3-11-2012 - Nunspeet - Raboveldtoertocht 30-50-75km

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

hardcore-biker schreef:en laat mij gewoon verassen
have fun :-q
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

hardcore-biker schreef:Ik woon in nuspeet en fiets overal, vorige week Reichswald mookerheide gefietst erg leuk berg op en af..
Nunspeet daarintegen echte veluwe met zeker leuke en afwisselende singels, de Raboveldtoertochten voorgaande jaren waren allemaal zeer nat in deze tijd van het jaar, maar zeker niet de minste tochten, het geeft bij mij altijd een extra dementie zwart terug komen en weer aards voelen. Dus morgen ben ik weer van de partij regen of geen regen en laat mij gewoon verassen (het bos is nog steeds herfstachtig wat zeker mooi is). Tot morgen.
De modder zal dit keer mee vallen. Er zal veel meer blad op de grond liggen dan water gezien de weersverwachting(http://www.weer.nl/wereldweer/actueel-e ... speet.html" onclick="window.open(this.href);return false;).
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
jerry
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 26 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Maaf schreef:
maaf schreef:Iemand enig idee waar de splitsingen zitten? Ik zie op de site wel gps bestand staan, maar kan 'm niet openen.
Bij (opkomend) slecht weer zou ik toch wel stiekem liever 50km rijden dan 75km namelijk....
De splitsing van de 75km zit al na 11km, maar je kan ook de route van de 75km rijden en dan later eventueel de splitsing van de 30km nemen. Dan kom je uit op 57km.
maaf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2307
Lid geworden op: ma 21 januari 2008, 17:20

Kijk, dat is goed om te weten! Uiteraard is 75km wel het streven, maar fijn om te weten dat er nog ergens een escape is :)
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3879
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Waar is de gpx trouwens te vinden? Zie zo niks op de info pagina van de organiserende TC.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Tijgerhaai schreef:Waar is de gpx trouwens te vinden? Zie zo niks op de info pagina van de organiserende TC.
Deze dan van mij vorig jaar http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=1350742 ? Maar ik zou toch de bordjes/lintjes volgen..............
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

ik heb er ook even naar zitten zoeken, als je op de link uit de startpost klikt, dan staat er onderaan een tabel met de verschillende tochten die ze organiseren. in de rechterkolom staat een documentlogo, waar je op kan klikken, dan krijg je de plattegrond en de mogelijkheid de gpx te downloaden.

hier een directe link: http://www.tcdevolharding.nl/pages/47/r ... wsaction=v" onclick="window.open(this.href);return false;

zo te zien heeft fred in het begin een bordje gemist ;-) of waarschijnlijker z'n gps was even de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3879
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

top, staat er in tot straks.
◼︎ Go round the outside.
hardcore-biker
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 1 november 2009, 21:30
Mijn mountainbike: trek 8000

zo, weer na een paar heerlijke herfstbokjes nagenieten van de altijd mooie tocht! de singles lagen er weer mooi bij en het bos ook, lekker tempo gefietst (50 km) en de super singles in het eindstuk is altijd genieten geblazen...trakteren ons op een heerlijke wok vanavond :-q . organisatie bedankt weer!!! dit was de vrouw van hardcore biker
Gebruikersavatar
alstro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 11 november 2003, 22:26
Mijn mountainbike: een schuur vol
Contacteer:

laat gestart, lekker rustig. Maar dus wel bijna hele 75 km in de regen en modder glijboel laatste uur gereden. Het mooiste stuk was er helaas ook nog eens uitgehaald, geen heide deze editie * omdat het te nat zou zijn volgens de organisatie.
Al met al wel eens leukere tochten gereden.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Lekker vroeg begonnen om niet te veel in het drukke verkeer te hoeven te rijden en vanwege de voorspelde regen. Dus voor 09:00u al op pad en ging lekker. Ondergrond viel me meer dan mee en kon lekker trappen, dus weekje Turkije uit de beentjes.
Route prima voor elkaar, voldoende afwisseling, leuke singletracks, paar langere stoempstukken. Aantal oversteeks ook goed geregeld.
Laatste 45 minuten in de regen en toe wat smeriger, maar kan me voorstellen als je een uur later daar gereden had het een bende kon worden.
Laatste gedeelte altijd leuk, maar helaas ook (te) druk om lekker door te kunnen rijden omdat sommige heuveltjes een onneembare helling leek te zijn. Dan maar even inhouden en wachten tot ik er langs kon en ach, het is november en hoor ik te rusten........
Geen spijt van deze tocht en is en blijft 1 van mijn favoriete tochten in de winter met lekker wat km's. Organisatie opnieuw bedankt voor de leuke tocht :-q
M'n rondje op Strava: http://app.strava.com/activities/26787892
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bduits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: do 16 april 2009, 07:54
Mijn mountainbike: Lapierre XR SL 729, Orbea Terra Black Gravel, Ghost HTX 9000 Actinum 29, Empella CX'er

alstro schreef:laat gestart, lekker rustig. Maar dus wel bijna hele 75 km in de regen en modder glijboel laatste uur gereden. Het mooiste stuk was er helaas ook nog eens uitgehaald, geen heide deze editie * omdat het te nat zou zijn volgens de organisatie.
Al met al wel eens leukere tochten gereden.
Ik kan mij werkelijk niet voorstellen dat je het stuk over de heide het mooiste stuk van de vorige editie vond. Het zijn lange saaie rechte stukken, waar je dan wel weer snelheid kan maken, dat wel.
In het begin en aan het eind zitten de slingerende single-tracks die volgens mijn mening veel uitdagender zijn. Maar goed het is waar je van houdt :-q

Maar nattigheid is zeker niet de reden van de route-aanpassing geweest. De heide is er uitgehaald wegens de lange rechte saaie stukken (onze mening dus) en omdat de route ook wel weer eens aangepast mocht worden.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3879
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik was er heen met een groepje waarmee we de MTB training gedaan hadden. Opgedeeld in groepjes voor de 30, 50, en 75 Km. Ik ging voor de 50, maar na een tijdje was ik mijn groep al kwijt. Tijdje bij de verzorging staan wachten, maar ze daar ook niet meer gezien. Dus voor ik koud werd maar verder gereden.

Toer zelf vond ik top. (eerste keer toertocht, moest je die kaart eigenlijk nog ergens inleveren?) Laatste Km's zat ik er wel een beetje door. Maar zolang ik nog af en toe iemand inhaalde en zelf niet te veel werd ingehaald vond ik dat ik redelijk op koers lag. Gaan we vaker doen.

Mijn rondje: http://app.strava.com/activities/26819066" onclick="window.open(this.href);return false;
◼︎ Go round the outside.
hardcore-biker
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 1 november 2009, 21:30
Mijn mountainbike: trek 8000

Hoeveel mtb rijders zijn er aan de start verschenen, weet iemand dat.
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

1300 deelnemers, 1500 krentenbollen, 100 liter snert, 100 gehaktballen, 2 ambulances...

De opkomst viel niet tegen. Het vernieuwde stuk van de 75 km was echt een verbetering. Zelf heb ik het begin van de 75 gedaan om na de eerste post de 30 km op te pikken. Kwam met 50 km weer terug in Nunspeet.

Namens de TC Volharding hebben we het weer graag gedaan voor jullie.

Tot februari 2013
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
Plaats reactie