Zeddam...

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
cannondalecarlos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 844
Lid geworden op: do 22 december 2011, 00:22
Mijn mountainbike: *BMC TE02 XO1 2014* *BMC TE01 X11 2014*

Ik kom net terug van een rondje, ik ben ook nog onderuit gegaan onderaan de afdaling bij Stokkum, net op dat lastige punt waar je dat grote pad op komt. (Boterweg)
Ik koos daar eigenlijk voor het eerst de rechtse optie van het spoor/heuveltje...wat de oorzaak was :~ ging over de kop, en kwam een paar meter verder tot stilstand op het midden van het pad, verder gelukkig niets, behalve wat schaafplekjes.
Fiets opgeraapt, de ketting er weer opgelegd, veren uitgeschud, en verder maar weer, verderop nog ff gestopt om de helm te ontdoen van pollen met zand, en later aan de s-Heerenberg kant bij het bosbouw gedeelte kreeg ik een dikke tak in mijn derrie :(
Weer afgestapt :-{ tak eruit geprutst en weer verder, verderop aan mijn beginpunt, zag ik dat ik toch nog een 1:10 had gereden :~ (fietscomputer+ Runkeeper op iPhone)
Terwijl ik er zo doordeweeks nog wel stukken meer moeite mee heb als zondags.
Balen van het oponthoud :o
Gelukkig dat het goed is afgelopen :-D
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Ik ga vanmiddag ff een rondje.....Mijn vriendin gaat weer voor t eerst sinds lange tijd mee, dus wordt kalm aan doen en haar in de gaten houden :-)
Zondag maar weer knallen dan! Lekkerrrr.....
Pathologisch Mountainbiker
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Was weer een jaar geleden dat ik er gereden heb, maar wat heb ik me weer ongelooflijk vermaakt op dit parcours.
Parcours lag er waanzinnig mooi bij, lekker droog met zo hier en daar beetje mul zand. Verder opvallend aantal stukken opgevuld met 1 of ander soort zand wat prima aanvoelde. Ik denk dat het onderhoud hier prima voor elkaar is.
Rijden in Zeddam is en blijft heerlijk en ondanks dat ik in m'n eentje fietste geen seconde hoeven te vervelen. Lekker muziekje op en dan vermaak ik me wel en bouw je hardheid op voor de marathons.
Laatste van de 4 ronden er alles aan moeten doen om onder m'n geplande 4:30u te blijven en had 29 seconde speling over aan het einde.
Samengevat: Lekkere training, waanzinnig leuk MTB parcours (2x oversteek drukke weg blijft oppassen) en zere benen.
Dat laatste hopelijk tijdelijk............
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
racingrolf
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: di 14 december 2010, 21:20
Mijn mountainbike: merida carbon flx team

zag de bus al staan op de parkeerplaats , kwam zelf niet verder als 2 ronden en daarna nog een stukje hoog elten meegepakt , totaal 70 kilometertjes . parkours lag er lekker bij en heerlijk rustig dat kon niet gezegd worden van de snelweg op de terugweg . onze oosterburen hadden de snelweg vanaf de grens tot arnhem in beslag genomen .
Fedor74
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: za 31 maart 2012, 15:54
Mijn mountainbike: Cube 29 AMS race 2013

Vier rondjes :-{ Moet er niet aan denken.. En dan die tijden erbij pff. Netjes hoor. Morgen ga ik er twee pakken is voor mij lang zat :-D :-q
cannondalecarlos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 844
Lid geworden op: do 22 december 2011, 00:22
Mijn mountainbike: *BMC TE02 XO1 2014* *BMC TE01 X11 2014*

Moet bekennen dat 2 rondjes voor mij ook de max zijn :o
De tijd van die 2e ronde weet ik niet eens :~
respect hoor :-q
jeroen_rhenen
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 714
Lid geworden op: zo 24 april 2011, 17:29
Mijn mountainbike: Scott Scale
Contacteer:

is deze route goed te volgen via bordjes? of is het echt dwalen?
When i was born devil said …Oh Shit!!!!Competition…!!! …
GijsJUH
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1536
Lid geworden op: zo 30 september 2007, 20:03

Blijft ongeveer de best bepijlde route die ik gereden heb tot op heden. Sterker nog, het is bijna lastig om de weg kwijt te raken :lol:
jeroen_rhenen
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 714
Lid geworden op: zo 24 april 2011, 17:29
Mijn mountainbike: Scott Scale
Contacteer:

Twijfel namelijk tussen zeddam of drunen :-D en wat zou in zeddam het beste startpunt zijn?
When i was born devil said …Oh Shit!!!!Competition…!!! …
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

@ Jeroen: Route super goed aangegeven. Ik start meestal bij parkerplaats bij Beek, maar Bij het Peeske kan je ook parkeren en starten en na afloop wat happen.
@ Anderen: Voelde het vandaag wel alsof ik een marathon gereden heb (oeps, was ook marathontraining).

Los daarvan: Heerlijk parcours en geniet er van zolang het nog droog is !!!!!
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Ron.l
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 896
Lid geworden op: za 3 april 2010, 22:40

jeroen_rhenen schreef:Twijfel namelijk tussen zeddam of drunen :-D en wat zou in zeddam het beste startpunt zijn?
Heb vandaag nog een stuk gelezen in het blad monutain bike plus (seizoensgids).
Daar stond in ..Door de variatie en het technische karakter met veel beklimmingen en snelle afdalingen..bijna downhill.. is dit absoluut een van de meest opwindende routes van Nederland. :-q
Jeroen nu is je twijfel toch wel weg als je dit zo lees. :wink:
Het s'peeske is het beste startpunt vind ik,kun je eerst nog lekker warm trappen voor je aan de beklimmingen begint.
Cannondale Scalpel 29 Carbon Team**Eagle** ( 9,8 kg ) ******* Cannondale F-si Carbon 2***** Cannondale Caad 8
http://ridemymtb.com/Team-RideMyMTB/" onclick="window.open(this.href);return false;
jeroen_rhenen
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 714
Lid geworden op: zo 24 april 2011, 17:29
Mijn mountainbike: Scott Scale
Contacteer:

Ik ben overtuigd :lol: het word morgen Zeddam en ik ga starten bij t peeske, ff snel een sticker scoren en knallen maar :-D
When i was born devil said …Oh Shit!!!!Competition…!!! …
Gebruikersavatar
Ron.l
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 896
Lid geworden op: za 3 april 2010, 22:40

Jeroen :-q Zal morgen je zwarte bulls in de gaten houden op de route.
Cannondale Scalpel 29 Carbon Team**Eagle** ( 9,8 kg ) ******* Cannondale F-si Carbon 2***** Cannondale Caad 8
http://ridemymtb.com/Team-RideMyMTB/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
FracKture
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 22 februari 2012, 01:10

Vandaag deze route voor t eerst gereden (in korte mouwen, what was I thinking?) maar wat een pracht van een route zeg!
maandag weer!
______Honzo ______ Jake______ Unit
jeroen_rhenen
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 714
Lid geworden op: zo 24 april 2011, 17:29
Mijn mountainbike: Scott Scale
Contacteer:

Ron.l schreef:Jeroen :-q Zal morgen je zwarte bulls in de gaten houden op de route.

wel ff roepen dan he! :wink: moet je trouwens wel vroeg zijn :lol: ik ga proberen om 9 uur te starten een rondje maken en dan een sticker scoren, t peeske is pas om 10 uur open.. en dan een rondje, en dan als de donder naar huis toe want ik heb familie verplichtingen vandaag :~
When i was born devil said …Oh Shit!!!!Competition…!!! …
Plaats reactie