windraak) en ben aangenaam verast door de stukken na het asphalt gedeelte richting Geleen.
Zoals verwacht met het weer de afgelopen weken lag er behoorlijk veel modder, Vrouwenbos omhoog het onderste gedeelte was een laag van 5-10 cm over bijna de gehele breedte maar hier geen problemen van gehad (11cm breede banden ftw :D) tot aan de trap gewoon door kunnen rijden. Bij de trap dan toch maar afgestapt en te voet omhoog :p zelfs met de 22 - 36 op de andere fiets zou ik dat stuk niet omhoog komen en aangezien ik nog kms wilde maken maar niet meteen de benen overbelasten.
Later nog een lange smalle afdaling gehad waar het complete bovenste gedeelte (1/2 tot 2/3de van de afdaling)alleen maar drassig was (in het Gelaenbeekdal of zoiets) - en dan ook echt stukken waar de modder 10+ cm diep was. Hier dan ook nog net achter een bocht 2 wandelaars tegen gekomen, was even schrikken in het donker maar gelukkig redelijk lage snelheid en werkten remmen perfect ;) .
Ergens in Puth ben ik de route kwijt geraakt, zat toen op de grote weg en heb blijkbaar het bordje overzien. Dus daarna een beetje geimproviseerd aangezien ik de grove richting wel wist en heb nog enkele stukken van de route gevonden. Totaal rond 27km gereden met volgens garmin 360hm (heb aan het einde de lus richting Sittard over geslagen). Iets van 16km/h gemiddeld, dus conditie is behoorlijk waardeloos :) maar ten minste fun gehad ;)

Nu een dagje rust en morgen maar kijken waar ik naar toe ga, zit te denken aan Brunssumerheide. Eventueeel toch een rondje Meinweg, maar daar heb ik nog niks van in mijn Garmin staan.
trek3900
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 19:43
Mijn mountainbike: Trek 4000

Hallo iedreen mijn naam is Nick ik kom uit de regio : sittard geleen ik zoek een mountenbike partner doet iemand een maatje zoeken of is rond de 20 of ouder of jongen intreseert me niet zoveel wilt der iemand samen mountenbike laat maar wat horen


Groetjes Nick :-q
Ruutjer
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: di 27 september 2011, 13:41
Mijn mountainbike: Sunn Tox Single Speed
Contacteer:

Hallo Trek3900,

Kijk hier eens op deze fb groep. We gaan regelmatig(bijna wekelijks) met een groep bikers uit de omgeving fietsen.

https://www.facebook.com/groups/281635625188281/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grtzz
arnaldo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: vr 22 juli 2011, 05:57
Mijn mountainbike: X-trail save 6.0 2012

Vandaag de route Windraak gedaan.
Heerlijke voor mij pittige,technische route.

Ik dacht,dit is een mooie afsluiter van mijn vakantie hier,en dat was het ook.
Nu weer terug naar het overijsselse vlakke.

Ik ben echt verliefd geworden op het Limburgse landschap
Het leven is hard,maar een boom is veel harder.
noonkIVO
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 17 oktober 2013, 21:44
Mijn mountainbike: gt

Hallo mountenbikers

ik heb jullie topic helemaal eens terug gelezen en zie veel leuke reacties. :lol:
zelf woon ik aan de rand van daniken en ben opzoek naar mede mountenbikers in mijn omgeving.
ik ben zelf vrij aardig bekend met de windraak route ,wat een zeer leuke route is.
zijn der nog mede Limburgers die nog altijd actief zijn in deze omgeving en nog altijd de bossen intrekken. weer of geen weer, ikzelf fiets momentueel op de zondagochtend .
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

Ff kickje van dit topic...

Vraagje voor de locals Sittard, Puth etc.

is er vandaag nog wat sneeuw van betekenis gevallen rondom Sittard ? met name Danikken, Stammen, Windraak etc.

Heerlen en zuidelijker helemaal niks. Wil morgen toch nog even wat sneeuw meepakken, vandaar.
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
sweppes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 224
Lid geworden op: wo 23 september 2009, 20:25
Mijn mountainbike: Santa Cruz Bronson C & chameleon

Hier is niks blijven liggen. (windraak) inddg.
Misschien Vaals?
Gebruikersavatar
Aron B
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 714
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 11:31
Mijn mountainbike: Camber alles moet carbon

Morgen deze rijden. 2 rondjes op de planning. Ik fiets met m'n fiets vanaf lindenheuvel richting Windraak in de hoop een beginpunt te vinden.

