Moergestel 09-05

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Iemand ervaring met deze tocht in Moergestel?
En..hoeveel km's zijn er nu precies?
Hier staat 30-55-65, ergens anders staat weer ongever 30 en 50..?
dveerd
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 18 september 2012, 11:09

Geen idee. Maar ik ben van de partij morgen.
Gebruikersavatar
pietheinpeeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: di 19 april 2011, 15:56
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 9.9 (2017)

Ervaringen van vorig jaar kun je lezen op: viewtopic.php?f=5&t=90724.

Waren toen 2 lussen van 25 km en 30 km. Niet spectaculair, maar voor een doordeweekse training OK.
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Oei, ziet er niet hoopgevend uit...twijfel twijfel...
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Net de reviews doorgelezen.....twijfel ook nu!

:-{
CrazyM
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 169
Lid geworden op: ma 3 december 2012, 08:22

Volgens de info is hij vernieuwd:

Op Hemelvaartsdag 9 mei wordt weer de derde de MTB-veldtoertocht ‘De Parel in het Groen’ verreden. Door de organisatie is er alles aan gedaan om de kwaliteit van de tocht te verbeteren. De lengte van verharde overgangen is bijvoorbeeld aanzienlijk ingekort. Door de medewerking van het Brabants Landschap en Natuurmonumenten kunnen wij de deelnemers 3 aantrekkelijke routes aanbieden

Route A, lengte 30 km; De kleine ronde Kampina en Kerkeindse heide.
Route B, lengte 50 km; De grote ronde Kampina en Kerkeindse Heide.
Route C, lengte 65 km; De super ronde Kampina, Kerkeindse Heide en de Beeksche Heide.

De 30 en 50 km tochten gaan door het bekende Oisterwijkse bos- en vennengebied, de Kampina om vervolgens via de bossen van de Kerkeinde Heide* terug te keren naar het St. Jansplein, het eindpunt tevens pauze locatie. De 65 km route toertocht gaat bovendien via de Beekse Bergen naar de Beeksche Heide.

Op de pauze post is sportdrank, koek en fruit voor alle deelnemers. Verder kan er zo nodig gebruik gemaakt worden van douchegelegenheid en is er een afspuitmogelijkheid voor mountainbikes. Inschrijven en starten kan men op het St. Jansplein te Moergestel van 8.30 uur tot 9.30 uur.

* Kerkeindse Heide; beheersgebied Brabbants Landschap.

http://www.wielrennen-moergestel.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Wij vanuit Tilburg zullen van de partij zijn met een aantal man. Route is 50 of 65 die wij gaan doen
Gebruikersavatar
pietheinpeeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: di 19 april 2011, 15:56
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 9.9 (2017)

Goed te horen dat ze wat hebben gedaan met de kritiek.
Ik ga morgen kijken of de tocht ook echt verbeterd is. Ik heb er weer goede hoop op.
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Ja maar...dat zeiden ze vorig jaar ook! hahaha
ga m toch maar doen denk nu er toch 65km bij zit. Ben vorige week goed ziek geweest, conditie hard achteruit gegaan dus zal er een lekker trainings rondje van maken.
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Geen hoogstandje, maar goed om km's te maken en conditie weer op te bouwen na een week ziek zijn. Heerlijk gefietst en van de omgeving genoten. Goede organisatie, maar.......alleen een bekertje water op de 2de stop??
Uiteindelijk 70km.
dveerd
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 18 september 2012, 11:09

enig idee waar de foto's staan?
CrazyM
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 169
Lid geworden op: ma 3 december 2012, 08:22

Tsja ... wat zullen we er van zeggen, de eerste 25 km waren MTB waardig vergeleken met de rest van de route. Dat leek meer veldrijden dan iets anders.

Het enige leuke stukje was het hele bochten stukje enzo met die afdaling en dergelijke, soort speeltuintje voor de MTBer. Maar ook dat ging snel vervelen. Zo kom je er wel achter dat je nog veel aan bocht techniek moet werken.

Uiteindelijk ipv de 50 maar een goede 42 gereden. Ergens een stukje gemist. Dit was mijn route in elk geval:
http://app.strava.com/activities/53218892" onclick="window.open(this.href);return false;

Stukje over de brug raakte een aantal de weg kwijt waaronder ik. Op goed geluk samen met nog iemand terug gekomen op de route. Naar later blijkt dus wel een deel gemist te hebben.

Enige noemenswaardigheidje was nog de boom die in de weg stond in de bocht. Daar parkeerde ik mn fiets even tegen
JeromevanH
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 16 september 2011, 21:06
Mijn mountainbike: Cube Acid 2010

Foto's zijn hier te vinden : http://oypo.nl/pixxer.asp?id=09349093F6096FF6" onclick="window.open(this.href);return false;
mike180
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1114
Lid geworden op: wo 24 oktober 2012, 13:32
Mijn mountainbike: Berria mako sport

flink wat geld voor een download van een foto 10,75 € !!!!!
CrazyM
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 169
Lid geworden op: ma 3 december 2012, 08:22

Printscreen doet wonderen ;)
JeromevanH
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 16 september 2011, 21:06
Mijn mountainbike: Cube Acid 2010

Je kunt ook de kwaliteit van de download aanpassen naar webkwaliteit. Dan kost ie slechts 1,75. 10 eur voor een fotoke vind ik ook wat te duur :(
Plaats reactie