Hoe kom ik deze droge sloot door?

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
downhilldirtbike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 619
Lid geworden op: di 17 maart 2009, 20:47
Mijn mountainbike: El Mariachi

Bij mij in de buurt is een sloot die me erg frustreert.
Mijn fiets past er nauwelijks in en de kant waar ik op wil rijden loopt haast recht omhoog en is bekleed met dikke wortels.
Hieronder een schetsje.
Afbeelding
Mijn aanpak tot nu toe, was langzaam de sloot inrijden en dan vlak voor de steile kant mijn wiel optrekken.
Daarmee lukte het mij om mijn voorwiel erop te trekken, maar daarna ben ik altijd de controle kwijt.
Op het moment dat ik mijn voorwiel optrek, vliegt mijn achterwiel namelijk de sloot in en lukt het niet meer om de achterwaartse impuls te stoppen.
Ik kantel achterover en heb niet genoeg snelheid om mijn achterwiel ook de kant op te krijgen.
Heeft er iemand tips?
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

Een schans vóór de sloot?
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Een foto met de fiets erop in rijrichting zou misschien verhelderend werken, want om eerlijk te zijn durf ik nog niet met zekerheid te zeggen van welke kant je komt in bovenstaande schets...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

In ieder geval zal een foto zeker meer duidelijkheid verschaffen, maar als je de fiets achterover trekt, heb je je gewicht te veel naar achteren. Mogelijkheden zijn vol gas en met een bunny hop over de sloot heen of eerst je voorwiel omhoog en op de kant zetten en dan gelijk je gewicht naar voren verplaatsen en je achterwiel opliften. In dat geval zal je wel voorwaardse snelheid moeten hebben om je achterwiel op het vlakke deel te krijgen. Af stappen en de fiets op tillen is misschien ook nog wel een aardige optie. Sommige hindernissen winnen het gewoon tenzij je Danny heet....
downhilldirtbike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 619
Lid geworden op: di 17 maart 2009, 20:47
Mijn mountainbike: El Mariachi

Ik kom van rechts, op die tekening.
In ongeveer die positie trek ik mijn voorwiel op, terwijl ik vrijwel stil sta.
Ik zal wel een foto maken.

Springen gaat niet lukken, want vlak voor de sloot moet ik een vrij scherpe draai maken.
Ik weet ook niet of er wel eens iemand door fietst, maar ik heb het idee dat het moet kunnen.

@mudmate
Eerst het voorwiel erop en dan gewicht verplaatsen is wat ik probeerde.
Alleen doordat het achterwiel de sloot ingaat, als ik naar achteren beweeg, is het (tot nu toe voor mij) onmogelijk om mijn gewicht weer naar voren te verplaatsen.
Mijn achterwiel schiet zeg maar onder mij weg.


Ik bedenk me nu, dat het misschien een optie is, om na het optrekken van het voorwiel en tijdens het naar beneden rollen van het achterwiel enigszins de achterrem te gebruiken.
Dit zodat ik mijn gewicht weer naar voren kan krijgen.
(Beetje zoals ingrijpen met de rem, zoals wanneer je dreigt achterover te vallen bij een wheelie.)
Nadeel is wel, dat je de snelheid eigenlijk wel kunt gebruiken om je achterwiel ook er op te krijgen.

Ik probeer het nog eens en zal wat foto's maken.
Gebruikersavatar
All4Fun
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 938
Lid geworden op: za 10 januari 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Sleept me er wel tegenop...

mud mate schreef:........ Sommige hindernissen winnen het gewoon tenzij je Danny heet....
Weet iemand z'n mail-adres... kun je 'm mailen. :lol:
Kalm an..... en rap wat!!!!

Kan nie lig op 't karkhof, wil nie lig 'r noast!!!!!

