Achter na gezeten door wilde dieren

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
jaapxaap
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: za 21 april 2012, 14:28
Mijn mountainbike: merida matts sub 40

Een zwaan is dan geen roofdier, maar als ze achter je aankomen...
Gelukkigvoor mij kwam et een ander aan, die toen het slachtoffer werd.
Allebei trouwens niet gewond, de vleugel raakte wel m'n schouder...
PAS OP, IK BEN NOG GROEN
philip92
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 7 augustus 2009, 01:57
Mijn mountainbike: YT Tues DH 2011, Specialized Camber expert

Ben nog nooi aangevallen door "wilde" dieren tijdens het MTBen, ik heb wel altijd dat van die vervelende hondjes gaan blaffen en grommen..:S
Buizerds zie ik ook vaak, maar ik kan het dan niet laten om te stoppen en te genieten van hoe mooi zo'n vogel is :)
You can never be too Specialized
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

jaapxaap schreef:Een zwaan is dan geen roofdier, maar als ze achter je aankomen...
Gelukkigvoor mij kwam et een ander aan, die toen het slachtoffer werd.
Allebei trouwens niet gewond, de vleugel raakte wel m'n schouder...
Je moet ook niet bij een zwaan komen als hij kleintjes heeft.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Jeffer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: di 23 maart 2010, 23:01
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8 '15 & Orbea Loki

Pas een uur of 2 op de SEH gezeten vanwege een hondenbeet in mijn kuit :-{ De hond liep los en rende met een rotgang achter mij aan en hapte naar mijn kuit. Hij hapte eerst wat naar mijn schoenen en daar schrok ik van -> ik ging versnellen en gaf dat beest nog meer aanleiding om te gaan happen. Weinig sympathie van het baasje.. die vond het maar mijn eigen schuld dat ik geen loslopende hond verwachtte op een stuk waar honden aangelijnd moeten zijn :lol: Ach een tetanus-injectie en een nat verbandje voor een paar dagen was het enige wat ik er aan heb overgehouden.

2 weken later kwam ik in Noordwijk ook zo'n loslopend beest tegen die ook in de achtervolging ging. Die heb ik maar een trainingsrondje van 4 km gegund en daarna weer afgezet bij zijn zwaarlijvige eigenares :lol:
Mattijn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 403
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 16:39
Mijn mountainbike: KTM Ultra Flite (2012)
Contacteer:

Jeffer schreef:Pas een uur of 2 op de SEH gezeten vanwege een hondenbeet in mijn kuit :-{ De hond liep los en rende met een rotgang achter mij aan en hapte naar mijn kuit. Hij hapte eerst wat naar mijn schoenen en daar schrok ik van -> ik ging versnellen en gaf dat beest nog meer aanleiding om te gaan happen. Weinig sympathie van het baasje.. die vond het maar mijn eigen schuld dat ik geen loslopende hond verwachtte op een stuk waar honden aangelijnd moeten zijn :lol: Ach een tetanus-injectie en een nat verbandje voor een paar dagen was het enige wat ik er aan heb overgehouden.

2 weken later kwam ik in Noordwijk ook zo'n loslopend beest tegen die ook in de achtervolging ging. Die heb ik maar een trainingsrondje van 4 km gegund en daarna weer afgezet bij zijn zwaarlijvige eigenares :lol:
Soms snap ik die honden eigenaren echt niet... Hebben ze hun hond loslopen waar het niet mag en dan vinden ze het ook nog gek als iemand wordt gebeten... Wij hebben zelf trouwens ook een hond, maar dat is zo'n shi tzu met een malteser gekruist, die bijt niet zo snel, en als die bijt is het niet hard :tong
KTM fan
Decoray
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: wo 17 februari 2010, 18:55

Soms snap ik die honden eigenaren echt niet... Hebben ze hun hond loslopen waar het niet mag en dan vinden ze het ook nog gek als iemand wordt gebeten... Wij hebben zelf trouwens ook een hond, maar dat is zo'n shi tzu met een malteser gekruist, die bijt niet zo snel, en als die bijt is het niet hard :tong[/quote]

Dat zijn de ergste, van die beestjes die maar een 'beetje' bijten...., moet je ook nog uitkijken dat je er niet overheen fietst of het arme dier zich in je spaken vlecht.
jopieklep
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3076
Lid geworden op: di 3 oktober 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Panasonic m1500
Contacteer:

zwaantje schreef:
jaapxaap schreef:Een zwaan is dan geen roofdier, maar als ze achter je aankomen...
Gelukkigvoor mij kwam et een ander aan, die toen het slachtoffer werd.
Allebei trouwens niet gewond, de vleugel raakte wel m'n schouder...
Je moet ook niet bij een zwaan komen als hij kleintjes heeft.
Tsja jij zult het wel weten..... :tong
Thrillage
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 26 maart 2012, 23:24
Mijn mountainbike: Merida Matts Sub-40

Vandaag kwam ik dus dit tegen op het midden van de route...
Afbeelding

Volgens mij niet al te agressief, maar toch maar met een flinke boog omheen gegaan.
Gebruikersavatar
Rhazer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 557
Lid geworden op: vr 3 juni 2011, 16:00
Mijn mountainbike: Cube Elite HPC pro 29

Cool, ook met bar-ends :D
Deze ruimte niet beschrijven.
Gerrie Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 739
Lid geworden op: do 13 augustus 2009, 13:37
Mijn mountainbike: handgemaakt

Mattijn schreef:Soms snap ik die honden eigenaren echt niet... Hebben ze hun hond loslopen waar het niet mag en dan vinden ze het ook nog gek als iemand wordt gebeten... Wij hebben zelf trouwens ook een hond, maar dat is zo'n shi tzu met een malteser gekruist, die bijt niet zo snel, en als die bijt is het niet hard :tong
Vaak genoeg meegemaakt dat ze dan ook nog claimen dat jij helemaal niet met de fiets in het bos mag komen, zelfs niet op de officiele route.

