Reaction GTC Race 29 is....Reaction GTC Pro 29 geworden!

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Na 5 jaar op deze trouwe Trek fuel 90 uit 2007 te hebben gereden:
Afbeelding

Werd het tijd voor een upgrade. Ik wilde graag een betere fiets met hedendaagse onderdelen en overstappen naar een 29er. Na uitgebreide research met hulp van oa. dit forum ging de keuze tussen de Grand Canyon 8.9, Bulls Copperhead 29 plus en in eerste instantie de Cube LTD SL 29 met extra lichte wielset.
Vanwege een goede relatie met de LBS die een zeer behoorlijke inruilprijs bood voor de Trek ben ik voor Cube gegaan. Alleen na heroverweging van de investering in de wielset heb ik besloten om dat extra geld te investeren in een beter/lichter frame. Het is dus de Reaction GTC Race 29 geworden waarvan ik sinds gisteren de trotse eigenaar ben:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Specs:
Frame:GTC Twin Mold Monocoque Technology 29er, Agile Ride Geometry carbon ‘n’ white -> Black 'n' grey 'n' white + X12 steekas achter
Vork: Rock Shox Reba RL 29, Motion Control, PushLoc, 100mm -> Vork is gelijk echter na garantiebeurt nu met zwarte binnenpoten
Balhoofd: FSA Orbit I-t-R integrated, oben integriert 1 1/8", unten integriert 1 1/2"
Stuurpen: Syntace F149 Oversized, Lenkerklemmung 31.8mm, 6°
Stuur: RFR Flat Race Bar, 31,8x720 mm, 9°
Handvatten: CUBE Race Grip, 1-clamp
Achterderrie: Shimano XT, RD-M781-SGSL, Shadow 10-speed
Voorderrie: Shimano SLX FD-M671-D, direct mount, Down Swing
Cassette: Shimano SLX SL-M670, 10-speed -> Shimano XT 10-speed 11-36
Remmen: Magura MT2 hydr. Disc brake (180/160mm)
Crank: Shimano SLX, FC-M670 Hollowtech II 42x32x24T, 175mm, Innenlager PressFit SM-BB91-41
Wielset: Sun Ringlé Radium wheelset, 32 spokes ---->ZTR Crest met XT en Cube/Sun ringlé naven
Banden: Schwalbe Rapid Rob 2.25 ----> tubeless Furious Fred 2.0
Zadel: Selle Italia X1
Zadelpen: RFR Prolight 31.6*400mm -> CUBE Performance Post, 27.2mm
Gewicht: 11,2 kg ----> na montage van banden, pedalen, fietscomputer, bidonhouder etc nu 11.5 kg ----> na vervanging wielset nu 10,9 kg -> na vervanging frame nog wegen

Er was alleen nog budget voor de banden. Nu eerst maar eens gaan rijden en mogelijk dat er in de loop van de tijd nog onderdelen geüpgraded worden.
Laatst gewijzigd door Agamer op ma 2 maart 2015, 13:18, 3 keer totaal gewijzigd.
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Gebruikersavatar
ltded
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: do 21 maart 2013, 21:28
Mijn mountainbike: cube

mooie upie , ben niet zo lang en heel erg bekend , moet nog veel leren hahah
maar over de cube modellen .....ja dat blijven mooie bike's

gr
SBTElite
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: zo 2 augustus 2009, 17:49

Mooie bike!!

Waar heb je hem gekocht??
Mtbgek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: zo 5 februari 2012, 21:54
Mijn mountainbike: Cube reaction gtc race,

mooie bike zal wel ff wat anders zijn dan de trek, vond ik wel in ieder geval
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

SBTElite schreef:Mooie bike!!

Waar heb je hem gekocht??
Had je interesse in de Trek? :-D
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
koga2012
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: do 3 januari 2013, 13:02
Mijn mountainbike: koga xteam

netjes hoor...

Hoelang was je bezig met tubeless maken ? wissel nog te vaak van supermoto naar racing Ralph dus zal eerst tweede setje wielen moeten aanschaffen.
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Viel wel mee, alleen lukte het niet met yellowtape in combinatie met deze velgen (was te smal). Ik wissel twee keer per jaar van banden dus voor mij is een extra wielset niet echt rendabel.
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
koga2012
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: do 3 januari 2013, 13:02
Mijn mountainbike: koga xteam

furious Fred zit mooi tussen racing Ralph en supermoto in.... eigenlijk wil ik die er ook nog wel bij maar dan wordt de keuze nog moeilijker :-(

had 10 maart 60 km tocht op Ameland met werkelijk alles, veel modder, schelppaden, bos ,weg, en km of 13 strand... supermoto's ging goed, door die modder zag ik ze ook met noppen "aanmodderen".
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Ik rij niet op het strand of andere zandvlaktes maar meer bos en veld. Voor mij zijn FF dus 9 maanden per jaar prima. Alleen bij grote bagger of sneeuw ga ik naar RR. Afgelopen jaar gingen de FF's er pas in november vanaf, nadat ik kort na een stevige hagelbui een schuiver maakte.
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Gebruikersavatar
azazel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: zo 13 mei 2012, 17:34
Mijn mountainbike: Commencal META Power Trail en YT Capra 27,5 CF Pro Race

Vette B!ke... !

Ik ben eigenlijk zeer benieuwd of hij je bevalt tot dusver, ik overweeg namelijk om deze bike zelf ook aan te schaffen (twijfel nog tussen de pro of race), maar ik kan weinig tot geen reviews vinden. Hoor graag of het een toppertje is. ;-)
The only time that I’m at ease is when I shred the trails between the trees.
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Een toppertje gaat het wel worden. Het aanpassen aan het anders rijden op een 29er heeft even tijd nodig, maar het voelt steedsbbeter. Ik zou zeker een proefrit maken om te voelen hoe die rijdt.

Verschil tussen de pro en de race is alleen afmontage dacht ik, en de kleur. Die keuze moet je zelf maken.
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: zo 10 februari 2013, 20:44

Het frame is er een van de beste op de markt verkrijgbaar! Stijf waar hij stijf moet zijn, comfortabel bij het doorgeven van klappen op het achterwiel! Met exact 1200gram in een maat 19" licht en goed van prijs, al zijn ze in 2013 wel plotseling 20% duurder geworden waardoor andere merken dus prijstechnisch net zo interessant zijn geworden helaas.
Botloos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 399
Lid geworden op: di 18 september 2012, 19:30
Mijn mountainbike: Canyon!

Stuntman Mike schreef:Het frame is er een van de beste op de markt verkrijgbaar
Ben ik niet helemaal met je eens, ben ondertussen al toe aan mijn 3e frame door constructie fouten van Cube, eerste keer is het mooi opgelost, de tweede keer moet nog blijken. Verder wel een erg fijne fiets!

Ben wel jaloers op je voorvork, stuk mooiere decals dan op mij Reba!
"If you call yourself a "mountainbiker" and you dont love it all (DH, enduro and XC) then you're doing it wrong!" Jared Graves
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Fiets nu ruim één jaar met deze fiets en ben nog steeds tevreden. Na een jaar heb ik de eerste serieuze upgrade gedaan, namelijk het vervangen van de wielset. Het is de populaire ZTR Crest geworden, een set die eerder eigendom was van forummember "Jan the Man".

De set had in tegenstelling tot de meesten stickers die alleen zwart/wit zijn, en eigenlijk vind ik dat wel mooi bij de fiets passen:

Afbeelding

Afbeelding

De startpost is nu weer actueel. Wel zitten er nu andere banden op, met het oog op de aankomende vakantie :-D

De gewichtsbesparing is dermate dat ik twijfel of ik de Sun Ringlé wielset wel moet verkopen. Misschien is het ook handig om een paar extra schijven en een cassette te kopen en deze set gewoon te houden.
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Goofman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1765
Lid geworden op: zo 13 april 2003, 20:55

Mooie fiets maar ben uiteraard niet neutraal aangezien ik er zelf ook 1 heb ;-)
Ik snap alleen je laatste opmerking niet helemaal over de Sun Ringle wielset. Ik heb deze vervangen voor een Hope/Crest wielset en dat scheelt zeker een halve kilo. De Sun Ringle wielset is zwaar. Ik heb deze set nog een tijdje aangehouden als 2e wielset voor op de weg. Ik heb de Sun Ringle set echter laatst moeten vervangen omdat ik overgestapt ben op voorvork met een steekas. Het is setje Mavic Crossone's geworden en deze zijn al 200 gram lichter.
Aan m'n fiets zal het niet liggen...
Plaats reactie