SYS: Ghost Fat-Fully Fatbike
SYS: Ghost AMR Plus 7500
Gebruikersavatar
Axium
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3348
Lid geworden op: vr 19 november 2010, 17:07
Mijn mountainbike: Merida TFS Matts XT-Edition(RS SID/BRm775)

volgens je tekening denk ik dat je bijna zeker op je crackstel land als je je voorwiel daar op tilt.
Gebruikersavatar
Retep87
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1168
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 11:13
Mijn mountainbike: BMC FS02/ragley piglet II/On One Inbred

Misschien kan je:
-rustig erin rollen
-je voorwiel tegen de rand plaatsen
-een surplace maken
-je voorwiel over de rand tillen
-op macht het achterwiel d'r op hoppen.

Succes :tong
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Heb je er wat afmetingen bij?
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
downhilldirtbike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 619
Lid geworden op: di 17 maart 2009, 20:47
Mijn mountainbike: El Mariachi

Ik heb een paar fotos gemaakt, maar krijg het niet voor elkaar ze hier te posten.
Wie kan mij uitleggen hoe ik aan de juiste links kom, om tussen tags te zetten?

Dit zijn de foto's:

http://www.pinkbike.com/photo/9475199/" onclick="window.open(this.href);return false;
Voorwiel net op de hoge kant.
De hele dikke wortel (links onder) kan ik bij langs rijden trouwens.
http://www.pinkbike.com/photo/9475190/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pinkbike.com/u/intotheeverfl ... firstphoto" onclick="window.open(this.href);return false;
Op de laatste foto zie je nog net een betonnen pad.
20 Centimeter verder begint de sloot, ook te zien aan de remsporen.
De sloot is trouwens wat dieper dan je zou zeggen op de foto's.



@Retep
Iets verder doorrollen is misschien wel een optie.
Dan duikt mijn achterwiel ook niet zo hard naar de bodem van de sloot.
Zal het eens proberen.


@Axium
Ligt aan mijn paint kunsten, met touchpad.
Volgens mij gaat het net goed met het cranckstel.
Laatst gewijzigd door downhilldirtbike op zo 21 april 2013, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

All4Fun schreef:
mud mate schreef:........ Sommige hindernissen winnen het gewoon tenzij je Danny heet....
Weet iemand z'n mail-adres... kun je 'm mailen. :lol:

Misschien via zijn site :lol: http://www.dannymacaskill.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;

En in het filmpje zie je dat hem ook niet alles in één keer lukt... :wink:
Laatst gewijzigd door mud mate op zo 21 april 2013, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
downhilldirtbike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 619
Lid geworden op: di 17 maart 2009, 20:47
Mijn mountainbike: El Mariachi

Tsja met van die kleine wieltjes kan ik het ook. :tong
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

:lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

Moet zeggen dat je schets er veel heftiger uit ziet dan de foto's. Maar op foto's lijkt het vaak minder heftig. Puur op de foto's zou ik zeggen dat het wel te doen lijkt. Ook lijkt de sloot breder dan op je schets aangegeven waardoor de beginsnelheid ook wellicht wat hoger kan.

Ik zou zeggen dat meer snelheid (en dus momentum) juist de manier is om hier doorheen te komen.
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

downhilldirtbike schreef: Alleen doordat het achterwiel de sloot ingaat, als ik naar achteren beweeg, is het (tot nu toe voor mij) onmogelijk om mijn gewicht weer naar voren te verplaatsen.
Mijn achterwiel schiet zeg maar onder mij weg.
Op de foto's ziet er inderdaad wel te doen uit. Ik denk dat het aan de flow ligt. Je moet hem in één beweging doen. Hierboven zeg je dat je naar achteren beweegt? Ik zou hier nergens naar achteren bewegen. Rustig rijden, voorwiel erop rijden/wippen, vervolgens sta je rechtop/verticaal op de pedalen, boven je stuur hangen dus en duw/trek je de achterkant van je fiets erover door je stuur van je af te duwen en je achterkant op te tillen door aan je pedalen te trekken (jaja, da's eigenlijk fout ik weet het, maar wel het makkelijkst). En dat alles in één vloeiende beweging.
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
Plaats reactie