22-02-2012 - Lochem - vtt'en met marathonoptie

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
gvz.
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: di 13 december 2011, 22:52

90 km : 2x de 45 km. Tweemaal over hetzelfde rondje van 45 km?

Ha,ha, :lol: ,je komt er nog wel achter wat dat voor een "rondje"is. Je kunt evt volgens mij na de eerste ronde van 45, daarna nog de ronde van 25(grotendeels vlak) doen. :wink: =70km.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

gvz. schreef:90 km : 2x de 45 km. Tweemaal over hetzelfde rondje van 45 km?

Ha,ha, :lol: ,je komt er nog wel achter wat dat voor een "rondje"is. Je kunt evt volgens mij na de eerste ronde van 45, daarna nog de ronde van 25(grotendeels vlak) doen. :wink: =70km.
Het gaat er mij om of die 90 km marathonoptie twee keer dezelfde route van 45 km is of 1 traject van 90 km?
Bij het rijden van een toertocht boeit het me totaal niet of een route "zwaar" , veel hoogteverschil heeft , "sportief uitdagend" is of hoe dat allemaal genoemd wordt maar is het toeren door een mooie omgeving wat telt. Omdat deze tocht niet dicht bij mijn deur is en daarom veel zal hebben waar ik niet eerder ben geweest is twee maal hetzelfde traject een stuk minder aantrekkelijk om af te komen dan een traject van 90 km. Vandaar de vraag.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
gvz.
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: di 13 december 2011, 22:52

Tsjibiti schreef:
gvz. schreef:90 km : 2x de 45 km. Tweemaal over hetzelfde rondje van 45 km?

Ha,ha, :lol: ,je komt er nog wel achter wat dat voor een "rondje"is. Je kunt evt volgens mij na de eerste ronde van 45, daarna nog de ronde van 25(grotendeels vlak) doen. :wink: =70km.
Het gaat er mij om of die 90 km marathonoptie twee keer dezelfde route van 45 km is of 1 traject van 90 km?
Bij het rijden van een toertocht boeit het me totaal niet of een route "zwaar" , veel hoogteverschil heeft , "sportief uitdagend" is of hoe dat allemaal genoemd wordt maar is het toeren door een mooie omgeving wat telt. Omdat deze tocht niet dicht bij mijn deur is en daarom veel zal hebben waar ik niet eerder ben geweest is twee maal hetzelfde traject een stuk minder aantrekkelijk om af te komen dan een traject van 90 km. Vandaar de vraag.
Okè, vraag is duidelijk. Wanneer je de 90 gaat rijden, is het 2x de route van ongeveer 45km.
Kleine beschrijving daarvan; eerste 25km gaat van Lochem via het "Grote veld" allemaal bos, en zandpaden naar Vorden, en terug naar Lochem(eerste bevoorading), dan ongeveer 7km via bos,en zandpaden naar Barchem, via de 3 Lochemse bergen terug naar Lochem, waar je dan de 2e ronde(bevoorading) ingaat, enz. Gisteren met een aantal clubleden route verkend, en parkoers ligt er super mooi bij. :-q.Hopelijk is het duidelijk, anders stuur mij maar een pbtje.
Gebruikersavatar
LOWLIFE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: do 17 november 2011, 13:56

Als ik het goed begrijp, dan zijn de afstanden dus niet 25-50-90 km. zoals vermeld op de poster, die we via de mailing hebben gekregen, maar 25-45-90 km.
Er wordt dus eerst de 25 km. ronde gefietst, waarna er na de stop nog 20 km. achteraan komen.
En als je de 90 km. wilt doen dan doe je dit in totaal 2x.
Is dit juist?
Rust kan je redden.
gvz.
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: di 13 december 2011, 22:52

LOWLIFE schreef:Als ik het goed begrijp, dan zijn de afstanden dus niet 25-50-90 km. zoals vermeld op de poster, die we via de mailing hebben gekregen, maar 25-45-90 km.
Er wordt dus eerst de 25 km. ronde gefietst, waarna er na de stop nog 20 km. achteraan komen.
En als je de 90 km. wilt doen dan doe je dit in totaal 2x.
Is dit juist?
Exacte afstanden zijn bij mij ook niet bekend. De 50 kan idd iets minder zijn. Hoor het van diegenen graag wat het wel geweest is. Kunnen we het voor volgend jaar scherper in kaart brengen, daar het dit jaar ook een soort van tryout is.
.Jeroen.
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 1 februari 2009, 13:45

Ligt het parcours er een beetje droog bij? Misschien dat ik hem morgen ook even mee pak.
oude liefde, roest niet.
gvz.
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: di 13 december 2011, 22:52

