einde frame ?

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
oxygene
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: do 29 september 2005, 17:44
Mijn mountainbike: Bergamont bigg air 7.1 , focus fire edge

Net even gebeld met care 4 bikes in zeist
Super service !!! hij wil mijn fiets graag zien om te kijken of er evt garantie geclaimd
Kan worden
no risc no fun !
Fanman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 26 september 2005, 00:20
Mijn mountainbike: SC Blur LTc & Salsa El Mariachi
Contacteer:

Remy_ams100 schreef:
George schreef: Ik zou er overigens niet wakker van liggen en het gewoon herstellen, op het oog is het vooral lakschade en ik zie zo 1-2-3 niets wat een structureel risico zou kunnen zijn.
+1 , ik heb chainsuck schade gezien wat er "erger" uitzag .. en die bikes rijden ook nog steeds vrolijk rond ...
Hoewel ik het in principe wel met jullie eens ben zou ik hier toch even mee langs de dealer gaan. Het is voor mij niet helemaal duidelijk op de foto, maar ik vind het voor cable rub toch een vrij diepe slijtageplek.

Ik ga ervan uit dat je, na aanschaf van de fiets bij de dealer, nog geen buitenkabels hebt vervangen? Zo nee, dan vind ik het wel een beetje suf dat de lbs bij het klaarmaken van je fiets geen stickers heeft geplakt op de plekken waar de kabels het frame raken.
Work... the eight hours between bicycle rides.
Gebruikersavatar
Black Scotty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: za 7 april 2007, 22:33
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si 4 Carbon 2017
Contacteer:

Er hadden stikkers op gemoeten, wie dat had moeten doen is natuurlijk de vraag.
http://petpowerdh.wix.com/petpower4mischa#" onclick="window.open(this.href);return false;
oxygene
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: do 29 september 2005, 17:44
Mijn mountainbike: Bergamont bigg air 7.1 , focus fire edge

Er is inderdaad nog geen kabel vervangen nee fiets is alleen in het voorjaar en zomer gebruikt
En om op het garantie verhaal terug te komen
Fiets is gekocht bij tromm in Amsterdam
De dag dat ik hem ophaalde is mij nadrukelijk gewezen op
het feit dat ik niks zelf mocht verwijderen ivm garantie!!! Dit heb ik in acht genomen

En na al zoveel gezeik met tromm neem ik het zelfs voorlief dat mn voorvork maar 100mm ipv 180mm veerweg heeft voorvork word toch niet opgestuurd

Maar na zoveel dwars liggen van tromm moet ik wat! Heb er veel geld voor betaald maar houd er een made in china gevoel aan over :roll:
En met de kabels vervangen viel dit pas op omdat mn crank eraf moest en de schade achter de tandwielen zit
En als dan in een test lees dat het probleem bekend is zou je toch denken dat je in je gelijk staat
en er niet moeilijk gedaan word nou dikke fail


T zal erg moeilijk worden
Maar wil eingenlijk wel weten wat ik kan verwachten bij een Crashreplacement frame tegen een gunstige prijs
Hoeveel korting moet ik ongv aan denken ?
Aangezien tromm het elke keer laat afweten en geen enkele verantwoording neemt
Thnx voor de tips ;-)
Laatst gewijzigd door oxygene op do 14 februari 2013, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
no risc no fun !
maaf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2307
Lid geworden op: ma 21 januari 2008, 17:20

Crashreplacement is meestal geen werelddeal.

Ik snap dat je baalt, en ik hoop van harte dat het lukt. Maar het zou mij verbazen als je hier garantie of crashreplacement voor krijgt.
oxygene
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: do 29 september 2005, 17:44
Mijn mountainbike: Bergamont bigg air 7.1 , focus fire edge

Crashreplacement zowiezo
Ik lees op internet vehalen die variëren van 30 tot 50% korting maarja ik ga nergens vanuit

Zal een stukje van de mail quoten
Wenn Sie bedenken haben mir dem Rahmen weiterzufahren können wir Ihrem Fachhändler einen Crashreplacement Rahmen zu günstigen Konditionen anbieten.
Den Preis für den CRP Rahmen kann ich Ihnen leider nicht mitteilen, da wir diesen nur über Ihren Fachhändler vertreiben dürfen

Maar aangezien tromm niks meer laat horen as usual! Kom ik dat niet te weten
no risc no fun !
maaf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2307
Lid geworden op: ma 21 januari 2008, 17:20

Ben je lekker mee, zo'n service van een lbs.

Ik hoop voor je dat die andere toko de zaak voor je wil oppakken.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Ik weet niet wat een 'andere' shop voor je kan bereiken maar de heren Ietswaard van Care4bikes wíllen vast wel wat proberen te regelen.
Zou me verbazen als zij je schouderophalend weer wegsturen.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
maaf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2307
Lid geworden op: ma 21 januari 2008, 17:20

Maar even serieus: vinden jullie dan serieus dat cablerub onder garantie valt?

EDIT: overigens, nu ik de foto op pagina 1 nog eens bekijk lijkt het wel alsof de randen van de plekjes (sowieso de bovenste) zijn bijgeschilderd. Of wat is dat witte er omheen? Lijkt een andere kleur dan het frame zelf.
oxygene
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: do 29 september 2005, 17:44
Mijn mountainbike: Bergamont bigg air 7.1 , focus fire edge

Jup heb er weinig goede ervaring mee helaas
En hoop dat care 4 bikes voor me willen kijken
Toen ik ze belde en mn verhaal deed zei hij ook al
daar ben je klaar mee dan !!! Met zo een lbs
Ik stelde hem voor om de fotos en het contact van fabriek en mij door te mailen
hij zei ik heb dan liever dat je hierkomt zodat ik je persoonlijk te woord kan staan en de schade goed
Kan beoordelen
Dus ben enigszins hoopvol
Dus nu binnenkort de bike naar zeist brengen en dan afwachten
no risc no fun !
oxygene
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: do 29 september 2005, 17:44
Mijn mountainbike: Bergamont bigg air 7.1 , focus fire edge

Nee vind zelf ook niet dat cablerub garantie is !!!!
Maar aangezien dit op een plek zit waar je zo niet bij kan en je het ook niet ziet twijfel ik
En aangezien ik ivm garantie niks demonteerde want dat mag niet !
En als ik dan een test vind waarin er word gezegd dat de bekabeling
Bij het trapper gebied verbeterd moet worden denk ik ja wel garantie mijn menning
no risc no fun !
oxygene
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: do 29 september 2005, 17:44
Mijn mountainbike: Bergamont bigg air 7.1 , focus fire edge

Ik heb het bijgeschilderd toen ik de kabels vervangen heb maar toen ik merkte dat het erg diep was heb ik de lak weggepoetst en fotos gemaakt en toen is dit hele verhaal begonnen
no risc no fun !
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Maar ben je nu aan het downhillen met een 100mm vork???
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

maaf schreef:Maar even serieus: vinden jullie dan serieus dat cablerub onder garantie valt?
Dat hele stickergebeuren rond cablerub gaat me so-wie-so altijd boven mn pet.
Ik snap niet waarom die fabrikanten na pakweg 25 jaar rocket sciense mtb's nog nooit op het idee gekomen zijn om hun bikes -standaard- op de bekende 'gevoelige' plaatsen te voorzien van een stevige beschermsticker in de glansgraad van de lak.
Ja ik denk dat ik het wel weet waarom ze dat niet doen; gewicht!? Dus net zo'n foute beslissing als bezuinigen met vet om gewicht laag te houden (bijv Shimano).

Dan moet je, voordat je dolblij met je bike de maidentrip gaat maken, dus eerst met die stickers gaan lopen klooien.
Dat doe ik dan ook braaf, maar toch heb ik dit nooit begrepen.
Lever dan desnoods een vierkante meter sticker erbij, als je dan besluit om dat stickervel niet te gebruiken is dat jouw feestje.

Ik ben het volledig met ts eens dat er plaatsen zijn waar je als niet-blinde noob end-user rub kunt verwachten of desnoods na verloop van tijd ziet verschijnen.
Op het moment dat je een bike op zijn kop moet zetten of met spiegels op zoek moet gaan naar eventueel mogelijk aanwezigheid van rub, dan vind ik het een volstrekt andere kwestie.

Dus garantie in dit geval.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
oxygene
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: do 29 september 2005, 17:44
Mijn mountainbike: Bergamont bigg air 7.1 , focus fire edge

nee zeker niet hahahahaha nee deze fiets is alles behalve abused zelfs de banden zijn nog als nieuw
heb tot nu toe elke keer een bike moeten huren :-{

ik heb veel bikes gehad maar dit gezeik en gemier met de dealers en garantie ken ik niet
en de keer dat ik wel garantie moest claimen was het op mn 12e met een supermarkt atb en heb netjes mn geld terug gehad fietsje koste 250 gulden

Heb er ook enorm veel spijt van dat ik mijn fiets bij tromm gekocht heb die moeten het bij racefietsen en omafietsen laten
voordat de bike besteld werd super vriendelijk beloofde van alles gratis helm gratis bril
uiteindelijk alles zelf gekocht want hij beweerde dat het nooit afgesproken was
hij heeft 1 x mn voorwiel vervangen die was met de post zoek geraakt
voorvork opgestuurd ivm met veerweg problemen kwam na 4 maand net zo weer terug en kreeg de smoes dan hoort het zo he!

en sta nu feitelijk met de rug tegen de muur en houd er een frame aan over waar vraagtekens bij gezet kunnen worden
dat is zuur!!! :evil:
no risc no fun !
Plaats reactie