Specialized Camber Expert Carbon 29 (nieuwe foto's pag. 2)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Tank
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 17:23
Mijn mountainbike: Specialized Camber Expert Carbon 29

Vanmorgen het perfecte weer om mooie foto's te maken van mijn nieuwe fiets voor de komende 4 jaar:

Specialized Camber Expert Carbon 29 (uitgevoerde upgrade in rood), (tijdelijke upgrade), (bestelde upgrade in groen)

Specificaties

FRAME FACT 9m front triangle, M5 rear triangle, 29" geo., tapered HT, internal Command Post routing, 142mm dropouts, sealed cartridge bearing pivots, PF30 BB, disc only, replaceable der. hanger, bolt-on cable guides, 110mm travel
ACHTERVERING Custom FOX Float CTD Evolution with AUTOSAG, Climb, Trail, Descend settings and rebound adj., 200x49mm
VORK FOX Float Performance 29, FIT damper, tapered steerer, LO and reb adj., standard QR dropouts, 110mm travel
BALHOOFDSTEL 1-1/8 and 1-1/2" threadless, 1-1/2" lower, cartridge bearings
STUURPEN Specialized XC, 3D forged alloy, 4-bolt, 31.8mm clamp, 6-degree rise, S: 60mm, M: 75, L:90, XL/XXL:105mm
STUUR Specialized XC Mini-Riser, 7050 butted alloy, 720mm wide, 10mm rise, 10-deg. backsweep, 6-deg. upsweep, 31.8mm (Downhill stuur), (SWorks Carbon Mini-Riser)
HANDVATTEN Specialized Sip Grip, S/M: Regular, Others: XL thickness (Specialized Ergon Grip)
VOORREM Custom Formula T1 S, hydraulic disc, metallic pad, S/M:180mm rotor, Others: 200mm rotor
ACHTERREM Custom Formula T1 S, hydraulic disc, metallic pad, S/M:160mm rotor, Others: 180mm rotor
REMHENDELS Custom Formula T1 S, hydraulic disc, tool-less FCS and reach adj., SRAM compatible MiXmaster shifter mounts
VOORDERAILLEUR SRAM X7, 10-speed, S3 direct mount for DMD, bottom pull (SRAM X0)
ACHTERDERAILLEUR SRAM X0, 10-speed, mid cage, Type 2
SCHAKELHENDELS SRAM X9, 10-speed, trigger, w/MatchMaker clamp (SRAM X0, 10-speed)
CASSETTE SRAM PG-1050, 10-speed, 11-36
KETTING KMC X10, nickel plate, reusable Missing Link
CRANKSTEL Custom SRAM carbon S-2200, w/ carbon guard, PF30 spindle, removable spider, S: 170mm, Others: 175mm
TANDWIELEN 36/22, w/ carbon guard
TRAPAS SRAM PF30, OS press-in bearing, sealed cartridge
PEDALEN SPD XT
VELGEN Roval Control Trail 29, alloy disc, 27mm, 32h
VOORNAAF Roval Control Trail 29, OS28 end caps, QR, 32h
ACHTERNAAF Roval Control Trail 29 142+, DT Swiss alloy cassette body, 12mm thru-axle, 32h
SPAKEN DT Swiss Super Comp, 2.0/1.65/1.8 stainless
VOORBAND Specialized Ground Control, 2Bliss Ready, 60TPI, aramid bead, 29x2.3"
ACHTERBAND Specialized Ground Control, 2Bliss Ready, 60TPI, aramid bead, 29x2.1"
BINNENBAND Ultralight presta
ZADEL Body Geometry Henge Comp, hollow Cr-Mo rails, 143mm
ZADELPEN Specialized Command Post BlackLite, 3 position, adjustable height w/air spring, remote operated, single bolt head 30.9mm, 100mm travel, all sizes
ZADELPENKLEM Command Post 34.9mm clamp, 7050 hard anodized alloy collar, single bolt w/cable guide

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Tank op zo 3 maart 2013, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Everything you need. Nothing you don't. http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 14&t=98498
roger77
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: vr 18 januari 2008, 22:22
Mijn mountainbike: kona hei hei deluxe 29r Giant Fathom 29er 1 2019

Zeer mooie fiets. Dit is nu een speci waar ik blij van kan worden. 8) Als ik een speci zou kopen dan werd het toch wel een camber en deze uitvoering is toch wel zeer mooi. Ongelofelijk dat ik dit zeg maar deze mag van mij meteen bij de bike van het jaar 2013. Mijn stem heb je :bier:
Veel plezier ermee (maar dat gaat wel lukken denk ik zo).
HAPPY TRAILS!
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Heel erg gaaf! Ziet er echt mooi uit :-q
Basso68
All rounder
All rounder
Berichten: 115
Lid geworden op: vr 3 september 2010, 09:42
Mijn mountainbike: BMC Teamelite TE02 * Trek Fuel EX9

Supermooie fiets Tank! Mooie kleurstelling, goede afmontage, mooi geheel.