.Jeroen. schreef:Ligt het parcours er een beetje droog bij? Misschien dat ik hem morgen ook even mee pak.
Het parcours ligt er mooi droog bij :-q Vanmiddag is het parcours uitgepijld, en door de vorstperiode is de grond goed wateraflatend geworden. Je ziet dan ook haast geen plas meer liggen.Lenteachtig, zal ik haast zeggen. :bier:
efi
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: do 8 september 2011, 21:39
Mijn mountainbike: Epic ht

Zeer aangenaam verrast, prachtige tocht en heerlijk gereden. Bijna alleen maar bos en idd geen plas te bekennen, veel single tracks en een paar pittige klimstukken. Dat allemaal op een doordeweekse dag, genoten!!! :-q
Ook nog wat hulp gehad van de Specialized man, thanks!
MennoE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 1 maart 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Trek8000
Contacteer:

Was idd genieten! Maar ook lekker afzien het laatste stuk vban de tweede ronde.
Mooie omgeving, aardige mensen :-q
Vond het wel jammer dat er geen eten meer was bij de laatste bevoorrading, had het echt nodig.. gelukkig vond ik nog een liga in mijn achterzak. Had wel wat moeite met de uitpijling, maar komt ook door mijn kleurenblindheid dan valt oranje niet zo op tussen bladeren en bomen. Maar ook hadden ze af en toe wat duidelijker kunnen hangen en misschien soms wat meer.. Maarja de keren dat ik verkeerd reed kwam ik er snel achter omdat ik de linten ging missen dus geen man overboord :D
Maar nogmaals bedankt voor deze tocht op deze rustige dag, lekker alleen in het bos de hele tijd!
Golines
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 00:59
Mijn mountainbike: Cube Reaction, Specialized S-Works M5, S-Works Epic

Route lag er nagenoeg droog bij. Af en toe wat zuigende ondergrond, maar meestal kon je er goed omheen/doorheen rijden. Vele singletracks afgewisseld door af en toe lange stukken onverharde zandwegen in het bos. Van technisch rijden, naar veel bochtenwerk, naar duurwerk naar weer technisch rijden. Elke keer weer opnieuw aanzetten wat veel kracht kostte. Grote afwisseling. Verveeld geen moment. Je moet wel geconcentreerd rond blijven rijden om door te kunnen kachelen en niet overal tegenop/aan te rijden. Rond km 23 begonnen de hoogteverschillen met tussen de 30 en 35 km de Lochemse "Bergen". En rond 45 kilometer begint alles weer opnieuw. Omdat het dan allemaal bekend voorkomt kun je het wat beter indelen. De inspanning begint dan zijn tol te eisen. Als je dan weer de hoogtemeters moet trotseren ben je er aan het einde ook wel echt "klaar" :wink: mee. Als je af en toe het bos verlaat en het open veld moet trotseren speelt de harde wind weer parten.

In het begin een paar bikers tegengekomen van de korte afstand. Tijdens 2e ronde zag je niemand meer.

Alleen op km 45 gebruik gemaakt van de verzorgingspost. Deze had voor mij genoeg keuze. Even een banaan en wat water genomen. Verder valt op dat gevaarlijke (oversteek)punten goed staan aangegeven, maar onbemand zijn. Gezien het aantal deelnemers is dit ook wel te verklaren. Je zou meer vrijwilligers hebben dan deelnemers. Zou je deze tocht tijdens een weekend met honderden deelnemers organiseren zou het geen overbodige luxe zijn om op een aantal blinde oversteekpunten wat vrijwilligers te zetten.

Deze tocht verdiend meer deelnemers. Wordt deze tocht in het weekend gehouden dan doen er denk ik wel minstens een paar honderd man mee. De route kon dat vandaag makkelijk aan. Mij kwam het wel uit dat het vandaag, woensdag, gehouden werd. Kon ik nog meer fietsen.

Deze tocht is een echte AANRADER!!! Goed georganiseerd in een prachtige bosrijke omgeving door enthousiaste bikers die zelf niet schuwen om marathons te rijden. En dat zie je aan de route. De route mist niets en is door iedereen te doen. Dat je twee keer dezelfde route rijdt vond ik geen nadeel. Heb ontzettend genoten.

Complimenten aan de organisatie!

Volgens mij ben ik de "Specialized-rider" ook tegen gekomen. Vriendelijke man die even de tijd nam om een praatje te maken. Het was figuurlijk bedoeld zijn achtertuin, waarin wij reden. Je kunt het slechter treffen geloof ik.

Verder wat cijfers van mijn Garmin: 89,84km met 485HM.
To each his own!
Gebruikersavatar
LOWLIFE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: do 17 november 2011, 13:56

Ik sluit me volledig aan bij Golines.

