15-12-12 MTB Eindhoven

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
MR Scalpel
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: za 27 oktober 2012, 22:50
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 2013

Iemand ervaring met deze tocht?
Laatst gewijzigd door Jelle1707 op ma 17 december 2012, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: In het vervolg graag wat meer info vermelden. Er zijn genoeg tochten in de omgeving van Eindhoven. Dus graag specificeren. Thx!
“I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black.”
Freddie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 552
Lid geworden op: za 5 februari 2005, 23:42
Mijn mountainbike: Van Nicholas Zion 29er

Welke tocht? (linkje)
Hoeveel plezier ik ook heb gehad met het uitzoeken en bouwen van m'n Zion, het rijden blijft toch het leukst
Gebruikersavatar
pietheinpeeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: di 19 april 2011, 15:56
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 9.9 (2017)

MR Scalpel schreef:Iemand ervaring met deze tocht?
Deze: http://wtccw.nl/winteravondronde?
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Ziet er uit als een variatie op de Oude Spoorbaanroute in Waalre met behoorlijk lange aan- en afloopstukken over verhard terrein van en naar Eindhoven Centrum. Kun je beter een keer de vaste Waalre route(s) (+40km) aan elkaar rijden. Bij Wilhelmina wel altijd erg druk, dus als je voor de gezelligheid gaat..
Gebruikersavatar
Eyeball
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 22 juni 2011, 21:32
Mijn mountainbike: Trek Rumblefish 29er fully

Is de bedoeling dat wij hier ook heengaan met een mannetje of 4
Don't Cry, RUN!!! (or BIKE!!!)
patje s
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: di 23 november 2010, 09:45

Heb deze reeds 2X gereden best leuke tocht zal terug present zijn dit jaar heel veel offroad enkel eerste 2a3 km om het centrumuit te rijden en laatste 2a3km verhard om terug binnen te rijden
Connie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: ma 8 maart 2010, 14:42
Contacteer:

Al twee jaar foto's wezen maken en ook dit jaar weer present. Nu alleen hopen dat de weergoden ons eens goed gezind zijn, want daar ontbrak het de laatste jaren een beetje aan, maar voorlopig zien de voorspellingen er goed uit :-q

In de donker over deze route is toch wel heel iets anders dan overdag de vaste route in Waalre rijden. Niet in de laatste plaats omdat de terugweg met een glas Glühwein op misschien wel heel anders aanvoelt als heen :-D

Groetjes,
Connie
patje s
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: di 23 november 2010, 09:45

Ben hier gisteren ook komen rijden. Tot aan de tussenstop liep het lekker, eens ik daar was begon het even goed te regenen wat ook te merken was later op de trak. Echter na een 20km sloeg het nootlot toe. De biker voor mij maakte een stuurfoutje met als gevolg voor hem een zware val die ik niet meer kon ontwijken. Ik ook los over kop en onze 2 bikes over me heen. Na enkele minuuten bekomen met 3 onze weg verder gezet. Ik de man met gekneusde schouder en de man die onze fietsen uit elkaar heeft gehaald. Een tijdje later op een dijk die vrij drasig lag voelde ik dat het toch iets erger was met mij dan dat ik eerst gedacht had. Toen ik aan de auto mij omklede zag ik de gapende wonde aan mijn knie. In het naar huis rijden ben ik toch maar aan een hospitaal gestopt. Het verdikt 3 hechtingen, een gekneusde knie en arbeids ongeschikt tot nieuwjaar en dus ook niet meer fietsen tot dan.
Graag had ik ook iets geweten via deze weg van de andere man hoe het met zijn schouder is hij kon deze bijna niet meer bewegen achteraf in het cafe.
Connie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: ma 8 maart 2010, 14:42
Contacteer:

@Patje s Beterschap! Dit is echt balen...

Het zag er gisteren tot de start goed uit. Ik was samen met een vriendin op stap. Temperatuur heel zacht, regen zou pas later op de avond komen (dacht ik ...) en we hadden een mooi plekje uitgezocht met de High Tech Campus op de achtergrond. Tegelijk met de eerste fietsers, kwamen de eerste druppels (weliswaar nog klein) maar de fietsers draaiden precies twintig meter voor ons van het pad af en reden achter ons langs! Klein foutje in de kaartlezing :roll: Toen snel rennen dus en ander plekje met gelijksoortige achtergrond uitgezocht. Ach ja, het is nooit saai in het donker in de modder zullen we maar zeggen! Maar vandaar dat we het eerste groepje gemist hebben.

Moeilijk zeggen hoeveel deelnemers er precies langs geweest zijn, maar het zullen er een honderd geweest zijn denk ik. Daarna doorgereden naar het park bij de Genneper Watermolen waar iedereen op de terugweg langs zou komen. Toen regende het intussen al een stuk harder, maar we zijn niet voor een kleintje vervaard en hebben gewoon weer een plekje opgezocht met veel kleurtjes op de achtergrond. De groepjes waren hier grotendeels uit elkaar gevallen, en we zagen er soms ook aan de overkant langs fietsen, die hadden het laatste stuk route gemist/mis gehouden.

We zijn tot kwart over acht daar gebleven en hadden toen wel het idee dat iedereen langs geweest was. Tegen die tijd waren we ook wel nat genoeg trouwens :-D

De foto's zijn al te zien via http://www.conniesinteurfotografie.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Groetjes,
Connie
patje s
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: di 23 november 2010, 09:45

Weet iemand of deze dit jaar terug doorgaat ?
Connie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: ma 8 maart 2010, 14:42
Contacteer:

Ik heb het daarnet even nagevraagd, maar hij gaat dit jaar niet door.
patje s
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: di 23 november 2010, 09:45

Connie schreef:Ik heb het daarnet even nagevraagd, maar hij gaat dit jaar niet door.
Tanks spijtig was dit was andere jaren een mooie tocht
Plaats reactie