Bye Bye Titus, welcome Rocky Mountain Slayer sxc70

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
mvdlans
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 872
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 13:58
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer sxc70 2009, (Titus Moto-Lite 2005. Kona Kula deluxe 2005)
Contacteer:

Bonjour,

De kogel is door de kerk, m'n Titus Motolite heeft plaats moeten maken voor een zwaardere machine. Ofschoon de Titus een geweldige fiets is had die toch wel wat verouderde en lichte onderdelen. De fox rp3 demper doet 't nog prima net als de 140mm 32 vork, de vraag is alleen voor hoe lang? Ik heb geweldig leren fietsen op dit apparaat maar merk dat er iets zwaarders moet komen wil ik de Titus nog willen verkopen ipv slopen.

Dus een tijdje op leboncoin gespeurd. Wou eerst eigenlijk een "El Guapo" (ook Titus) maar die zijn zo dun gezaaid en sinds Titus Titus niet meer is (maar On One) heb ik daar maar van af gezien.

Uiteindelijk deze mooie Slayer sxc70 gevonden die prima in het budget viel. Hij is een stuk moderner (uit 2009) en zwaarder uitgerust dan m'n motolite. Een 160mm talas was een vereiste in 34 of 36 uitvoering met een 20mm steekas. Een dikke achterdemper er in voor de bikeparks maar nog licht genoeg om mee omhoog te fietsen.

De naam ligt me ook erg goed want ik luisterde graag naar de albums van deze band. Wie kent het album "South of Heaven" niet? (En Vara's vuurwerk met Henk Westbroek. Ha, zat ik daar als 11 jarige naast de radio gekluisterd. Tijd vliegt.... :-D ). Voor de jonkies onder ons die deze gitaar tijd helaas bespaard is gebleven: http://www.youtube.com/watch?v=-7rpoZE8X8Y :-q

Er zaten al Formula "the one" 's op dus dat is lekker vertrouwd. Eén van de eerste dingen om te veranderen zijn de waardeloze wielset die er nu nog op zit (mavic 317). Ik ben bezig om mijn oude Hope naven om te spaken in mavic ex823 tubeless velgen. Of iemand moet nog een 2e hands setje crossmax ST of SX wielen hebben liggen? Dan hou ik me aanbevolen voor een pb'tje! :-q

Frame: Rocky Mountain Slayer sxc70 2009
Demper: Fox DHX4
Vork: Fox 36 Talas R, 160/130/100 mm veerweg
Zadelpen: KindShock i950
Zadel: Selle Italia Flite
Stuurpen: Easton Havoc
Stuur: RaceFace Monkeybar
Pedalen: Crank Brothers Candy3
Remmen: Formula The One (203 mm schijf voor, 180 mm achter)
Shifters: Sram X0
Voorderrailleur: Shimano XT
Achterderrailleur: Sram X0
Crank set: RaceFace Atlas AM
Cassette: 11-34 Xt
Ketting: Xtr
Wielen: Is nog een rommeltje, Hope pro met DT Swiss ex5.1 voor en achter een verotte deore naaf met idem Mavic X317 velg. Wordt vervangen door een Crossmax SX set of ik ga mijn eigen wielset spaken met Mavic EX823 velgen en Hope Pro naven.
Banden: Fat Albert 2.4 voor. Achter wisselt nogal. Van een Fat Albert, Mountainking, Advantage of Larsen tot Minion.

Voilà, wat piccies:

Afbeelding
Afbeelding
Even mijn 'oude' achterwiel er in gezet, die is beter dan die prut mavic 317 velgen die er nu nog opzitten
Afbeelding
de cockpit
Afbeelding
Een 160mm 36 Talas vork, mjammie!! Met de vertrouwde Formula 'The One' remmen.
Afbeelding
Gelijk de achterbrug er even uit om alle lagers te checken, die worden van de winter als er sneeuw ligt vervangen.
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door mvdlans op zo 30 september 2012, 17:27, 4 keer totaal gewijzigd.
Super biken (van XC tot Enduro) in de Zuid Franse Hautes Alpes rondom Gap? Stuur een PB'tje.
"To make a mountain of your life is just a choice"
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

Hele gave fiets ! :-q :-q

Als de brug los hebt, kan je toch net zo goed gelijk de lagers eruit drukken ;)
mvdlans
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 872
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 13:58
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer sxc70 2009, (Titus Moto-Lite 2005. Kona Kula deluxe 2005)
Contacteer:

DaanCramer schreef:Als de brug los hebt, kan je toch net zo goed gelijk de lagers eruit drukken ;)
Thx, moet je alleen wel de lagers in huis hebben...... :-q
Super biken (van XC tot Enduro) in de Zuid Franse Hautes Alpes rondom Gap? Stuur een PB'tje.
"To make a mountain of your life is just a choice"
Da Bikert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 646
Lid geworden op: za 27 augustus 2005, 15:12
Mijn mountainbike: is groen en springt
Contacteer:

Zeer goede keus, gefeliciteerd met deze mooie Rocky, weer een Rocky rijder erbij op dit forum :-q
Filmpjes:

http://www.youtube.com/user/DaBikert" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaatjes:

http://www.pinkbike.com/u/dabikert/album/All/" onclick="window.open(this.href);return false;
philip92
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 7 augustus 2009, 01:57
Mijn mountainbike: YT Tues DH 2011, Specialized Camber expert

