Sittard/Geleen e.o. (windraakroute)

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
harmen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: wo 2 november 2011, 21:55
Contacteer:

Dat gebeurt al zo lang de route er is. Vandalisme schijnt erbij te horen bij nieuwe routes. Meestal houdt het na verloop van tijd vanzelf op. Gelukkig geeft "de man met de zwarte hoed" die de routeaanduiding onderhoudt niet snel op. Hulde!
Gerrie Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 739
Lid geworden op: do 13 augustus 2009, 13:37
Mijn mountainbike: handgemaakt

Rondom de Kollenberg/Watersley wordt nogal geklaagd over de route, wat dat betreft zou je bij sabotage in dat deel van de route al kunnen vermoeden uit welke richting het komt.
Overigens probeer ik, zeker op zondagochtend, dat deel van de route in het weekend juist te vermijden, dan is het op dat stuk ook erg druk qua wandelaars, al dan niet met loslopende honden, dan is het ook als mountainbiker niet fijn fietsen daar.

Afgelopen zondag de rest van de route weer eens voor een groot deel gereden, af en toe eens een afkorting of andere lus eraan geknoopt. Maar viel me eigenlijk op dat bijna alle bordjes er prima bijstonden en de route goed bijgehouden is.
Zelfs de stukken waar er een paar weken geleden nog flink wat takken en stammen op het pad lagen zijn nu mooi vrij gemaakt.
Tismilucas
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1328
Lid geworden op: di 3 april 2007, 13:09
Mijn mountainbike: Staal star en single en een met obisitas en technische hulpmiddelen
Contacteer:

Wie we daar hebben! Dat is lang geleden! We dachten al: die heeft z'n Fisher aan de wilgen gehangen. Overigens treffen we elkaar meer (voor een Let's Ride) op facebook dan hier. Fora zijn zo van de oude internets ;-)

De route afgelopen woensdagavond gefietst. Op de Kollenberg is weer iemand driftig bezig geweest de routeaanduidingen weg te halen (over te schilderen). Nu moet mij van het hart dat degene die de 'bordjes' heeft geschilderd zich ook een beetje te buiten was/is gegaan. Blijft echter vervelend dat dit deel van de route op zoveel weerstand stuit met alle 'guerilla-gevolgen' van dien.
Tja... pensionado's en het 'Das ist mein Land'-volk op de Kollenberg...

Overigens lijkt het mij ook niet onverstandig van de mtb'ers om met meer respect voor andermans eigendom deze route te fietsen. De boer die zijn akker op de helling heeft liggen (links van de lichte afdaling langs de huizen voordat je de haaks bocht naar links maakt voor de klim richting Watersley) zal onze sport inmiddels wel vervloeken. Immers de meesten onder ons snijden graag een stukje af om modder te vermijden. Mietjes.
Een MTB schijt niet op een bospad
Monati
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 6 januari 2012, 10:56
Mijn mountainbike: Giant XTC 0 29er 2012

Tja, de gast die alles heeft weg geschildert had waarschijnlijk een flinke pot groene verf over, wat die heeft hij wel nodig gehad. Hem zal de route wel flink storen want zo'n klus doe je niet tijdens normale uren. Is er waarschijnlijk extra vroeg voor op gestaan. :winkie:
Wat betreft de routeverkorting over het land van de boer (Janssen) heb je wel gelijk. Maar diezelfde Janssen heeft ook een paardenstalling en die weitjes daar, daar lopen de stalling paarden en die schijten de hele wijk onder.
Ruimt hij ook niet op.
Maar je hebt gelijk leven en laten leven. Diegene die de route al eens gereden hebben weten de weg al dus veel zal die sabotage s niet uithalen. :-q
sweppes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 224
Lid geworden op: wo 23 september 2009, 20:25
Mijn mountainbike: Santa Cruz Bronson C & chameleon

Tja helaas dat kolleberg volk. Fietste laatst ook langs een stel. En hoorde achter me dit is de schrik van de windraak. Door al die misselijke mensen en groene brodjes zou ik voor wandelaars thans ook de boel wel eens flink willen saboteren. Mja maar even tot 10 tellen.
Gerrie Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 739
Lid geworden op: do 13 augustus 2009, 13:37
Mijn mountainbike: handgemaakt

Tismilucas schreef:Wie we daar hebben! Dat is lang geleden! We dachten al: die heeft z'n Fisher aan de wilgen gehangen. Overigens treffen we elkaar meer (voor een Let's Ride) op facebook dan hier. Fora zijn zo van de oude internets ;-)
Haha, nou het had niet veel gescheeld :p

Afbeelding
marcos1981
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 1 maart 2009, 18:58

Beste buurtgenoten...

Spreken jullie nog wel eens af om een stuk te biken? Ik lees dat jullie elkaar ook treffen via Facebook. Ik zou het leuk vinden om meer mensen te treffen zodat ik vaker met meer bikers kan fietsen, is wel zo gezellig.

Ik kom zelf uit Sittard.
Ruutjer
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: di 27 september 2011, 13:41
Mijn mountainbike: Sunn Tox Single Speed
Contacteer:

marcos1981 schreef:Beste buurtgenoten...

Spreken jullie nog wel eens af om een stuk te biken? Ik lees dat jullie elkaar ook treffen via Facebook. Ik zou het leuk vinden om meer mensen te treffen zodat ik vaker met meer bikers kan fietsen, is wel zo gezellig.

