scott frames

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
cal
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 19 september 2011, 12:31
Mijn mountainbike: scott scale 29"rc

ik heb voor de derde keer een nieuw frame gekregen van scott ivm problemen met mijn achterwiel .
hij blijft scheef trekken in het carbon.
nu heb ik na een maand weer hetzelfde probleem (het is mischien op te lossen met een steekas ).
maar heb zelf geen zin meer om te investeren om een nieuwe fiets goed te krijgen .
als ik weer een nieuw frame krijg is dit mijn 5e fiets in een jaar tijd .
BEGRIJP WEL GOED IK WORD SUPER GEHOLPEN KRIJG TELKENS ZONDER ZEUREN EEN NIEUW FRAME .
maar toch begint het te vervelen ,heeft iemand nog meer ervaring met dit probleem .of ben ik de enige .
heb nu een rc 2013 maar had eerst een rc 2012 en heb een pro 2012 gehad .
wie o wie weet raad ?
is het echt verholpen met een steekas of weer een investering naar de maan
strijd waardig om te winnen
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Als je al 5x een ander frame hebt gekregen voor hetzelfde probleem denk ik dat je in je recht staat als je aangeeft dat het produkt niet aan de verwachtingen voldoet en om een restitutie vraagt. Die gebruik je dan voor een ander frame dat hopelijk wel betrouwbaar is.
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

+1, want er gaat natuurlijk een moment komen dat je geen nieuw frame meer gaat krijgen, daar gaan ze natuurlijk niet oneindig mee door.
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Heb je ook al eens naar je wiel gekeken? Zit daar niet iets op wat je frame stuk maakt?
rutgervd1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: vr 14 augustus 2009, 17:08
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Als Scott 2012 Pro bezitter ben ik nieuwsgierig wat zich precies voordoet en hoe je het merkt van dat scheeftrekken? Kan ik daar bij de mijne ook op letten :wink:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Wanneer hij al 4 of 5 keer een nieuw frame heeft gekregen, ga ik er van uit dat is vastgesteld dat het niet aan het wiel ligt.
En in dat geval zou ik de koop ongedaan maken, en m'n geld aan een ander merk/type uitgeven.
Net wat Rilson en George zeggen.

En uiteraard ook nieuwsgierig naar hoe en wat.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3892
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Op facebook zeggen ze van hun zelf dat ze de carbonexperts zijn. https://www.facebook.com/scott.sports" onclick="window.open(this.href);return false; Misschien samen met Scott uitzoeken wat er nu aan de hand is?
◼︎ Go round the outside.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Vind het nogal een vaag verhaal. Er zijn er wel een aantal die er problemen mee hebben gehad, maar 5 keer??

Wat voor snelspanner gebruik je? Ik had zo een kcnc ding, en daarmee bleef mijn wiel ook niet vastzitten.
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Om even mijn Spark uit te sluiten; het gaat hier om een Scale???
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
dale c
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 832
Lid geworden op: vr 14 november 2008, 12:17
Mijn mountainbike: VS (29"steel, 26+alu), UK (700c steel, 29" steel)

Om even mijn Spark uit te sluiten; het gaat hier om een Scale???
als ik zijn signature zie wel ja.

Vreemd verhaal...4x hetzelfde euvel. Ik zou er ook behoorlijk sjaggerijnig van worden.
2 sec googlen en je ziet dat je niet de enige bent met Scott Scale misaligned achterwielen. Geen idee of dat ook om carbon gaat overigens. Sommige fietsenmakers weten er wel raad mee.

http://forums.mtbr.com/scott-sports/201 ... 89025.html
"Every day, once a day, give yourself a present. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black coffee"

For Sale: (Hope , Salsa , Surly, SRAM, Shimano)
Steppenwolf
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: do 2 december 2010, 17:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic S-Works World Cup 650B 2012, Specialized Comp Carbon 29er 2014
Contacteer:

Steekas zou een oplossing kunnen zijn, fixeer je het wiel.
Moet het wiel en frame wel geschikt zijn voor de ombouw.

Zou zeggen leg het eens voor aan de LBS, scheelt scott ook weer een framepje en de LBS de nodige energie :wink: .
Epic S-Works FSR Carbon 2012 World Cup (26 --> 27,5 inch)
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-3BTTLRKG.jpg

Stumpjumper Comp HT Carbon 2014 (29er)
http://www.mijnalbum.nl/Foto360-OYP6UY8R.jpg

Use BRAINS get SPECIALIZED
F r a n k D
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 6 juli 2011, 15:31

M'n eerste post, ben een passieve gebruiker van het forum :)
Maar je probleem lijkt sprekend wat ik ook had met mijn Scott ook een Scale 29 Pro.

Frame werd weggesleten door DTSwiss quick release systeem. Door het klemmen/gebruik schaafde er steeds een stukje carbon weg. Nieuw frame gekregen (RC) en heb nu een quick release van Hope op de ouderwetse klem manier. Probleem opgelost.

Hopelijk is dit je oplossing!
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

Ik zou zelf na 5 nieuwe frames in een jaar totaal geen vertrouwen meer hebben in hun frames. Ik zou de koop ongedaan gemaakt willen hebben en voor een merk gaan wat zijn frames van een andere fabrikant heeft.
cal
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 19 september 2011, 12:31
Mijn mountainbike: scott scale 29"rc

als ik mijn eigen geld terug krijg heb ik nog steeds een probleem .dit ivm opwaarderen bike .
heb nu alles xo van sram en wielen laten bouwen met cris king naven .dit heb ik gedaan omdat wij ook dachten dat de dt Swiss naven het carbon opvraten .ik heb nu nog snel spanners van dt Swiss .heb gekeken voor assen maar dan moet ik de naven ombouwen en dat kost bijna 200 euro .
ik heb nu ongeveer alles vervangen van fiets wat kan op mijn kosten omdat alles kapot ging (veel pech gehad en werd mij verteld dat rijden in de regen funest is voor een mtb).
wiel is nagekeken en is goed .maandag gaat mijn fiets naar Scott en hoor ik van hun wat ze denken .
ik hoop dat ze mij schadeloos stellen door een nieuwe rc te geven dan komt het ongeveer overheen met mijn opwaardering.(bedoel investering en aanschaf)voor hun is de rc inkoop natuurlijk een stuklager dan de catalogus waarden .want idd nog een frame zit ik niet meer lekker op de fiets rijd marathons for fun maar moet wel vertrouwen hebben dat mijn machine het aankan .heb me rot geïnvesteerd en koop expres duurdere bike voor zorgeloos seizoen .had misschien toch voor de Merida moeten gaan .
strijd waardig om te winnen
Steppenwolf
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: do 2 december 2010, 17:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic S-Works World Cup 650B 2012, Specialized Comp Carbon 29er 2014
Contacteer:

Cal waar laat jij jouw wielen ombouwen naar x12 steekassen?
Mijn LBS rekende met aanschaf van de 27,5 inch 650B stan's notube wielen een ombouwkit van 45 euro. Komt de DT swiss steekas er zelf nog bij zit je denk ik op ongeveer de helft:

vb:
http://www.bike24.com/p237105.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Weet natuurlijk niet ofdat jij eenzelfde ombouw voor ogen hebt en of dat met een scott ook daadwerkelijk kan.
Epic S-Works FSR Carbon 2012 World Cup (26 --> 27,5 inch)
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-3BTTLRKG.jpg

Stumpjumper Comp HT Carbon 2014 (29er)
http://www.mijnalbum.nl/Foto360-OYP6UY8R.jpg

Use BRAINS get SPECIALIZED
Plaats reactie