Strava

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hannibal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 611
Lid geworden op: do 4 september 2003, 13:57
Mijn mountainbike: Curve GMX+

Is er op het forum iemand die gebruik maakt van Strava? (strava.com) voor het delen van GPS data etc? Ik heb even de zoek functie gebruikt maar kon hier niets over vinden..
Gebruikersavatar
alero
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 5 maart 2011, 18:49

Een erg leuke site.Kun je een beetje onderlinge competitie opzetten met het segment gedeelte
clucluc
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: wo 16 april 2008, 20:26
Mijn mountainbike: Scott Scale 925+Trek supercaliber 9.7 Black2022

Ken hem niet, gebruik altijd garmin connect

Cluc
Giant X-1500, Focus Black compo, Cube AMS HPC K18Cube 29 Reaction GTC pro ,
Scott Scale 925 2018
+ trek supercaliber 9.7 black 2022
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ja hoor, gebruik het ook wel eens. Is wel leuk om te zien op welke segmenten je sneller bent dan anderen... maar eigenlijk is dat alleen bij de racert interessant, vind ik. En de app op de iPhone biedt geen directe exportmogelijkheid naar Facebook of Twitter, dat moet ik via de website doen. Beetje omslachtig, maar bij de androidversie van de app schijnt dat wel te kunnen.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Kapitein Iglo schreef:Ja hoor, gebruik het ook wel eens. Is wel leuk om te zien op welke segmenten je sneller bent dan anderen... maar eigenlijk is dat alleen bij de racert interessant, vind ik. En de app op de iPhone biedt geen directe exportmogelijkheid naar Facebook of Twitter, dat moet ik via de website doen. Beetje omslachtig, maar bij de androidversie van de app schijnt dat wel te kunnen.
Is idd wel grappig.... maar ook op de mtb is het wel leuk te zien hoe snel andere sommige stukjes nemen...

Segmenten kan je toch zelf aan maken, ook bij het mtb-en. Dus ook op je eigen favo routes. Natuurlijk moeten anderen Strava ook gebruiken, maar van degenen die het gebruiken, zie je wel hoe snel je bent op dat segment (of een volledige route).

En idd bij Android kun je het makkelijk delen, waar naar toe dan ook. Maar dat vind ik dan ook gelijk het probleem, dat je alles open stelt wanneer je het openbaar deelt... Omdat je bijna precies ziet waar iemand woont (als hij op de racer weg gaat) en ziet wat voor een fietsen die persoon heeft. Strava gebruik ik verder nooit op mijn Android om een rit te loggen, terwijl dat natuurlijk ook kan... Garmin Connect is alleen voor Garmin apparaten bedoeld, tenzij je omslachtig een gereden rit van een ander device gaat zitten uploaden/omzetten.

Eigenlijk ben ik er afgelopen week voor de 1e keer eens serieus naar gaan kijken.... Maar weet nog niet of ik het vaak ga gebruiken.
Gebruikersavatar
Hannibal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 611
Lid geworden op: do 4 september 2003, 13:57
Mijn mountainbike: Curve GMX+

Suntoro schreef:Maar dat vind ik dan ook gelijk het probleem, dat je alles open stelt wanneer je het openbaar deelt... Omdat je bijna precies ziet waar iemand woont (als hij op de racer weg gaat) en ziet wat voor een fietsen die persoon heeft.
Je kunt natuurlijk je privacy settings zo instellen dat niet iedereen erbij kan en je hoeft niet specifiek alle details van je fiets(en) op de website te delen (je kan bv MTB of reetfiets invullen).

Bovendien kun je je huisadres invoeren zodat binnen een bepaalde straal van je huis geen enkele data te zien is voor anderen. Ik heb een adres ingevoerd wat vlak bij mij in de buurt ligt met een straal van 2km. Mocht dit adres uitlekken dan is het alsnog niet mijn huis! :winkie:

Oh en je kunt je ritten individueel ook nog 'private' maken als je niet wilt dat mensen het zien. Al met al zijn er zat opties. Hier in Australie is het een enorme hit en als je ergens fietst merk je naderhand dat je allerlei segmenten hebt gereden. Of laatst reed ik een wedstrijd en kon via Strava zien hoe Jason English (wereldkampioen 24hr) toch iets sneller was dan ik op deze 100km..

Al met al vind ik het een goede motivatie voor mijzelf en blijf het voorlopig wel gebruiken denk ik..
ThaDoc
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: wo 22 februari 2012, 18:57
Mijn mountainbike: ne rood/witte

Strava is zeer leuk en geeft net nog een beetje meer motivatie. Ik heb zelf een segment gemaakt van mijn vaste trainingsroute. Op deze manier weet ik precies wanneer ik m'n beste tijd gereden heb. De klimmetjes heb ik er nog eens apart ingezet.
Ondertussen op verplaatsing gaan rijden en op een aantal plaatsen 'King Of the Mountain' op segementen van anderen.
Gebruikersavatar
rcoenders
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1215
Lid geworden op: di 4 januari 2005, 14:20
Mijn mountainbike: SANTOS 4.29 Rohloff/Gates

Ook ik ben overgestapt op Strava. Met namen de segmenten en de automatische vergelijking met anderen ( en natuurlijk ook je eigen eerdere ritten) vind ik een leuke bijkomstigheid.
Daarbij komt dat ik het idee heb dat Strava een stuk nauwkeuriger is als de eerder gebruikte endomondo.

