Ik loop al een tijdje met het idee om een Flow/pump track te bouwen, zodat ik mijn mtb skils een beetje kan opschroeven en omdat het gewoon gaaf natuurlijk. Ik heb een stukje ongebruikte grond gevonden in haarlem/heemstede, het ligt op de grens van haarlem en heemstede, op ongeveer 5 minuten afstand van heemstede station. De grond is daar alleen een beetje overgroeid, beetje heiden achtig geworden doordat er al een jaar ongeveer niks gebeurt daar.
Het baantje bouwen zal om die reden ook best veel werk worden. Ik ben nu ook bezig een aanvraag te doen bij de gemeente. De foto's hieronder geven een beetje een indruk van het gebied, het is ongeveer 50/75 meter lang en de breedte ligt tussen de 5 en 20 meter ongeveer. Aan beide kanten van het gebied ligt water, aan de ene kant een prutslootje van ongeveer een meter diep en aan de andere kant ligt een klein kanaal. Hieronder staan wat foto's, ze zijn met mijn telefoon gemaakt dus de kwaliteit is niet ideaal. Ik hoor jullie mening er graag over, vooral of jullie denken dat het mogelijk is(ik heb hoogstwaarschijnlijk niet de mogelijkheid tot het verkrijgen van een graafmachine). Als jullie nog tips hebben voor het bouwen, of willen helpen hoor ik het graag!

De overwoekering lijkt op deze plaatjes erger dan hij is, het kan heel makkelijk worden weggehaald met een hark en rijden.