Strava

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
3r!k
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 1 juni 2012, 13:46

Er is op strava ook een heuse mountainbike.nl club aanwezig! Als je forum user Calgo een pm stuurt met je emailadres (voor inloggen strava) kan hij je een uitnodiging sturen!

Best lache om te zien hoe je het doet op de verschillende segmenten ten opzichte van andere forum users.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Is er ook een overzicht van de tijden van de rode route te nijmegen?

Ik zie dat er ook delen van de route apart opgenomen worden tijdens het rijden. Of worden deze na de rit met wat knip en plak werk verwerkt?
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Even via de Strava website inzoomen op dat gebied, dan zie je vanzelf of er al een segment voor is gedefinieerd.
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
blondie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 11 april 2011, 10:43

Of juist iets uitzomen zodat de gehele route getoond kan worden. Als te ver inzoomt dan worden alleen de losse segmenten vd route weergegeven.
Gebruikersavatar
Hannibal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 611
Lid geworden op: do 4 september 2003, 13:57
Mijn mountainbike: Curve GMX+

Of zelf segmenten aanmaken :)
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Heb uiteindelijk gewoon de rode route van Nijmegen geupload en toen kwam ik al bij 4 losse segmenten te staan. 4 Beklimmingen wel gaaf! Overal tussen de 20e/30e plek.. middenmotor;) Maar dit geeft wel motivatie om hard te gaan om nog wat plaatsjes te klimmen.

Leuk idee dat Strava. Zou nog leuker worden als nog veel meer mensen het gingen gebruiken.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Het idee van Strava is zeker leuk, alleen merk ik wel dat er af en toe rare gegevens tussen zitten. Zo wordt mijn rondje bergschenhoek meestal compleet verkeerd weergegeven (58min vs 22 op de Garmin) en lukt het me om een persoonlijk ronderecord te rijden zonder dat ik ook maar op 1 segment mijn eigen snelste tijd neerzet. Niettemin wel leuk om te zien, maar helaas niet altijd even nauwkeurig....
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
hhrbosch
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 398
Lid geworden op: di 19 april 2011, 12:04
Mijn mountainbike: Salsa Spearfish 3 2012/ Chinees carbon sleutel project

Ik gebruik zelf niet de strava app voor de gsm.
Maar laadt naar het trainen gewoon vanuit mijn Garmin op naar strava. Dan krijgt deze de juiste info binnen.
Behalve mijn hartslag. Maar goed voor die gegevens gebruik ik gewoon de site van Garmin.
Hoe ver je gaat heeft met afstand niks te maken.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

hhrbosch schreef:Ik gebruik zelf niet de strava app voor de gsm.
Maar laadt naar het trainen gewoon vanuit mijn Garmin op naar strava. Dan krijgt deze de juiste info binnen.
Behalve mijn hartslag. Maar goed voor die gegevens gebruik ik gewoon de site van Garmin.
Zo heb ik heb gisteren ook gedaan en heb geen gekken dingen gezien dus lijkt te werken. Binnenkort even wat meer dingen proberen op strava.
Gebruikersavatar
blondie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 11 april 2011, 10:43

suravida schreef:Het idee van Strava is zeker leuk, alleen merk ik wel dat er af en toe rare gegevens tussen zitten. Zo wordt mijn rondje bergschenhoek meestal compleet verkeerd weergegeven (58min vs 22 op de Garmin) en lukt het me om een persoonlijk ronderecord te rijden zonder dat ik ook maar op 1 segment mijn eigen snelste tijd neerzet. Niettemin wel leuk om te zien, maar helaas niet altijd even nauwkeurig....
Laatst had ik ook iets van 58 minuten als rondetijd. Dat komt omdat de strava ronde bij het "spoorhuisje" begint en niet begint op de plek waar ongeveer 80% vd mensen start. Dus na mijn "80%-rondje", koffie wezen doen en weer een "80%-rondje" gedaan, wat voor strava maar als 1 rondje telde. Het niet willeurig starten op een plaats op een parcours wat rond loopt vindt ik dan jammer maar ook eerlijk van strava. Eerlijk in de zin van: dan zou ik de pittigste klim van het parcours op het laatst bewaren en me daar dan "dood" op fietsen en vervolgens 30 minuten staan uit te hijgen.

Een ronde record zonder deelsigmenten records betekend dat je evenwichtig met je krachten bent omgesprongen.
Laatst gewijzigd door blondie op vr 27 juli 2012, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Aha, zo maar eens kijken of een ronde mag aanmaken die bij de klimberg begint, kijken of dat wat veranderd...
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
blondie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 11 april 2011, 10:43

suravida schreef:Aha, zo maar eens kijken of een ronde mag aanmaken die bij de klimberg begint, kijken of dat wat veranderd...
Bij bv Dorst zijn er meerdere rondes met verschillende start plaatsen. Nadeel is dat je verschillende lijsten van klasseringen krijgt en het straks moeilijk wordt wie KOM is in Bergschenhoek. Het mooist is 1 ronde aan te houden die door de meerderheid wordt gebruikt. Maar om de "spoortunnel" route te laten vervallen zie ik nog niet gebeuren. Daar zullen de mensen die goed in staan niet blij mee wezen. Overigens weet ik ook niet of het technisch kan.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik heb in ieder geval nu een nieuw segment aangemaakt die "1 ronde vanaf klimberg" heet, en daar lijken mijn tijden in ieder geval veel beter te kloppen, en die van mijn medebikers. En ik zie ook weer dezelfde mensen bovenaan staan die dat bij de andere rondes ook stonden, dus dat gaat wel goed. Sowieso is de spoortunnel een raar startpunt, ik denk dat 80% bij de klimberg start, 19% bij de parkeerplaats bij het bosje en 1% bij de spoortunnel....
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
blondie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 11 april 2011, 10:43

Ja mooi is dat, ben ik me bronzen plek kwijt. :evil: wel op basis van snellere tijden van andere, dat dan weer wel.:-q weet ik ook weer waar ik "echt" hoor te staan.
Gebruikersavatar
blondie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 11 april 2011, 10:43

Was trouwens wel leuk toen ik terug zocht naar wanneer ik die tijd had gereden, ik nog nieuwe achievements tegen kwam op ritten die ik een paar weken terug had gedaan.
Plaats reactie