't Weer wordt wel aardig dus beetje rondtuffen en zoeken is niet heul erg.
GSAP
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: za 10 mei 2014, 20:52
Mijn mountainbike: Cube LTD SL 29

Aron B schreef:Morgen deze rijden. 2 rondjes op de planning. Ik fiets met m'n fiets vanaf lindenheuvel richting Windraak in de hoop een beginpunt te vinden.

't Weer wordt wel aardig dus beetje rondtuffen en zoeken is niet heul erg.

Nog gevonden, Aron?

Ik heb de tocht ook dezelfde dag verreden, was beetje druilerig in de morgen, maar de zon kwam later af en toe door, en het was tenminste droog.
Ongeveer op km17 (Danikerberg, vanuit Windraak) blokkeert een boom de route volledig. Gelukkig is dat op een splitsing, en kan je rechts een steile helling op, en meteen weer links om na 100 mtr weer op de route te komen. Daar kwam ik achter nadat ik de Daniker berg eerst weer naar beneden was gegaan, omdat ik dacht dat ik een bordje had gemist.
Fijne tocht voor hoogtemeters en uitzicht, enkele uitdagende passages. Op de rechte stukken kan je snelheid maken, maar niet te gek rijden, want daarna is er weer een heuvel die je steil op mag.
Gebruikersavatar
Aron B
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 714
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 11:31
Mijn mountainbike: Camber alles moet carbon

Had 't gevonden ja. 5x verkeerd gereden door of een bordje gemist of dat de aanduiding niet duidelijk was. Gelukkig Google Maps mee, maar nu ook even de mtb route app gedownload zodat je precies ziet waar je bent.

1 steile klim die om een bochtje zat niet opgekomen... Verder een mooie route met wel wat veel grindpaden maar door 't mooie weer toch wel erg genoten. Zitten wat technische afdalingen in die leuk waren om te doen.

Wel heel erg veel wandelaars en honden op de route. Dit haalt vaak snelheid uit of je afdaling of je klim.
Langs stukken bos gereden die er wel erg aanlokkelijk uitzagen maar toch maar weer omgedraaid om de route weer terug te vinden :-D

Binnenkort maar weer, zag ergens op de route ineens een ander gekleurd mtb bordje dus denk dat dit een verbindingdroute is... Dus van de zomer de camelbak maar vol proppen met eten en op onderzoek uit. :-q
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

Vandaag ook weer eens Windraak gereden... die klim die je niet opkomt die ken ik :D we waren met zijn 4-en, niemand gelukt... hahaha... te droog, dus weg slippend achterwiel. Verder heeft men zich moeite gedaan om de klim naar Daniken te saboteren... hier ligt een in stukken gezaagde boomstam... flink formaat...precies in de rijgeul. Even van de fiets en dan er langs...vervolgens kun je weer verder. Natuurlijk weer het mooie stukje in Spaubeek meegenomen, dat net buiten de route ligt...Blijft een leuke route.
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
dennisgodderie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 9 december 2012, 23:48
Mijn mountainbike: Mondraker Vantage RR+ 2016

Ik ben zelf ook enkele malen in Spauwbeek/Sweikhuizen/Windraak gaan rijden, maar tot mij verbazing kom ik het parcours dat in stammenderbos moet liggen niet tegen. Ik heb het over dit stukje bv. https://www.youtube.com/watch?v=yfjG_ltcbzM" onclick="window.open(this.href);return false;

Of bestaat dat niet meer ondertussen? Want ik kwam overlaatst ook een stuk omgekapt bos tegen waar volgens de GPS normaal een route door liep...
Vighor
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 558
Lid geworden op: za 18 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Muru Witjira fatbike, Nicolai Argon Fat, Turner King Khan

dennisgodderie schreef:Ik ben zelf ook enkele malen in Spauwbeek/Sweikhuizen/Windraak gaan rijden, maar tot mij verbazing kom ik het parcours dat in stammenderbos moet liggen niet tegen. Ik heb het over dit stukje bv. https://www.youtube.com/watch?v=yfjG_ltcbzM" onclick="window.open(this.href);return false;

Of bestaat dat niet meer ondertussen? Want ik kwam overlaatst ook een stuk omgekapt bos tegen waar volgens de GPS normaal een route door liep...
Dat is geen onderdeel van de windraakroute. Meer kan ik daar ook niet over zeggen, kom er niet zo vaak.
Plaats reactie