MTB schoenen voor op flats (a la Five Ten Freerider)

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
nadine35
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: di 2 april 2013, 12:34

Mark-xt schreef:Teva heeft damesschoenen in het assortiment. Er worden er in Nederland drie modellen aangeboden. Jammer, want die andere modellen vind ik niet verkeerd.
Teva NL
Teva USA
Mark-xt, weet jij toevallig waar ze de bikeschoenen van Teva verkopen? Ik heb Teva gemaild, maar die kunnen dat niet zeggen. Ik heb al een aantal dealers bezocht (oa Bever) en die hadden de bike schoenen niet, vooral slippers en sandalen.
Groentje wat betreft biken
Silvia
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: za 13 april 2013, 14:19

Nadine, gewoon op de site van Zalando kijken. ;-)

http://www.zalando.nl/teva-links-wielre ... f-707.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ernies
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 709
Lid geworden op: ma 17 augustus 2009, 09:34
Mijn mountainbike: kan sneller dan ik
Contacteer:

Tevas bij: fietsshop Uitgeest in Uitgeest en online bij http://www.downhillsport.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en bij nextbikeparts.com beter dan bij zalando, want de nederlandse lbs online en ofline heeft je omzet harder nodig dan een rijk duits investeringsfonds is mijn mening.
nadine35
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: di 2 april 2013, 12:34

Silvia en Ernies: bedankt voor de tips. Ik bestel liever niet online omdat ik graag wil passen zonder terug te moeten sturen. Uitgeest is een goede tip, ik moet toevallig woensdag en donderdag in Alkmaar zijn voor mijn werk dus dan kan ik ook wel even bij Uitgeest langsrijden.
Groentje wat betreft biken
ernies
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 709
Lid geworden op: ma 17 augustus 2009, 09:34
Mijn mountainbike: kan sneller dan ik
Contacteer:

Doe ze de groeten ;-) het zijn leuke lui!
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Hoi Nadine,

Misschien ben je al geslaagd (ik hoop 't!), maar ben je nog op zoek dan zou je bij CycleNation (info) in Arnhem kunnen informeren. Begin maart hebben ze aangekondigd Teva fietsschoenen te gaan verkopen.
modder zuigt!
nadine35
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: di 2 april 2013, 12:34

Mark-xt schreef:Hoi Nadine,

Misschien ben je al geslaagd (ik hoop 't!), maar ben je nog op zoek dan zou je bij CycleNation (info) in Arnhem kunnen informeren. Begin maart hebben ze aangekondigd Teva fietsschoenen te gaan verkopen.
Ik ben vandaag in Uitgeest geweest (leuke zaak/mensen idd) maar helaas niet geslaagd. Mijn voeten zijn geen goede match met de Teva Links. Ik baal want ik vind het wel gave schoenen, maar het moet wel goed zitten. Vooral aan de hak waren ze te groot en aan de zijkant (te?) strak. Ook een paar Sixixone zat bij mij niet goed helaas.

Binnenkort dus maar naar Bocholt om Five Ten's te proberen.
Groentje wat betreft biken
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Balen :-{ Het kan een hele uitdaging zijn om goede passende schoenen vinden die ook nog je smaak zijn. Hopelijk slaag je bij Rose, ik zal voor je duimen :-q
modder zuigt!
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Gelet op je klachten bij de Teva, zou ik ook zeker Etnies eens proberen. Is een vrij brede schoen. Ook leverbaar bij Next Bike Parts http://nextbikeparts.com/mtb-schoenen?manufacturer=117" onclick="window.open(this.href);return false;
J.I.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 725
Lid geworden op: zo 20 mei 2012, 20:29

Zelf heb ik hele brede voeten en ook vaak problemen met schoenen kopen.

Toch heb ik wel gewoon teva links.
Ik neem dan een maat groter ook omdat ik vaak wat een tussen maar heb.
43-44.

Ik heb de schoenen gewoon dagelijks gedragen zodat ik ze kon uitlopen/inlopen.
Heb wel direct een andere binnenzool er in gedaan die al de vorm van mijn voet had en die dus wat dunner is.
Na dit inlopen geen last meer op de fiets.
nadine35
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: di 2 april 2013, 12:34

Vandaag in Bocholt Five Ten Freeriders aan gehad, wat een verschil met de Teva Links. Echt een ander type schoen, een stuk minder stug. Ze zaten best goed maar ik had ook nog een paar Vaude Kelby tr aan, en die vond ik nog prettiger (ondanks dat de Kelby tr een herenmodel is). Prima pasvorm, fijne extra bescherming om de hiel en goede stugge maar wel prettige zool. Morgen maar meteen proberen!

http://www.rosebikes.com/article/vaude- ... aid:605427" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door nadine35 op za 18 mei 2013, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Groentje wat betreft biken
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Mooie schoenen :-q
Maar ik heb mijn twijfels over de grip functionaliteit van de zool bij het rijden op flatpedalen. Denk dat 5-10', Etnies, Vans of Teva's daarin wel beter scoren. Maar het moet wel lekker zitten. Dat is uiteindelijk wel het belangrijkst...

Ben benieuwd hoe ze bevallen in het wild...
Silvia
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: za 13 april 2013, 14:19

Nadine, mooi dat je bent geslaagd!
Begrijp ik het goed dat de schoenen die je gekocht hebt kunt gebruiken op "gewone" pedalen en eventueel toch spd-plaatjes eronder kunt zetten mocht je je bedenken?
nadine35
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: di 2 april 2013, 12:34

Silvia schreef:Nadine, mooi dat je bent geslaagd!
Begrijp ik het goed dat de schoenen die je gekocht hebt kunt gebruiken op "gewone" pedalen en eventueel toch spd-plaatjes eronder kunt zetten mocht je je bedenken?
Dat heb je goed begrepen ;-)

Grappig is dat ik dat zelf niet doorhad. Ik zag in de winkel 2 versies van deze schoen: 1 met plaats voor een plaatje en 1 waar een gewone zool onder zat. Ze hadden ook een verschillende prijs. Achteraf moet het vast een ander model geweest zijn, want toen ik thuis de schoen op internet opzocht (om een link bij mijn post te kunnen zetten) bleek dat ook op mijn schoen een plaatje kan en dat het middelste stuk een beschermplaatje is. Beetje blond, maar een handig geluk bij een ongeluk ;-) (overigens krijg ik het beschermplaatje er zelf niet af, zal wel met geweld moeten dus durf ik niet aan zolang ik geen actieve SPD ambities heb)
Groentje wat betreft biken
nadine35
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: di 2 april 2013, 12:34

mud mate schreef:Mooie schoenen :-q
Maar ik heb mijn twijfels over de grip functionaliteit van de zool bij het rijden op flatpedalen. Denk dat 5-10', Etnies, Vans of Teva's daarin wel beter scoren. Maar het moet wel lekker zitten. Dat is uiteindelijk wel het belangrijkst...

Ben benieuwd hoe ze bevallen in het wild...
Ze zijn prima bevallen in het wild kwa grip! Door rubberen zool met flink profiel goed grip op de pedalen, zit ' genoeg vast' om ook bij het omhoog gaan van de trapper nog wat te kunnen 'trekken'

Wel had ik erg last van knellen aan de bovenkant terwijl ik ze al behoorlijk los had. Ik had ook nog steeds erg last van tintelende tenen/voeten, dat is dus helaas niet verholpen met goede schoenen en nu zal ik naar mijn zadel moeten gaan kijken
Groentje wat betreft biken
Plaats reactie