Ach ieder zijn hobby, ik probeer zodra ik een hond los zie lopen op mijn route ga ik al in de remmen en zoek (oog)contact met de baas. Vaak roepen ze dan de hond bij zich en kun je zonder problemen langs. Sommige stukken route probeer ik op zondag ochtend gewoon te vermijden, de stukken waarvan je weet dat er in het weekend veel wandelaars en hondenbezitters rondlopen. Dan fiets ik wel een stukje om en laat die delen van de routes aan de wandelaar.
Mattijn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 403
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 16:39
Mijn mountainbike: KTM Ultra Flite (2012)
Contacteer:

Gerrie Visser schreef:
Mattijn schreef:Soms snap ik die honden eigenaren echt niet... Hebben ze hun hond loslopen waar het niet mag en dan vinden ze het ook nog gek als iemand wordt gebeten... Wij hebben zelf trouwens ook een hond, maar dat is zo'n shi tzu met een malteser gekruist, die bijt niet zo snel, en als die bijt is het niet hard :tong
Vaak genoeg meegemaakt dat ze dan ook nog claimen dat jij helemaal niet met de fiets in het bos mag komen, zelfs niet op de officiele route.

Ach ieder zijn hobby, ik probeer zodra ik een hond los zie lopen op mijn route ga ik al in de remmen en zoek (oog)contact met de baas. Vaak roepen ze dan de hond bij zich en kun je zonder problemen langs. Sommige stukken route probeer ik op zondag ochtend gewoon te vermijden, de stukken waarvan je weet dat er in het weekend veel wandelaars en hondenbezitters rondlopen. Dan fiets ik wel een stukje om en laat die delen van de routes aan de wandelaar.
Ja, wat jij zegt klopt ook wel. Vorige week in Limburg kwamen we ook aardig wat mensen tegen die beweerden dat het een wandelroute was, terwijl 20 meter verderop zo'n bordje van een atb route stond -.-. Maar meestal als ik wandelaars met een hond tegen kom roepen die de honden idd ook bij zich.
En ons hondje zou niet snel op een fietser aflopen... Die is echt voor alles bang, en daarbij komt nog dat we met haar haast nooit in een bos oid komen.
KTM fan
jaapxaap
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: za 21 april 2012, 14:28
Mijn mountainbike: merida matts sub 40

zwaantje schreef:
jaapxaap schreef:Een zwaan is dan geen roofdier, maar als ze achter je aankomen...
Gelukkigvoor mij kwam et een ander aan, die toen het slachtoffer werd.
Allebei trouwens niet gewond, de vleugel raakte wel m'n schouder...
Je moet ook niet bij een zwaan komen als hij kleintjes heeft.
Als het een vreemd gebied is, en je weet de weg terug niet meer...

Vandaag een hond achter me aan, heb wat geleerd: ga sloom rijden, dan vindt de hond het niet meer interesant, en keert om(bij mij dan)
Wel een nadeel: als je weer optrekt, komt de hond weer terug...
Dus moet je sloom rijden tot je een bocht om bent...
PAS OP, IK BEN NOG GROEN
Imbus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 336
Lid geworden op: zo 12 februari 2012, 14:03
Mijn mountainbike: Fuel ex
Contacteer:

Quote: Vandaag een hond achter me aan, heb wat geleerd: ga sloom rijden, dan vindt de hond het niet meer interesant, en keert om(bij mij dan)
Wel een nadeel: als je weer optrekt, komt de hond weer terug...
Dus moet je sloom rijden tot je een bocht om bent...[/quote]


Een keer per ongeluk op het erf van een boer in frankrijk terechtgekomen, geloof me, bij die hond wil je echt niet langzaam fietsen! Ik heb geraced voor het behoud van me kuiten want hij had ze bijna :D
RTFM!
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

ik snap dat van problemenmet honden nog steeds niet.. als zo'n beest achter je aan komt (want hij denkt: he leuk! spelen!) moet je gewoon stoppen. dan komtie alsnog wel en waarschijnlijk doet ie ff snuffelen en gaat ie weer. ik ga altijd zachtjes rijden al ik er 1 zie. zo kan ik snel stoppen en komt ie nooit achter me aan omdat ik niet hard ga ben ik niet interessant. een hond moet je altijd zelf laten komen en even laten ruiken. dan weet ie dat t goed volk is. of niet..
life starts @ 150bpm...
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

g60 schreef:ik snap dat van problemenmet honden nog steeds niet.. als zo'n beest achter je aan komt (want hij denkt: he leuk! spelen!) moet je gewoon stoppen. dan komtie alsnog wel en waarschijnlijk doet ie ff snuffelen en gaat ie weer. ik ga altijd zachtjes rijden al ik er 1 zie. zo kan ik snel stoppen en komt ie nooit achter me aan omdat ik niet hard ga ben ik niet interessant. een hond moet je altijd zelf laten komen en even laten ruiken. dan weet ie dat t goed volk is. of niet..
'Ruiken', mmmhhh... je hebt er toch ook echt die even willen 'proeven'! Dan trek ik toch maar een sprint.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Plaats reactie