Appelscha - Diever

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
gisissi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: za 1 oktober 2011, 16:40
Mijn mountainbike: Radon ZR Race 8.0 29"
Contacteer:

Op de route ligt geen sneeuw meer, in het bos een beetje. Prachtig dus.

Was weer opvallend druk zonet, eigenlijk de laatste weken al. En maar klagen over de modder maar wel massaal blijven komen... :wink:
Enig idee hoe lang deze tocht is, en wat voor verlichting je nodig hebt.
Volgens mij wordt de Appelscha route gevolgd, km of 17 dus. Er bestaat vast een mogelijkheid om meerdere rondjes te doen. Ik fiets zelf met 2x500 lumen, 1x op het stuur en 1x op de helm. Is prima te doen dan.
gisissi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: za 1 oktober 2011, 16:40
Mijn mountainbike: Radon ZR Race 8.0 29"
Contacteer:

Resultaat beide kant een blauwe heup
Wel op de FF toch?

niet alleen hard trouwens, ook scherp. Vooral in/nabij het dennenbosje. Al met al, als er iemand is die nu een rondje doet en er niets aan vindt, dan wordt het nooit meer wat.....
S-Wapse
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 24 april 2011, 21:38
Mijn mountainbike: Giant XTC 29 Composite 0

Nee niet op de Fredjes, maar op de RocketRon's op 2,5 bar. Rolt wel goed. En op een paar plekken was het ook dooi dus was maar goed ook dat ik er niet op gegokt had. Heb nog wel staan twijfelen thuis.
Maar nu kunnen de fredjes er wel om, maar niet te hard denk ik ivm. lekrijden
S-Wapse
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 24 april 2011, 21:38
Mijn mountainbike: Giant XTC 29 Composite 0

Vanmorgen even een rondje gedaan en moet zeggen viel me niet tegen. Op een paar plekken wel wat oneffenheden door bevroren rij sporen maar over het algemeen goed. Ging lekker hard op de fredjes !
Hoe hard geen idee want mijn fietscomputer is blijkbaar niet bestand tegen -5 hij wilde alleen nog maar calibreren :~
racingrolf
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: di 14 december 2010, 21:20
Mijn mountainbike: merida carbon flx team

vanochtend ook een rondje diever appelscha gedaan , appelscha was lekker diever een drama door de vele bosarbeid
S-Wapse
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 24 april 2011, 21:38
Mijn mountainbike: Giant XTC 29 Composite 0

Oh dat geloof ik graag Dieverroute is al een tijdje niet best en nu al die blubber is bevroren is zal het wel bijna onfietsbaar zijn.
Harryd1969
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: vr 13 april 2012, 21:43
Mijn mountainbike: Canondale Scalpel carbon 1 XL
Contacteer:

Vanmiddag stuk van de route in de nog steeds verse sneeuw gefietst. Was nog niemand geweest na de laatste sneeuwval want was geen enkel spoor. Was redelijk goed te doen. Wel oppassen voor ijs op sommige stukken want dat is verraderlijk glad of je gaat door het broze ijs heen. Wel gaaf om zo een keer in de sneeuw te fietsen!
gisissi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: za 1 oktober 2011, 16:40
Mijn mountainbike: Radon ZR Race 8.0 29"
Contacteer:

Lees in verschillende media dat SBB de komende maanden aan de kap van enkele hectare bos ( Drents Friese wold t.h.v. Appelscha ) gaat beginnen. Dat kan gezien de in aantocht zijnde dooi en de ervaring uit Diever alleen maar erg slecht nieuws betekenen voor de MTB route. Wil niet op de zaken vooruit lopen ( doe het toch... :wink: ) maar is er iemand van het reguliere onderhoud die korte banden onderhoud met SBB en kan aandringen op behoud van de steeds populairder wordende route?
MTB-Trek
All rounder
All rounder
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 4 april 2011, 09:18
Mijn mountainbike: Cube LTD SL 29 -2014-, Cube AGREE GTC SL 2014

gisissi schreef:Lees in verschillende media dat SBB de komende maanden aan de kap van enkele hectare bos ( Drents Friese wold t.h.v. Appelscha ) gaat beginnen. Dat kan gezien de in aantocht zijnde dooi en de ervaring uit Diever alleen maar erg slecht nieuws betekenen voor de MTB route. Wil niet op de zaken vooruit lopen ( doe het toch... :wink: ) maar is er iemand van het reguliere onderhoud die korte banden onderhoud met SBB en kan aandringen op behoud van de steeds populairder wordende route?
Daar zijn we dan mooi klaar mee... :-{
WIE REMT, VERLIEST...
Erikje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2968
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00

Het bos is toch groot genoeg om (tijdelijk) ergens anders te biken?
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Route van Appelscha ligt er prima bij op het ogenblik. Wel jammer van de jaarlijkse wandeltocht die vandaag weer over de route ging.
Gebruikersavatar
MT-Ben
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: za 31 januari 2009, 17:16
Mijn mountainbike: Flash F2 + Lefty

Is de Diever route alweer een beetje te rijden?
Cyclops
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 4 december 2012, 19:23
Mijn mountainbike: Ghost HTX 29 Actinum 9000

Zou Diever links laten liggen.
Gebruikersavatar
MT-Ben
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: za 31 januari 2009, 17:16
Mijn mountainbike: Flash F2 + Lefty

OK, wordt dus alleen Appelscha (mits deze wel te rijden is).
Cyclops
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 4 december 2012, 19:23
Mijn mountainbike: Ghost HTX 29 Actinum 9000

Appelscha zal een stuk beter zijn dan Diever, ga morgen zelf ook maar eens een kijkje nemen op de route in Appelscha
Plaats reactie