Heeeele vette fiets! ziet er als nieuw uit
You can never be too Specialized
Niels-XL
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: vr 10 juni 2011, 19:54
Mijn mountainbike: Kona Dawg 2008 custom opgebouwd

Dat zijn echt brute apparaten :)

Heb trouwens dezelfde kinderstoel :P
mvdlans
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 872
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 13:58
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer sxc70 2009, (Titus Moto-Lite 2005. Kona Kula deluxe 2005)
Contacteer:

Niels-XL schreef:Heb trouwens dezelfde kinderstoel :P
Yep, Ikea's hebben ze overal. Gelukkig geen Slayers! :-D
Super biken (van XC tot Enduro) in de Zuid Franse Hautes Alpes rondom Gap? Stuur een PB'tje.
"To make a mountain of your life is just a choice"
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Vette bak :-q

We komen hem, als het goed is, dit voorjaar/zomer bewonderen :D

Gr,

Gebbetje en Jissy
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
jaspero
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2830
Lid geworden op: di 29 augustus 2006, 21:49
Mijn mountainbike: Cdale CaadX, Ultimate CFSL 8 Aero
Contacteer:

Heel Mooi!
Biking skills or Hospital bills
mvdlans
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 872
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 13:58
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer sxc70 2009, (Titus Moto-Lite 2005. Kona Kula deluxe 2005)
Contacteer:

Vanmiddag snel even de olie gechecked, de vork voelde niet soepel genoeg. De verkoper zei nog dat die vorig jaar geserviced was. Ja ja... Erg veel olie kwam er niet uit, ik had het grote onderhoud voor van de winter gepland. Toch erg blij 'm even snel open gemaakt te hebben. Alle prut uit de keerringen gehaald, nieuwe olie erin en 't glijdt weer naar behoren! Nu wachten totdat 't weer droog wordt en we weer buiten kunnen spelen...

De binnenpoten zijn gelukkig onbeschadigd
Afbeelding
Weer klaar om in elkaar gezet te worden
Afbeelding
Super biken (van XC tot Enduro) in de Zuid Franse Hautes Alpes rondom Gap? Stuur een PB'tje.
"To make a mountain of your life is just a choice"
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Dat beflapje op foto 4 maakt het helemaal af :tong

Een van de betere uitvindingen moet ik zeggen :-q
mvdlans
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 872
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 13:58
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer sxc70 2009, (Titus Moto-Lite 2005. Kona Kula deluxe 2005)
Contacteer:

Zo, weer ff aan het klussen geweest. BB vervangen (mensen moet echt verboden worden een fiets met de hoge druk spuit af te spuiten...... :evil: ). Het nieuwe middenblad van m'n Titus op de Rocky gezet en gelijk een nieuwe granny er op. Ook lagers bij Enduro besteld voor de achterbrug dus binnenkort is die weer helemaal tip top.
Afbeelding
Afbeelding
Ook een nieuwe cassette er op want de 'oude' nieuwe had een paar weken geleden een steen voor z'n kiezen gekregen. Gevolg; cassette krom, ketting gebroken en op twee andere plekken verbogen en vier spaken uit m'n wiel.....
Afbeelding
Ik denk dat ik de cassette wel weer recht krijg als ik 'm demonteer en voorzichtig warm stook. Het was natuurlijk ook een uitgelezen kans om eens een cassettte met spider uit te proberen! :winkie:
Super biken (van XC tot Enduro) in de Zuid Franse Hautes Alpes rondom Gap? Stuur een PB'tje.
"To make a mountain of your life is just a choice"
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Goed bezig!! Gave fiets ook!
jaspero
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2830
Lid geworden op: di 29 augustus 2006, 21:49
Mijn mountainbike: Cdale CaadX, Ultimate CFSL 8 Aero
Contacteer:

Al een stukje kunnen fietsen ?
Biking skills or Hospital bills
mvdlans
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 872
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 13:58
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer sxc70 2009, (Titus Moto-Lite 2005. Kona Kula deluxe 2005)
Contacteer:

Merci, merci.
jaspero schreef:Al een stukje kunnen fietsen ?
Ja, wat denk je?! Een gare naaf houdt me niet tegen hoor. Nieuw vet er in en karren maar! 8) De Talas bevalt echt super. Geen last meer van een slaapzak als 't lang en steil omhoog gaat. Frame is een maatje kleiner dan de Titus, heb nu een 18" wat me een stuk meer bewegingsvrijheid dus speelsheid geeft. En met een bash erop ga ik de dingen nu af waar ik vroeger omheen ging om m'n triple te sparen. Verder de beste onderdelen van beide fietsen op de Slayer gezet (X0 shifters en achterderrie, semi floating disk).
Omhoog vind ik 'm nog wel wat last van pedal-bob hebben ook al zit de boost chamber tot de max vol (200Psi). Maar naar beneden ripped die alles dus ik neem de pedal-bob voor lief. Trouwens het is sowieso een illusie om met een fiets van +15kg als eerste boven te komen!! :winkie: :winkie:
Eind oktober de kale berg op (Ventoux) en heb nog een paar enduro projecten hier in de omgeving liggen voor de eerste sneeuw gaat vallen.
Was jij niet ergens in oktober in de buurt @Jaspero? Of kom je nog deze kant op?
Oh ja, en er komt een 2e hands Crossmax ST set deze kant op. :-D
Super biken (van XC tot Enduro) in de Zuid Franse Hautes Alpes rondom Gap? Stuur een PB'tje.
"To make a mountain of your life is just a choice"
Plaats reactie