http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 60&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
heb ik zojuist bij discobrakes van zowel de sintered, semi-metal en kevlar variant 2 setjes besteld voor mijn Formula RX. Omdat er over nagenoeg alle typen blokken positieve en negatieve reacties zijn (ik kan me voorstellen alleen al vanwege de verschillende ondergronden in NL), wil ik er dit jaar wat mee gaan vergelijken, vooral omdat schijnt dat natte drek nogal veel slijtage levert en ik voornamelijk rond Lelystad fiets, maar soms wel eens een uitstapje naar de (drogere) zandgrond maak.
Ik zal proberen wat uitkomsten/ervaringen bij te houden, en als de weersomstandigheden het toelaten de verschillende blokken onder dezelfde omstandigheden te testen. Tot nu toe heb ik al wel gemerkt dat de originele RX blokken (kon ze overigens niet op de Formula-site vinden) redelijk rap slijten, terwijl dit volgens mij toch ook sintered of in elk geval semi-metal blokken zijn? Weet iemand dat?
Hierna heb ik de organic blokken van Elvedes gemonteerd, en deze lijken al wel langer mee te gaan, enigszins verrassend genoeg. Qua remkracht mis ik er niet iets aan, maar de Elvedessen zijn er wel pas tegen de winter op gegaan.
En nog een vraag: Is inremmen voor alle typen blokken nodig, of heeft dit op bijv kevlar geen invloed??
En ik las dat sommigen de boel inremmen boven het gasfornuis? Is dit beter of alleen beter voor je banden

Tot slot zal ook ik even laten weten hoelang de bestelling duurt