Welke handvatten?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Bijkiejr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 341
Lid geworden op: za 19 november 2011, 23:15
Mijn mountainbike: Giant Anthem X29

Beste mede-bikers,

Ik heb onlangs een Bulls Copperhead 29 2012 gekocht. De handvatten die op deze bike zijn gemonteerd zijn voor mij te hard en te dun. Nu las ik dat "ESI chunks" en "Ritchey true grip WCS ERGO" fijne handvatten zijn.

Zijn er mensen die ervaring hebben met bovengenoemde handvatten (levensduur)? Heeft iemand een andere suggestie?

Bij voorbaat dank voor je reactie.
You can't buy happiness. But you can buy a bike and that's pretty close.
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

ik heb de esi chunks erop en bevallen goed, goede grip zacht en toch stevig, het is een soort siliconen op mijn andere fiets heb ik foam handvaten die zijn ook fijn alleen ze draaien
MennoE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 1 maart 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Trek8000
Contacteer:

Heb bijna 2 jaar de esi chunkys erop zitten. Ik zou niet kunnen bedenken waarom ik nog andere handvatten zou willen. Zeer fijne grip, ook als het nat is. Geen profieltjes of uitsteekseltjes of wat dan ook, gewoon glad en fijn.
Gebruikersavatar
dizzasta
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: vr 6 januari 2012, 16:00
Mijn mountainbike: Wind Steel Klunker 29x3.0 | Cotic Flare Max! | Surly Straggler

Qua levensduur kan ik nog niks zeggen over de ESI Chunkys. Ze zitten er pas net een week op.
Hoewel ze dunner zijn dan dat ik verwacht had vind ik dat ze een heerlijk grip hebben. Had ik op lange ritten ivm vermoeidheid polsen bij mijn ergo grips (van bbb) nog wel eens de behoefte om het stuur anders vast te willen houden heb ik dat bij die Chunkys nog niet ervaren. Reeds 2x een tocht gefietst van 2 uur.
If you wanna ride....
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

Same here. Met ergogrips (BBB) altijd snel last van tintellende handen maar met de Esi Chunky geen last meer van. Ze zitten muurvast, slijten nauwelijks en de grip van die dingen is enorm.
Als je een Copperhead van 2012 hebt dan zou je voor de rode kunnen gaan.
Bij montage gooi ik ze even in een teiltje warm water, dan vliegen ze erop (of eraf natuurlijk).
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
Bijkiejr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 341
Lid geworden op: za 19 november 2011, 23:15
Mijn mountainbike: Giant Anthem X29

Alleen maar goede berichten over de ESI Chuncky handvatten. Ik denk dat ik ze maar eens ga proberen. Verschillende webwinkels bieden ze aan voor ongeveer €18, --. Ik twijfel nog over rood of zwart.
You can't buy happiness. But you can buy a bike and that's pretty close.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Voor 19.95 heb je ook specialized ergo grips. ook heel erg prettig
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

Zijn die van Specialized ook dikker dat je weet? De Esi Chunkies zijn goed hoor maar ze hadden een fractie dikker gemogen.
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
MennoE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 1 maart 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Trek8000
Contacteer:

Ze hebben nu bij mountainbikehandvatten.be ook chunkys extra. Zijn nog een fractie dikker.
Voor de liefhebber!
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

Hu, van die dikkere zijn er maar 35 in Europa :o
Moet je snel bij zijn dan.
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
benfietsen
All rounder
All rounder
Berichten: 99
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 20:04
Mijn mountainbike: Focus Black Forest 29r 1.0 2012

Ik heb sinds kort ook die Chunkys en ze bevallen me prima. Ik heb een Focus Black forest en daar zaten standaard al handvatten op met een plastic binnenkern die door een ring vastgehouden word. Op deze plastic binnenkern heb ik de chunkys gemonteerd en dan worden ze automatisch dikker (kern is 2mm dik, dus 4mm dikker in diameter). Bevalt prima! (ze rekken prima, dus monteren is wel iets lastiger... maar ook dat viel mee. Gewoon afwasmiddel ertussen gedaan en daarna laten drogen bij de kachel... draaien 0,0)

Alleen goed opletten dat ze er goed op zitten. Ze hebben een dikkere kant. Ik wist dat, maar had toch niet helemaal goed opgelet en dat merkte ik duidelijk tijdens het fietsen! Verder zijn ze erg fijn, had eerst last van mn polsen, maar nu niet meer.
BikerKoen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 9 januari 2012, 16:53
Mijn mountainbike: scott scale 910
Contacteer:

de Chunkys zijn heel fijn heb ze zelf ook bij http://nextbikeparts.com/handvatten" onclick="window.open(this.href);return false; zijn ze 16.50
http://www.xprezz-mtbracingteam.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

Hier een tevreden WCS Ergo gebruiker. Kosten nog geen 10 euro en gaan zeker 2 jaar mee. Verdraaien niet en blijven zonder trucjes op hun plek zitten.

Rijd er (meerdaagse) marathons mee.
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

ben een stuk fietsen schreef:Zijn die van Specialized ook dikker dat je weet? De Esi Chunkies zijn goed hoor maar ze hadden een fractie dikker gemogen.
Ik heb zelf, met mijn 1.98, vrij grote handen, maar kan die op deze handvatten prima kwijt. Sinds ik met deze handvatten rij heb ik ook absoluut geen last meer van tintelende vingers. Verder zijn ze niet hinderlijk bij afdalingen in tegenstelling tot de Ergon grips die ik veel te lomp en stug vind. Ik kan er in ieder geval prima mee overweg De ergo aanpassing aan de handvatten zijn subtiel aangebracht en van niet al te hard materiaal. Maar kennelijk stevig genoeg om ze niet binnen een paar dagen te verslijten. Ze zijn in ieder geval beter vullend als mijn oude normale handvatten...

http://www.specializedwinkel.nl/index.p ... y-blk.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

Specialized heeft er 6 in het assortiment zie ik. Belga verkoopt er 6 dan althans. Welke heb jij dan precies en zijn die ook van siliconen gemaakt?
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
Plaats reactie