09-02-2013 - Wapenveld - Rabo Swolsebostocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
lameris
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 14 februari 2011, 22:23

zaterdag 9 februari is het weer zover. De Rabo Swolsebostocht in Wapenveld. Er zijn twee afstanden 35 en 50 km. De tocht staat bekend om de mooie route en de goede verzorging. Naast een nieuwe locatie van de tweede verzorgingspost is de route ook op een aantal plaatsen verlegd om de tocht nog uitdagender te maken.
Start adres: Voetbalvereniging WZC Kanaaldijk Wapenveld. Starttijden: 9.00-10.30 uur.

Meer info: http://www.swolland.nl/swolland/index.p ... ruari-2014
Afbeelding
philippevk
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 850
Lid geworden op: za 26 augustus 2006, 18:56
Mijn mountainbike: Spectral 125/Scalpel HT

Iemand ervaring met deze route en de verwachte staat van het parcours?
snow84
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 3 oktober 2012, 19:26

philippevk schreef:Iemand ervaring met deze route en de verwachte staat van het parcours?
zoals ieder parcour :D het weer, bodem ,en vooral !!wat zet je aan om te gaan ?
dit gedeelte van het bos omvat alles ,met mooi en slecht weer dus!
doe je ding :-q
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Paar jaar geleden meegedaan aan deze tocht. vond het toen een leuk en gevarieerd rondje. Stuk aan de westkant van de autosnelweg was toen wat natter. Per saldo denk ik dat het er wel aardig bij ligt op dit moment.
Gebruikersavatar
HVM
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 16:13
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 29
Contacteer:

Ik ga er zijn. Lijkt me een mooie tocht.
"Ik worstel en kom boven"
Gebruikersavatar
LOWLIFE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: do 17 november 2011, 13:56

Ook weer van de partij
Rust kan je redden.
hotdog
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 15:42
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 8.9 2016 Stealth + Canyon Lux CF World Cup 7 Xcobalt 2023

ben er ook bij. dit keer niet in het knaloranje :)

Code: Selecteer alles

climb    →   enjoy view
  ↑            ↓ 
rest     ←   descend
leonard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 28 juni 2006, 11:37
Mijn mountainbike: scalpel 69er

toertocht word speurtocht, jammer dat de een of andere onverlaat weer eens lintjes moest weghalen. Gelukkig snel weer de route terug gevonden, De organisatie had er weer veel werk van gemaakt, vooral het oversteken is prima geregeld, een applause voor de vrijwilligers die de hele ochtend in de kou hebben gestaan.
De lintjes hingen hier en daar wat ongelukkig maar ik ben maar 1x fout gereden op de 51km.

Leonard
hotdog
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 15:42
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 8.9 2016 Stealth + Canyon Lux CF World Cup 7 Xcobalt 2023

Heb 49 km geregistreerd met sports-tracker. 1 keer dachten we dat we fout gereden waren, omdat er nogal veel fietsers uit tegengestelde richting kwamen. Achteraf zaten wij op de goede route, en de rest lekker fout :)

Mooie tocht was het zeg! Ging er met gemengde gevoelens heen maar ben blij dat we deze tocht hebben gedaan. Goede afwisseling van technische stukjes, klimmen en karre-paden. Gemiddelde van 22 kwam wss door de harde ondergrond.

Wat ik niet snap: in de kantine was het helemaal niet druk. Normaal bij toertochten struikel je over de mensen, maar nu was er genoeg plek aan de bar, de tafels en ff wat snert halen was ook zo gepiept. Ligt dat aan weinig klanten of een hele goede organisatie? In geval van dat laatste: hulde! ;)

Code: Selecteer alles

climb    →   enjoy view
  ↑            ↓ 
rest     ←   descend
hadeba36
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 7 oktober 2008, 20:34

Mooie tocht, prima geregeld met verkeersregelaars. Hulde voor deze mannen en vrouwen om uren in de kou te staan.
Aan het eind waren er inderdaad lintjes weg, maar snel de route weer gevonden.
Dat het rustig is in de kantine zal ook te maken hebben met het feit dat je langs de parkeerplaats rijdt en dus snel de remmen dichtrekt. Jammer voor de omzet van de kantine.
Cyb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: do 6 januari 2005, 22:19
Mijn mountainbike: Rose RM 29er : B1-Cyber : American Eagle SS

Parcours was erg leuk om te rijden, mag die harde ondergrond wel :-D . Ook wij hebben even rondgereden op zoek naar een volgend lintje. Met behulp van een local weer op de goede route terecht gekomen. Was idd goed verzorgd, bedankt mensen.
Gebruikersavatar
HVM
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 16:13
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 29
Contacteer:

Erg mooie route ja. Ook af en toe wat leuke uitdagende klimmetjes en afdalingen. Goed georganiseerd.
"Ik worstel en kom boven"
Grunniger
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 23 januari 2008, 09:46
Mijn mountainbike: Flash 29'er

Heeft iemand de tocht met GPS opgenomen? De batterijen van mijn Garmin waren onderweg op, vergeten op te laden. :((
racingrolf
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: di 14 december 2010, 21:20
Mijn mountainbike: merida carbon flx team

zoiets http://connect.garmin.com/activity/271193905" onclick="window.open(this.href);return false; zit ook een foutje in bij de leemkule door wat verkeerde lintjes
Grunniger
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 23 januari 2008, 09:46
Mijn mountainbike: Flash 29'er

Bedankt RacingRolf!

Ik vind het één van de mooiste tochten uit de omgeving.
Plaats reactie