Dat wordt de volgende keer hier (Montferland) de route over vliegen!
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Mooi ding. Heb ik ook wel een beetje een zwak voor gekregen.
Have fun!
Nordin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 588
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 15:01
Mijn mountainbike: 29er only

Erg mooie fiets! Maar wat ik dan niet snap is dat de achteras een 12mm steekas is, en de vooras een QR. En dat op een trailbike :~
Gebruikersavatar
A3 van Lunssen
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 561
Lid geworden op: wo 19 oktober 2011, 20:45

Mooie bike, mooie pics! Veel plezier ermee de komende 4 jaar! :-q
Tank
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 17:23
Mijn mountainbike: Specialized Camber Expert Carbon 29

Iedereen tot zo ver bedankt voor de complimenten, ben zeer content met de bike en de foto's zijn ook geslaagd vanmorgen.

Nordin, eens, Specialized heeft voor zelf iets verzonnen wat net zo stijf blijkt te zijn in de praktijk, ipv dit eigenwijze had ik voor liever ook een steekas gehad. Mijn LBS liet ook wel doorschermeren bij de selectie welke uitvoering Comp of Expert, dat hij de QR niet kon beargumenteren; het grote Specialized weet wel wat het doet, in de praktijk heb ik er dan ook nog geen nadeel van ondervonden; citaat uit een Engelse MTB test van de bike: "oversized 28mm end caps on the front help helping to stiffen up the interface between hub and fork".
Laatst gewijzigd door Tank op zo 13 januari 2013, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Everything you need. Nothing you don't. http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 14&t=98498
Nordin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 588
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 15:01
Mijn mountainbike: 29er only

Tank schreef: Nordin, eens, Specialized heeft voor zelf iets verzonnen wat net zo stijf blijkt te zijn in de praktijk, ipv dit eigenwijze had ik voor liever ook een steekas gehad. Mijn LBS liet ook wel doorschermeren bij de selectie welke uitvoering Elite of Expert, dat hij de QR niet kon beargumenteren; het grote Specialized weet wel wat het doet, in de praktijk heb ik er dan ook nog geen nadeel van ondervonden.
Specialized heeft inderdaad OS28 einddoppen. Zij zeggen zelf ook dat deze in de praktijk de stijfheid van een steekas erg dicht benaderen. Vreemd dat zij op de Stumpjumper FSR dan wel weer steekassen monteren.

Het belangrijkste is echter dat de fiets goed rijd, of er nou steekassen op zitten of niet. Veel plezier ermee en veel veilige kilometers!
Tank
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 17:23
Mijn mountainbike: Specialized Camber Expert Carbon 29

Een foto van de Fox Float CTD Performance vork en de vooras met OS28 einddoppen.

Afbeelding
Everything you need. Nothing you don't. http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 14&t=98498
Tank
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 17:23
Mijn mountainbike: Specialized Camber Expert Carbon 29

Basso68 schreef:Dat wordt de volgende keer hier (Montferland) de route over vliegen!
Mijn vaste rondje vandaag ging als een speer, met name in het klimmen merk ik het gemak tov mijn 'oude' fiets.
Ga binnenkort weer naar Montferland, kijken hoe het dalen op volle snelheid gaat.
Everything you need. Nothing you don't. http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 14&t=98498
agent mulder
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 229
Lid geworden op: di 6 oktober 2009, 14:17
Mijn mountainbike: EPIC CUSTOM, KONA ROVE LTD

Mooie fiets Tank ! :-q Mischien komen we elkaar wel tegen op de route van Montferland, ben ik ook regelmatig te vinden :-D
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Mooie fiets. Krijg je veel plezier van. Dat weet ik zeker.
Potr
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: wo 7 april 2010, 08:32
Mijn mountainbike: Comp Carbon 2011

je sensor van je camera is vies... :) Maar erg mooie bike!
Gebruikersavatar
Ron.l
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 896
Lid geworden op: za 3 april 2010, 22:40

Zeer mooie Specialized Tank,het afdalen gaat zeker super in Montferland.
Heb een keer een rondje gedaan met de stumpjumper van mijn vrouw,gewoon super.
Cannondale Scalpel 29 Carbon Team**Eagle** ( 9,8 kg ) ******* Cannondale F-si Carbon 2***** Cannondale Caad 8
http://ridemymtb.com/Team-RideMyMTB/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie