Sleenerzand topic.

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
racingrolf
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: di 14 december 2010, 21:20
Mijn mountainbike: merida carbon flx team

vandaag 2 rondjes gedaan , en er zijn wat sporen maar er is goed te fietsen
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

Gisteren rondje wezen rijden op de route,nu dat het aan het dooien is is het een erg natte baan geworden met toch wel veel gladde situaties met ijs,natte sneeuw en sporen die nog bevroren zijn door de kou.Dus best wel oppassen dat je niet op je bakkes gaat.

Gisteren toch voor de zekerheid met Vredestyn Bull Lock banden gereden & geen enkele keer onder uit gegaan + klimmen/afdalen had ik veel grip want het is toch best wel glad op de route.
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Peter_Lammers
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 13:09
Mijn mountainbike: KTM Myroon Limited Edition 2014
Contacteer:

Gisteren de route gereden. Alle sneeuw inmiddels weg. Mooie route en zeer goed (recent?) bewegwijzerd. GPS track die ik had kwam niet helemaal overeen. Bosbouwers hadden op 2 plekken grote bomen over de route liggen. Ga zeker nog een keer terug in de zomer.
Meisjesvader van bijna 40 deelt zijn eigen ervaringen over het mountainbiken en alles wat hier bij komt kijken: https://www.facebook.com/meisjesvader" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.meisjesvader.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Harryd1969
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: vr 13 april 2012, 21:43
Mijn mountainbike: Canondale Scalpel carbon 1 XL
Contacteer:

Wat een rust hier. Wij gaan morgenochtend vroeg de route weer eens doen! Ik ga er vanuit dat ie er ook mooi bij ligt
gerco 301
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 12 juli 2010, 19:37
Mijn mountainbike: Specialized Turbo Levo FSR

ff een kleine update, het einde is in zicht, nog een paar bouwwerken afmaken en dan kan er binnenkort gereden worden.
Het probleem is gewoon dat het heel veel werk en is, en te weinig tijd :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Wederom heel fraai.
Dat wordt van het jaar toch een paar keer Sleen als ik dit zo zie.
gerco 301
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 12 juli 2010, 19:37
Mijn mountainbike: Specialized Turbo Levo FSR

de route ligt er mooi droog bij
Gebruikersavatar
Fries74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1077
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 16:52
Mijn mountainbike: Orbea Oiz 29 m10
Contacteer:

Ik weet nog steeds niet waar de rockgarden en the northshore precies ligt. Ik heb vorige week de route nog gefietst maar misschien niet goed opgelet. Waar ongeveer (op hoeveel km vanaf de start bij de kibbelkoele) ligt het
michel3vb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
Mijn mountainbike: One-On Lurcher
Contacteer:

Ziet er goed uit.
Mocht ik weer is een keer in de buurt zijn dan ga ik deze route zeker nog een keer rijden
hksmit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 238
Lid geworden op: do 15 juli 2010, 21:43
Mijn mountainbike: Bergwerk Faunus & Magura MB09XC
Contacteer:

@Fries74, de rockgarden ligt gelijk aan de eerste parkeerplaats van de kibbelkoele. Loopt parallel aan de linkerkant van de route. ( Op dit moment zit er nog een balk voor dat je er niet overheen kan )

Heb de route zaterdag nog gereden en ligt er droog en mooi bij op enkele sporen en bomen door bosbouw.

Oh en wat betreft de northshore, prachtig! Echt wat een werk moet dat al geweest zijn. Ziet er super uit jongens. Kan niet wachten overal overheen te kunnen en mogen rijden, al denk ik dat het zeker niet voor iedereen geschikt zal zijn! Wat een hoge bouwwerken!! :o
Mvg Harm
gerco 301
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 12 juli 2010, 19:37
Mijn mountainbike: Specialized Turbo Levo FSR

Er heeft ook heel veel werk in gezeten, maar het schiet nu mooi op, nog een paar zaterdagen en dan is het hopelijk klaar. Het lijkt hoger dan het is, het valt mee omdat hij wat breder word op hoogte.
De route word er straks langs geleid, je hoeft niet over de northshore als je het niet wilt, en je kunt overal nog kiezen waar je overheen gaat.
gerco 301
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 12 juli 2010, 19:37
Mijn mountainbike: Specialized Turbo Levo FSR

Zoals het nu lijkt met het weer, hebben we zaterdag (groot) onderhoud aan de route, we gaan de afdaling bij de parkeerplaats aanpakken want die is helemaal uit gesleten, hij was eerder net zo hoog als de bovenkant.

Afbeelding

Het is de bedoeling om die helemaal op te gaan vullen met zand en uit de kibbelkoele wat mooi kleefzand is, en grind van SBB, dit is ook voor de nieuwe bult er vlak voor gebruikt en die ligt er mooi strak bij.

Dus kan er zaterdagmorgen een klein beetje overlast zijn op die plek.
Je bent gewaarschuwd :D
gerco 301
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 12 juli 2010, 19:37
Mijn mountainbike: Specialized Turbo Levo FSR

nog een paar pica's van verleden week van de northshore

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Peter_Lammers
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 13:09
Mijn mountainbike: KTM Myroon Limited Edition 2014
Contacteer:

Heftig hoor.
Meisjesvader van bijna 40 deelt zijn eigen ervaringen over het mountainbiken en alles wat hier bij komt kijken: https://www.facebook.com/meisjesvader" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.meisjesvader.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
gerco 301
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 12 juli 2010, 19:37
Mijn mountainbike: Specialized Turbo Levo FSR

Zaterdag met het routeonderhoud de afdaling bij de parkeerplaats aangepakt, zoek het verschil :D

Afbeelding
Afbeelding

voor :-{


Afbeelding
Afbeelding

na :-q
Plaats reactie