Geen vraagprijs, geen topic

Bied hier je mountainbike, frame, onderdelen of wat maar met mountainbiken te maken heeft aan.
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Onze regel 'vraagprijs verplicht' bestaat op de kop af 4 jaar (inmiddels al 8)
Omdat nog steeds mensen moeite schijnen te hebben met deze relatief simpele regel zal er vanaf strenger mee om worden gegaan door het forumbeheer.

Geen vraagprijs vermelden betekent dat je topic zal worden leeggehaald, voorzien van *zip* in de topictitel en als toetje een slot.
Daarna kan je het gewoon opnieuw proberen, maar dan mét vraagprijs.

Mocht dit tóch te lastig voor de member blijken, dan kunnen andere maatregelen worden getroffen.
We hopen uiteraard dat dit niet nodig is.

Namens het forumbeheer ; bedankt voor de medewerking :-q
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Kijk dat is tenminste helder en daadkrachtig... :-q
Kunnen jullie niet een opzetje maken waarin men het eea moet invullen, zodat we universele advertenties krijgen? Krijg je ook niet 20 vervolgmail, wat is de maat, waar is het te koop etc.
Jorgos1983
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: do 19 mei 2011, 15:17

Kunnen jullie niet een opzetje maken waarin men het eea moet invullen, zodat we universele advertenties krijgen? Krijg je ook niet 20 vervolgmail, wat is de maat, waar is het te koop etc.
Lijkt me een goede :-q

Edit: Is er blijkbaar al :)
Laatst gewijzigd door Jorgos1983 op ma 24 september 2012, 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Is er toch?

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 83#p864313" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: Of zo toch wel minimaal...
ras8176
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: di 16 maart 2010, 23:29
Mijn mountainbike: scott spark 920
Contacteer:

Ik ben er eigenlijk voor dat members, een topic mogen openen nadat ze meer dan 45 post hebben.
Dit zeker om te weten, dat ze serieus hier blijven. komt er op neer wat wicked al eerder had gezegt over het komen en
gaan van members in het beginners hoek. :-q
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

ras8176 schreef:Ik ben er eigenlijk voor dat members, een topic mogen openen nadat ze meer dan 45 post hebben.
Dit zeker om te weten, dat ze serieus hier blijven. komt er op neer wat wicked al eerder had gezegt over het komen en
gaan van members in het beginners hoek. :-q
Bedankt voor het meedenken, maar het verhogen van de postcount-norm is op dit moment niet iets waar wij mee bezig zijn. Met 25 posts scheidt het kaf zich al aardig van het koren.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ja maar als je echt wil zijn 25 posts zo gezet. Dus in die zin is een verhoging misschien best handig. Zag trouwens op de Belgische wel dat ze een meer vaste Layout hebben voor de verkoop afdeling, en het voordeel was dat er bij verkoop het was ingedeeld per onderwerp. Hierdoor is dat wel overzichtelijk zoeken. Daarnaast moet ik wel zeggen dat de rest van de site er 10x minder uitziet als deze...
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

De indeling van verkoop is op de belgische site inderdaad wel overzichtelijker. Nadeel daar is dat er dus geen vraagprijs verplicht is, iets waar ik ook zeker voor ben. Ik zou zeggen dat een foto wellicht ook wel verplicht zou kunnen zijn, kreeg onlangs een nieuw en ongebruikte derailleur aangeboden en na een foto te hebben gevraagd bleek het een model te zijn uit 2004! Duidelijke foto, prijs en omschrijving werkt voor iedereen het makkelijkste.

Er wordt trouwen in belgie ook nauwelijks opgeruimd. In de verkoop sectie staan eindeloos topics die al lang verkocht zijn, dat ziet er hier veel beter uit gelukkig :-q
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

mud mate schreef:Ja maar als je echt wil zijn 25 posts zo gezet.
Ook daar is een remedie voor: we letten ook op de kwaliteit van de posts, zeker als iemand aan het spammen is om zsm de 25 te halen. Voor alle duidelijkheid: dat levert dus meteen een verkoopban van minimaal een maand op.
mud mate schreef:en het voordeel was dat er bij verkoop het was ingedeeld per onderwerp. Hierdoor is dat wel overzichtelijk zoeken.
Een suggestie die we regelmatig krijgen en ook zeker de aandacht heeft. Er zijn redenen waarom we het nog niet doen (hoe dan op te delen (ik heb eens een suggestie van wel 30 rubrieken gezien ;) ), een erg lange lijst van subforums...), we kijken ook naar de mogelijkheden om het behapbaar te houden. We hebben ook veel wildere plannen om het makkelijker te maken, maar goed, dan is de forumsoftware niet meer toereikend. Vooralsnog is de tip dan ook: gebruik de zoekfunctie en voor de verkopers: gebruik een duidelijke topictitel en omschrijving in het topic.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Wellicht is het een idee, om net als bij de toertochten, met een vaste lay-out van topic-titels te werken.
"Te koop" (oid) hoeft echt niet erbij te staan... Anders post je het wel in "Gezocht" ;-)

Bij een complete fiets:
"Merk" "Type" (maat) - samenvatting van deel van de afmontage
Vb.: Niner EMD (L) - Fox Float RL / XT / Thomson

Bij onderdelen:
"Merk" "Type" (maat) / "Merk" "Type" (maat)
Vb.: Fox Float RL (1 1/8 - 200mm) / Chris King headset (zwart; 1 1/8)
Vb.: XT crankset FC-M770 (BB30; 42/32/22; 175mm)

En als laatste, maar mi heel belangrijk, pas niet en nooit de topictitel aan naar "slotje oid". Dan kun je niets meer terugvinden en werkt de zoekfunctie meteen niet meer. Als je meer zaken te koop hebt aangeboden zet je bij dat artikel achter de prijs "Verkocht". Is alles verkocht dan zet je in de topictitel VOOR de bestaande tekst "Verkocht"

Het is maar een idee........ Maar het zou zoeken naar een artikel EN het bepalen van een verkoopprijs wat gemakkelijker maken.
StAlTiCa
ras8176
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: di 16 maart 2010, 23:29
Mijn mountainbike: scott spark 920
Contacteer:

owwwwk schreef:Wellicht is het een idee, om net als bij de toertochten, met een vaste lay-out van topic-titels te werken.
"Te koop" (oid) hoeft echt niet erbij te staan... Anders post je het wel in "Gezocht" ;-)

Bij een complete fiets:
"Merk" "Type" (maat) - samenvatting van deel van de afmontage
Vb.: Niner EMD (L) - Fox Float RL / XT / Thomson

Bij onderdelen:
"Merk" "Type" (maat) / "Merk" "Type" (maat)
Vb.: Fox Float RL (1 1/8 - 200mm) / Chris King headset (zwart; 1 1/8)
Vb.: XT crankset FC-M770 (BB30; 42/32/22; 175mm)

En als laatste, maar mi heel belangrijk, pas niet en nooit de topictitel aan naar "slotje oid". Dan kun je niets meer terugvinden en werkt de zoekfunctie meteen niet meer. Als je meer zaken te koop hebt aangeboden zet je bij dat artikel achter de prijs "Verkocht". Is alles verkocht dan zet je in de topictitel VOOR de bestaande tekst "Verkocht"


Het is maar een idee........ Maar het zou zoeken naar een artikel EN het bepalen van een verkoopprijs wat gemakkelijker maken.
+1 mee eens
Gebruikersavatar
Jelle1707
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2096
Lid geworden op: vr 26 juni 2009, 17:26
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 9

Leuk idee. Maar..(er is altijd een maar bij mods i know ;))

Ik ben de laatste tijd het toertochten topic aan het bijhouden qua topictitels. Als je ziet hoe vaak het daar nog verkeerd gaat ben ik bang dat het hier helemaal vaak verkeerd gaat. Het kost ons dan het dubbele werk om alle topictitels bij te werken of tips te geven. Zo zijn er genoeg mensen die eigenlijk geen flauw idee hebben wat ze verkopen(qua maten en eigenschappen etc.). En dubbel werk is nou eigenlijk juist niet de bedoeling.

Wat betreft dat slotje in de topictitel en de zoekfunctie. Dit maakt mijn inziens niet veel uit. Waarom zou je willen zoeken op een verkocht aproduct? Het zorgt er wellicht juist voor dat je alleen naar koopbare producten zoekt.
Er zijn er inderdaad ook genoeg die gaan zoeken voor een acceptabele vraagprijs. Maar deze bepaal je uiteindelijk toch zelf en is in veel gevallen afhankelijk van de staat van dat individuele product.

Achter de schermen wordt er geregeld gebrainstormd over een eenvoudigere aanpak. Dus wees gerust. Ook onder de mods leeft het. Maar in ieder geval bedankt voor de tips. Feedback is altijd welkom! :-q

ps.: @owwwwk: je hoeft je eigen bericht niet te melden hoor. Wij lezen doorgaans vrij veel. :wink:
Geewee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 17 januari 2012, 21:02
Mijn mountainbike: heeft 2 wielen en een stuur...

Zo'n vaste lay out voor de verkoop topics zoals het belgische forum heeft is inderdaad veel overzichtelijker. In een sticky wordt daar door de mods uitgelegd dat als je hem niet gebruikt je topic gewoon simpel weg verwijderd wordt. Ook kun je daar de lay out copy/pasten en simpel aanvullen met de informatie van je item dat je aan bied. Als er mensen zijn die geen flauw idee hebben wat ze aanbieden zoals jelle1707 zegt zou de topic naar mijn mening ook meteen verwijderd moeten worden. :-{

Nog 1 voordeel aan de Belgische verkoops rubriek zijn de aparte rubrieken voor bikes,vorken,accesoires,onderdelen en te koop gevraagd . Zo blijft het heel overzichtelijk wat ik nu een beetje mankeer als je naar een specifiek item aan het zoeken bent. :oops:

Dit is maar een klein puntje dat beter zou kunnen maar ik ben wel zeer tevreden over het Nederlandse forum zoals het is hoor,voor mij moet er helemaal niets veranderen.
Het is onlangs nog gebleken dat dat niet altijd beter is... :wink:
Niet twijfelen... Doen!!
Gebruikersavatar
Remmes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1956
Lid geworden op: wo 20 juli 2011, 21:55
Contacteer:

edit jf: als je problemen hebt met de regels of de moderatie kun je dat gewoon in een PB aan de betreffende moderator melden.
MTB route Loonse en Drunense Duinen
https://www.facebook.com/mtbrouteldd/
FB group MTB XL NL-BE
https://www.facebook.com/groups/1780348748962030
Gesloten