Zoals al eerder aangegeven bepaal je zelf wat er op het internet binnen strava verschijnt. Ook ik heb een straal rond mijn huisadres geexclude van de getoonde informatie.

Als met al vind ik het een handige uitbreiding van de mogelijkheden die ik als had. (polar RS800cx en Garmin MAP60 gps)
Rob Coenders
Deelnemer: Duchenne Heroes 2008, Duchenne 2009, Duchenne 2011, Duchenne Heroes 2012, Duchenne Heroes 2013, Duchenne Heroes 2014 Duchenne Heroes 2015 Duchenne Heroes 2017

Mijn bikes: Santos 4.29 - Rohloff - Gates Belt
michelj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: ma 17 oktober 2011, 13:24

Ik gebruik ook al een paar maanden strava maar de app werkt erg goed, je hebt een goed overzicht van alle routes die je hebt gefietst en daarnaast kan je zien welke tijden andere strava gebruikers hebben gedaan over een bepaalde route doen.

Als je vrienden heb met strava kan je onderling je tijden vergelijken dit vind ik wel een erg leuke feature.
Gebruikersavatar
Hannibal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 611
Lid geworden op: do 4 september 2003, 13:57
Mijn mountainbike: Curve GMX+

Deze website vond ik onlangs en is een geinige toevoeging op strava, je kan precies waar je gereden hebt over de hele wereld. Niet supernuttig, maar wel geinig.

http://www.jonathanokeeffe.com/strava/map.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Je hoeft alleen maar je 'athlete ID' in te vullen (138707 in mijn geval, staat in de URL als je op je eigen profiel kijkt) en dan zie je waar je allemaal gereden hebt. Je kan nog een aantal filters toepassen trouwens.
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Hannibal schreef:Je kunt natuurlijk je privacy settings zo instellen dat niet iedereen erbij kan en je hoeft niet specifiek alle details van je fiets(en) op de website te delen (je kan bv MTB of reetfiets invullen).

Bovendien kun je je huisadres invoeren zodat binnen een bepaalde straal van je huis geen enkele data te zien is voor anderen. Ik heb een adres ingevoerd wat vlak bij mij in de buurt ligt met een straal van 2km. Mocht dit adres uitlekken dan is het alsnog niet mijn huis! :winkie:
Klopt, dat zag ik later ook al. En ik had dat ook gelijk gewijzigd. Maar het viel mij op dat velen dat niet doen, waarbij je precies ziet waar iemand woont en wat voor een fiets hij heeft... Voor het zekere start ik mijn GPS altijd als ik 2/3 straten verder ben, ook vanwege Garmin Connect (waarvan ik sommige ritten ook weleens deel). Je weet nooit wat er met je de gegevens van zo'n cloud app gebeurd. En zet hem ook weer uit, 2/3 straten voordat ik thuis ben op de racefiets... Met de MTB maakt het me niet zoveel uit, want dan ben ik toch heel ergens anders en nooit in de buurt van thuis...

Alleen toch jammer, dat vrienden waarmee ik wilde strijden dan weer niet zo met Strava bezig zijn... ;). 1x toch even kijken, en dan zijn ze er klaar. Maargoed, die zijn sowieso niet veel actief op fora, of welk social media dan ook... Dan gaat de lol en de hele opzet van dat Strava er voor mij een beetje af...
Gebruikersavatar
Hannibal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 611
Lid geworden op: do 4 september 2003, 13:57
Mijn mountainbike: Curve GMX+

Interessant nieuws artikel over een Amerikaan (of eigenlijk zijn familie, want hij probeerde een KOM te verbreken en dat ging niet helemaal goed) die Strava sue't..
http://abcnews.go.com/US/family-suing-w ... d=16605785" onclick="window.open(this.href);return false;
12-07-1988
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: di 27 maart 2012, 22:57
Mijn mountainbike: Specialized stumpjumper 29'er

Leuke app, maar werkt niet helemaal goed bij mij op de mtb. Ik heb gisteren het rondje lemelerberg gefietst. Daar zitten meerdere segmenten in. De app heeft niks geregistreerd. Weet iemand waar dat aan ligt?
Gebruikersavatar
Hannibal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 611
Lid geworden op: do 4 september 2003, 13:57
Mijn mountainbike: Curve GMX+

Gebruik je een iPhone of Android? Ik hoor van mensen dat die minder accuraat zijn dan bijvoorbeeld een Garmin of ander GPS device. Ikzelf heb een Garmin en heb hier nog nooit last van gehad (wel heel af en toe dat de Garmin crashed - als een computer).
12-07-1988
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: di 27 maart 2012, 22:57
Mijn mountainbike: Specialized stumpjumper 29'er

Ik gebruik inderdaad android. Wellicht toch maar is investeren in een garmin. Bedankt voor je bericht
Plaats reactie