Ik kom zelf uit Sittard.
Hallo Marcos1981, dit is de link van de fb mountainbikeclub sittard//geleen :
https://www.facebook.com/#!/groups/281635625188281/" onclick="window.open(this.href);return false;
Meld je gewoon aan en wie weet zien we je wel eens bij een let's ride :-q

Grtzz
univers11
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: ma 3 augustus 2009, 17:05
Mijn mountainbike: Trek 6000 '09, Trek 8500 '10 beide custom build
Contacteer:

Ik heb me ook maar meteen even aangemeld :)

Woensdag iemand zin om te "nightbiken"? Vertrek om 18:00-18:30 vanuit Ulestraten. 19:00 in de buurt van neerbeek ook mogelijk natuurlijk...
Redfish
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma 7 juli 2003, 12:42
Mijn mountainbike: Scandium, XTR Disc, Reba Team Air, American Classic, Ritchey WCS, SLR TT, Thomson Elite
Contacteer:

Ik wil deze route ook wel es rijden, maar moet dan met de trein naar Spaubeek. Als ik het zo lees kan ik ook beter de GPS weer es op de fiets zetten, want met al dat vandalisme schiet dat niet op.
Je hebt twee soorten bikers: bikers op de trails en bikers op de bank
Gerrie Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 739
Lid geworden op: do 13 augustus 2009, 13:37
Mijn mountainbike: handgemaakt

Redfish schreef:Ik wil deze route ook wel es rijden, maar moet dan met de trein naar Spaubeek. Als ik het zo lees kan ik ook beter de GPS weer es op de fiets zetten, want met al dat vandalisme schiet dat niet op.
Vandaag enkele stukken van de route meegepakt, maar vandalisme valt mee, geen missende borden gezien. Ben overigens wel niet boven op de kollenberg geweest.
reneke
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 13 januari 2010, 18:03
Mijn mountainbike: Cube stereo rx, Cube acid

Gerrie Visser schreef:
Redfish schreef:Ik wil deze route ook wel es rijden, maar moet dan met de trein naar Spaubeek. Als ik het zo lees kan ik ook beter de GPS weer es op de fiets zetten, want met al dat vandalisme schiet dat niet op.
Vandaag enkele stukken van de route meegepakt, maar vandalisme valt mee, geen missende borden gezien. Ben overigens wel niet boven op de kollenberg geweest.

Gerrie, missende borden zie je ook niet meer :-D
Fietsen is gezond.................. eet meer fiets!
Gerrie Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 739
Lid geworden op: do 13 augustus 2009, 13:37
Mijn mountainbike: handgemaakt

reneke schreef:
Gerrie, missende borden zie je ook niet meer :-D
:D
Gebruikersavatar
azjen
All rounder
All rounder
Berichten: 118
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 08:37
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL 29-er

Je kunt ook een keer met mij meerijden ken de route en dan laat ik de suffe stukken weg (Of wil je de route persé op je Palmares hebben)
Kan helaas wel begrip opbrengen voor mensen die niet zo blij zijn met ons, helaas. Af en toe is het echt druk geloof me. Ik woon op de Windraak, mijn huis wordt door de route ingeklemd, en het is sinds die route er loopt een stuk drukker . De westelijke mijnstreek is gewoon te overbevolkt. Vlucht tegenwoordig steeds vaker ri. zuiden, Eifel, Heuvelland.
rossi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 405
Lid geworden op: ma 13 september 2004, 09:33
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Vanmorgen de route gefietst. Begonnen om 8 uur. Vanwege het warme weer al veel wandelaars. Belangrijk om er rekening mee te houden, al kijken sommigen je nog steeds vreemd aan bij een welgemeend hallo. Meest irritante vind ik de vele loslopende honden. Toppunt was deze week toen ik de opmerking kreeg dat het pad erg smal was voor zowel mountainbiker als wandelaar. Saillant detail, meneer liet zijn hond loslopen, die ook nog eens vrolijk in mijn spoor ging lopen toen ik er aankwam. Was bezig een snelle ronde neer te zetten, dus heb maar niet gereageerd. Was overigens op de Kollenberg.

Wat de route zelf betreft. Ik vind dat er soms echt belachelijke stukken in zitten. Die kort ik dan ook af. Hadden ze beter weg kunnen laten. Een opsomming:

- Oversteekpunt in Munstergeleen richting beklimming Daniken. Sturen ze je even een blokje om om een of ander tractorspoor te volgen om vervolgens via een verharde weg weer hetzelfde uit te komen als wanneer je rechtdoor was gegaan.

- Stuk richting Neerbeek. Bij oversteekpunt houdt ik links, links aan. Is alleen maar verhard, soort van extra verlenging. Voegt echt niets toe.

- Puth. Na klim vanuit omgeving Schinnen sturen ze je weer een of ander onverhard pad op om vervolgens verhard terug te rijden door hoofdstraat Puth. Beter om na klim fietspad rechtdoor te volgen.

Verder vind ik het een leuke en afwisselende route. Denk alleen dat er in Daniken meer uit te halen valt. Mooiste stukken worden overgeslagen, terwijl dat juist de paden zijn waar je zeker geen wandelaars treft.
Plaats reactie