trapondersteuning..............wat vinden we ervan?

Elektrische mountainbikes; advies, nieuws en uitwisseling passie met e-bikers.
Plaats reactie
ThomasBullsCop3
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 17 augustus 2012, 13:44
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 3 2012

Schorem schreef:
ras8176 schreef:zoiets moeten ze alleen maar op omafietsen plaatsen. :cry:
straks worden we inderdaad nog ingehaald door 60+
Begin dan maar vast met trainen.

ras8176 schreef: hij is wel lekker zwaar zal nooit onder 10 kilo komen dus hij zal nooit vliegen of jumpen :tong
Wat weegt uw fiets?
ras8176 schreef:laat staan dat hij sowieso niet verder komt dan 25 km dan moeten ze wel zelf trappen
En die actieradius slaat op?

Nou hij heeft wel een punt, gezonde benen gaan verder dan een e-bike. Het breik van een e-bike zal rond de 30KM liggen daarna zwakt het enorm af, of trap je je wezenloos naar eind bestemming met alle kilotjes die erbij komen kijken.
Bulls Copperhead 3 2012
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Als trapondersteuning in een behoefte voorziet, wie ben ik dan om de nut hiervan in twijfel te trekken?
Bij ouderdom en lichamelijke gebreken (komt ook voor in mijn familie (o.a. Reuma)) kan trapondersteuning een hulpmiddel zijn waarmee men met een fiets er toch nog opuit kan trekken. Beweging in de buitenlucht is altijd goed.
Waarschijnlijk komen we zelf ooit ook voor deze keus te staan. Dan weet ik wel welke keuze ik zal maken.

M.b.t. bereik en gewicht, deze techniek wordt in de komende jaren ook verbeterd.
De eerste fietsen hadden tenslotte ook een frame en wielen gemaakt van hout. En de berijder moest er zelfs nog bij lopen.
Plaats reactie