Op welke dag (za. of zo.) en datum is het de bedoeling dat deze tocht op de NTFU kalender komt?
Dan wordt ie zeker in mijn agenda bijgeschreven.
Rust kan je redden.
lenf
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1299
Lid geworden op: do 29 november 2007, 20:48
Mijn mountainbike: My bike is Fly!

Duidelijk verslag Golines, volgend jaar maar ff vrij nemen al sdeze weer door de week is !
Had het te laat gezien, anders ...
Dieser Weg wird kein leichter sein, Dieser Weg wird steinig und schwer...
RonA
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 199
Lid geworden op: do 30 april 2009, 10:50

Voor de mensen die deze gemist hebben, elke winter organiseert de vrtc vorden 2 toertochten die grote delen van deze tocht bevatten. De zgn najaartstocht en de grote veldrit. Via onderstaande link kun je zien wanneer het as najaar weer is, dus noteer deze vast in je agenda. Of wacht tot volgend jaar ................

http://www.vrtcvorden.nl/index.php?opti ... &Itemid=29" onclick="window.open(this.href);return false;
gvz.
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: di 13 december 2011, 22:52

Golines schreef:Route lag er nagenoeg droog bij. Af en toe wat zuigende ondergrond, maar meestal kon je er goed omheen/doorheen rijden. Vele singletracks afgewisseld door af en toe lange stukken onverharde zandwegen in het bos. Van technisch rijden, naar veel bochtenwerk, naar duurwerk naar weer technisch rijden. Elke keer weer opnieuw aanzetten wat veel kracht kostte. Grote afwisseling. Verveeld geen moment. Je moet wel geconcentreerd rond blijven rijden om door te kunnen kachelen en niet overal tegenop/aan te rijden. Rond km 23 begonnen de hoogteverschillen met tussen de 30 en 35 km de Lochemse "Bergen". En rond 45 kilometer begint alles weer opnieuw. Omdat het dan allemaal bekend voorkomt kun je het wat beter indelen. De inspanning begint dan zijn tol te eisen. Als je dan weer de hoogtemeters moet trotseren ben je er aan het einde ook wel echt "klaar" :wink: mee. Als je af en toe het bos verlaat en het open veld moet trotseren speelt de harde wind weer parten.

In het begin een paar bikers tegengekomen van de korte afstand. Tijdens 2e ronde zag je niemand meer.

Alleen op km 45 gebruik gemaakt van de verzorgingspost. Deze had voor mij genoeg keuze. Even een banaan en wat water genomen. Verder valt op dat gevaarlijke (oversteek)punten goed staan aangegeven, maar onbemand zijn. Gezien het aantal deelnemers is dit ook wel te verklaren. Je zou meer vrijwilligers hebben dan deelnemers. Zou je deze tocht tijdens een weekend met honderden deelnemers organiseren zou het geen overbodige luxe zijn om op een aantal blinde oversteekpunten wat vrijwilligers te zetten.

Deze tocht verdiend meer deelnemers. Wordt deze tocht in het weekend gehouden dan doen er denk ik wel minstens een paar honderd man mee. De route kon dat vandaag makkelijk aan. Mij kwam het wel uit dat het vandaag, woensdag, gehouden werd. Kon ik nog meer fietsen.

Deze tocht is een echte AANRADER!!! Goed georganiseerd in een prachtige bosrijke omgeving door enthousiaste bikers die zelf niet schuwen om marathons te rijden. En dat zie je aan de route. De route mist niets en is door iedereen te doen. Dat je twee keer dezelfde route rijdt vond ik geen nadeel. Heb ontzettend genoten.

Complimenten aan de organisatie!

Volgens mij ben ik de "Specialized-rider" ook tegen gekomen. Vriendelijke man die even de tijd nam om een praatje te maken. Het was figuurlijk bedoeld zijn achtertuin, waarin wij reden. Je kunt het slechter treffen geloof ik.

Verder wat cijfers van mijn Garmin: 89,84km met 485HM.
Allemaal bedankt voor jullie positieve reacties, en we hadden natuurlijk vandaag ook een geweldige dag om te fietsen. De afstand v/d 90 klopte volgens de Garmin van Golines dus, en de 485hm ging voor sommigen ook z`n tol betalen op het laatst. De 90 is natuurlijk ook alvast een goeie training voor de rest van het mtb-seizoen. De Lochemsebergtocht, zoals hij volgend jaar genoemd gaat worden, is inmiddels bij de NTFU aangevraagd voor 2013 in de TEP. Ook weer in de voorjaarsvakantie midden-zuid, en wel weer op woensdag :(( Zal tzt mij wel weer melden, maar je kunt nu alvast een vrije dag aanvragen bij je baas :-q
MennoE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 1 maart 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Trek8000
Contacteer:

Mooi staat vast genoteerd :-q
Plaats reactie