mtb pedaal met iets langere as

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
mario1967
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: zo 2 mei 2004, 18:36
Mijn mountainbike: Specialized WC
Contacteer:

Bestaat er ook een mtb pedaal wat een langere as heeft dan de standaard spd van Shimano?
Mijn spd heeft een afstand van 53 mm vanaf de crank tot het hart van het pedaal.

Ik weet het, de q-waarde gaat dan omhoog
Fietsen leer je met vallen en opstaan.
Gebruikersavatar
mtbdriver
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4491
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 20:52
Mijn mountainbike: heeft jeuk
Contacteer:

Ik meen dat de nieuwere types van shimano verder van de crank afstaan.
Mijn xtr's, pd-m980, lijken in ieder geval wat verder van de crank af te staan. Heb het wel niet nagemeten, maar nog geen krasje op de crankarmen wat in het verleden wel anders was.


EDIT:

Afbeelding

Is minder hoog, en korter volgens bikeradar.
www.vaude.com

http://www.lukevanleeuwen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

IK heb hier ook eens naar gekeken omdat ik er zelf baat bij zou hebben. Volgens mij is de 511 +15 mm van SQ Lab de enige redelijk verkrijgbare optie. 't Zijn gewoon Wellgo's met een eigen, langer as.
Stamppot with weaksauce!
PiPo
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 13 december 2004, 16:54
Mijn mountainbike: Heb er nog maar één !!

Time Atac's zijn 54,5 mm van de crank naar het midden.
Bijkomend voordeel, de cleats kunnen 5 millimeter lateraal verschuiven in het pedaal (2,5 naar links en 2,5 mm naar rechts dus).
Ik zweer erbij tegenwoordig.
Verbier Grimentz Verbier Verbier Verbier Verbier Verbier
XXL
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: do 16 augustus 2007, 01:45

ik weet niet hoeveel je lengte je nodig hebt, maar ik kwam met mn overschoenen tegen de crank, en heb nu aan beide kanten twee van die stalen ringetjes gebruikt die Sram met zn krankstellen meelevert, om wat meer clearance te krijgen.
misschien is dit ook voldoende voor jou????
stummel
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: za 30 augustus 2008, 23:00
Mijn mountainbike: Scott Scale Expert 29er, Scott Scale 30, GT Backwoods
Contacteer:

SQ lab heeft een pedaal met een langere as. Weet zo niet wat het scheelt met de shimano pedalen.


http://www.sq-lab.com/content/blogcateg ... 0/lang,nl/
mario1967
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: zo 2 mei 2004, 18:36
Mijn mountainbike: Specialized WC
Contacteer:

Bedankt, ik ga het eens bekijken.
Fietsen leer je met vallen en opstaan.
racingrolf
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: di 14 december 2010, 21:20
Mijn mountainbike: merida carbon flx team

en ben je al wat wijzer geworden , heb nu zelf de 511 pedalen van sq lab geprobeerd en het doet allemaal net wat minder solide aan als de oude vertrouwde xt pedalen , nu in de bestelling staan een paar bussen van kneesaver kijken of dat het ij van columbus is zodat ik de vertrouwde pedalen er weer op kan zetten . zie voor info http://www.kneesaver.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
mario1967
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: zo 2 mei 2004, 18:36
Mijn mountainbike: Specialized WC
Contacteer:

racingrolf schreef:en ben je al wat wijzer geworden , heb nu zelf de 511 pedalen van sq lab geprobeerd en het doet allemaal net wat minder solide aan als de oude vertrouwde xt pedalen , nu in de bestelling staan een paar bussen van kneesaver kijken of dat het ij van columbus is zodat ik de vertrouwde pedalen er weer op kan zetten . zie voor info http://www.kneesaver.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb alleen een extra plaatje tussen de cranck en het pedaal gezet. Dit lijkt goed te werken.
Wat voor problemen had/heb je dan?
Fietsen leer je met vallen en opstaan.
racingrolf
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: di 14 december 2010, 21:20
Mijn mountainbike: merida carbon flx team

rechter voet staat te ver naar buiten gedraaid zodat bij normale spd de voet gedwongen word om te recht te gaan staan en daardoor problemen onstaan in heup en knie
Plaats reactie